Gå til innhold

Islam og kroppsøving.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Langt ifra du kan ikke forklare forskjellene blandt svarte og hvite i USA bare utifra diskriminering. Hadde det bare vært diskriminering burde inntektforskjellene mellom svarte og hvite ha blitt redusert. Det har dem ikke. Inntektforskjellene i dag er like store som i 1970.

 

Derimot, asiatiske innvandre gjør det veldig godt selv om mange som kommer til USA er fattige. Det er fordi du mangler en viktig faktor. Kultur!

 

Kultur spiller sin rolle, selvfoelgilig, ikke minst fordi asiatisk kultur setter hoey pris paa utdannelse og familiene deler resurrsene med hverandre. Afrikanske amerikaner arvet sin kultur fra slave kultur naar familiene ble solgt til forskjellige eiere og familie som vi kjenner det idag eksisterte ikke. Det er ogsaa slik at fattige afrikanske amerikaner har blitt fattige i saa mange generasjoner det blir vanskelig aa "break old habits", bare noen faa mener ting endres. Dette hender ogsaa i europa hvis innvandrerne erfare det samme i mange generasjoner.

 

Likevel er rasisme en viktig faktor ogsaa som ikke kan glemmes, du finner ingen afrikanske amerikaner som ikke har erfaret rasisme, bare mindre rasisme enn tidligere og mindre enn de erfare i europa.

Lenke til kommentar
Leder for Islamsk Råd her Norge er Senaid Kobilica, en meget moderat, reflektert, skolert og oppegående man. Senaid er også godt eksempel på en integrert man som snakker meget godt norsk, samt at han behersker engelsk på høyt nivå. Senaid var en av de første som tok avstand fra homofili uttalelser, samt andre uttalelser, fra Mohyeldeen Muhammad. Alle vestlige land burde være stolt av å ha en slik leder for det interne muslimske miljøet.

 

CORRECTION-BAHRAIN-_969062x.jpg

Yusuf al-Qaradawi (t.h.) er en av vår tids mest kjente islamske autoriteter. Hans fjernsynsprogram «Sharia og livet» blir sett av millioner hver uke. I Det europeiske fatwaråd og gjennom nettstedet IslamOnline gir han religiøse råd til muslimer i Europa. Her deltar han på en konferanse i Bahrains hovedstad Manama sammen med andre muslimske skriftlærde. FOTO: ADAM JAN/AFP

Muslimsk leder hyller Holocaust

Lederen for Europas fatwaråd, Yusuf al- Qaradawi, har uttalt at Holocaust var guddommelig straff for jødene. Islamsk Råd i Norge tar ikke avstand fra ham.

 

 

Via TV-stasjonen Al-Jazeera har den kjente muslimske lederen Yusuf al-Qaradawi de siste par ukene kommet med sterkt antisemittiske uttalelser der han har hyllet Adolf Hitler for å ha straffet jødene. Den samme Qaradawi er formann for det europeiske fatwaråd. Dette rådet brukes av Islamsk Råd i Norge til å avgjøre viktige teologiske spørsmål.

 

Qaradawi anses for å være en stor autoritet i islamsk teologi. Hans fjernsynssendinger fra Qatar blir sett av titalls millioner mennesker over hele Midtøsten og Europa. I et program som ble sendt over fjernsynsstasjonen Al-Jazeera for kort tid siden, sa Qaradawi følgende om jødeutryddelsene og nazilederen Adolf Hitler:

 

–Gjennom historien har Allah sendt folk til jødene for å straffe dem for deres korrupsjon. Den siste straffen ble iverksatt av Hitler. Gjennom alt det han gjorde mot dem, selv om de (jødene, red.anm.) har overdrevet denne saken, klarte han å sette dem på plass. Dette var himmelsk straff for dem. Ved Allahs vilje; neste gang vil det skje gjennom de troendes (muslimenes, red.anm.) hender.

 

 

Vil skyte jøder.

 

Like før, den 28. januar, uttalte han følgende:

 

–For å avslutte min tale, vil jeg si at det eneste jeg venter på nå, når mitt liv går mot slutten, er at Allah gir meg muligheten til å reise til landet for jihad og motstand (dvs. Israel, red.anm.), selv om det skal skje i en rullestol. Jeg vil skyte Allahs fiender, jødene, og de vil kaste en bombe mot meg, og slik vil jeg avslutte mitt liv ved å bli martyr.

 

Disse talene sammenfaller med hva Qaradawi sa tidligere i år, da krigen i Gaza fortsatt var i full gang. Ifølge internettsiden Memri som overvåker fjernsynssendinger i Midtøsten, uttalte han den 9. januar om jødene:

 

–Vi venter på at Allahs hevn skal falle ned på dem, og måtte Allah gjøre det slik at det vil skje med våre hender.

 

 

Autoritet i Norge.

 

I likhet med mange andre muslimske organisasjoner i Europa, anser Islamsk Råd i Norge Qaradawi for å være en stor religiøs autoritet.

 

Tradisjonell tolkning av islamsk lov foreskriver at homofile skal drepes, noe for øvrig også Qaradawi har tatt til orde for tidligere. Islamsk Råd i Norge brakte for en tid tilbake dette spørsmålet inn for Det europeiske fatwaråd som Qaradawi leder.

 

Generalsekretær i Islamsk Råd i Norge, Shoaib Sultan, opplyser til Aftenposten at saken fortsatt ligger på fatwarådets bord og at man ikke vet når den blir avgjort.

 

Sultan sier til Aftenposten at Islamsk Råd i Norge har fått henvendelser fra medlemmer om Qaradawis uttalelser, men at han ikke kan kommentere dem. Han henviser til leder for Islamsk Råd, Senaid Kobilica, som på sin side henviser til Basim Ghozlan i det islamske forbundet.

 

 

Vil ikke.

 

Ghozlan sier følgende: –Jeg vil ikke kommentere disse uttalelsene fra Yuzuf al-Qaradawi. Jeg kjenner Qaradawi som en respektert religiøs leder, og vi følger med på hans fjernsynsprogram. Men hans politiske uttalelser vil jeg ikke kommentere.

 

–Men mener du at en person som forsvarer Hitlers handlinger overfor jødene, er kvalifisert til å avgjøre teologiske spørsmål for muslimer i Norge?

 

–Jeg har sagt at jeg ikke vil kommentere hans politiske uttalelser. Vi hører på Qaradawi når det er snakk om religion. Forøvrig betrakter vi ingen person som feilfrie, sier Ghozlan.

 

 

En viktig autoritet

 

–Ingen må undervurdere betydningen av det Yusuf al-Qaradawi sier om Hitler, jødene og Holocaust, sier Lars Gule, ekspert på islam og førsteamanuensis ved Høgskolen i Oslo.

 

–Det Qaradawi sier om Hitler og jødene, har sirkulert i noen dager nå. Uttalelsene er så groteske at de må tas opp i en bred sammenheng. Den typen uttalelser er bokstavelig talt livsfarlige fordi de kan brukes til å legitimere vold, slår Gule fast.

 

På den bakgrunn vil Gule oppfordre Islamsk Råd i Norge til å ta initiativ til å kaste Qaradawi ut av det europeiske fatwarådet.

 

–Imidlertid kan det vise seg vanskelig ettersom det jo er Qaradawi som har tatt initiativet til rådet, og rådet er dessuten selvsupplerende. Men et slikt initiativ kunne markert at uttalelsene er helt uakseptable for norske muslimer, føyer han til.

 

Uttalelsene der han går god for Hitlers utryddelse av jødene som en velfortjent straff fra Allah over et arrogant og ulydig folk, er så mye mer beklagelig fordi Yusuf al-Qaradawi er en av vår tids mest innflytelsesrike sunnimuslimske lærde. Han er faktisk ikke blant de mest ytterliggående, noe som bidrar til å styrke hans posisjon. At han også har tatt til orde for «milde» former for kvinnelig omskjæring, gjør det hele ikke noe bedre, sier Gule.

 

En av få nordmenn som har møtt Qaradawi, er Oslos domprost Olav Dag Hauge, som i kjølvannet av karikaturstriden dro for å snakke med en lang rekke muslimske ledere i Midtøsten, blant dem Qaradawi.

 

–Hvis gjengivelsen av Qaradawis uttalelser er korrekt, er det bare én ting å si om dem, nemlig at de er groteske, sier han til Aftenposten.

 

 

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2928690.ece

 

 

 

Statsviter, sosialistpropagandaen din er så giftig at den grenser mot landssvik. Alle ser, ut ifra sitatet ditt og artikkelen min, at din dømmekraft er totalt fraværende, eller at du omgår fakta til fordel for ditt overordnede propagandamål. Ironien ligger tykt i luften når man faktisk erindrer at du har beskyldt meg for å drive propaganda, men her er det bare èn som lyger og koster elefanter under teppet for å fremstille sin idè som et glansbilde.

 

Hvordan skal du åle deg ut av denne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er talen som danner grunnlaget for artikkelen over.

Jeg vil igjen minne om at Yusuf al-Qaradawi er en av vår tids mest kjente islamske autoriteter. Hans fjernsynsprogram «Sharia og livet» blir sett av millioner hver uke. I Det europeiske fatwaråd og gjennom nettstedet IslamOnline gir han religiøse råd til muslimer i Europa. Islamsk Råd Norge tar IKKE avstand til han.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HStliOnVl6Q

 

Men å si at Islam er en skummel ideologi - DET er å gå over streken..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Statsviter, sosialistpropagandaen din er så giftig at den grenser mot landssvik. Alle ser, ut ifra sitatet ditt og artikkelen min, at din dømmekraft er totalt fraværende, eller at du omgår fakta til fordel for ditt overordnede propagandamål. Ironien ligger tykt i luften når man faktisk erindrer at du har beskyldt meg for å drive propaganda, men her er det bare èn som lyger og koster elefanter under teppet for å fremstille sin idè som et glansbilde.

 

Hvordan skal du åle deg ut av denne?

 

Vet du hva Kafir, nå skal jeg bevise en gang for alltid hvordan du manipulere og lyver til allmennheten. Denne gangen har du virkelig trådd i salaten med dine løgner, og jeg krever en beklagelse fra din side til meg, og resten av muslimene i dette landet som du håner hver bidige dag:

 

ISLAMISK RÅD TAR AVSTAND FRA LEDEREN FOR EUROPAS FATWARÅD, EGYPT-FØDTE

AL-QARADAWI

 

Link: http://www.dagbladet.no/2009/02/16/nyheter/innenriks/politikk/religion/4877753/

 

Link: http://www.abctv.no/borger/nyhetssak/090216/tar-avstand-fra-muslimsk-leder-som-hyller-holocaust

 

Utdrag:

 

Islamsk råd i Norge tar nå avstand fra lederen for Europas fatwaråd, Egypt-fødte Yusuf al-Qaradawi, som har uttalt at «Holocaust var en guddommelig straff for jødene».

 

Om det er slik at Yusuf Al Qardawi hyller Holocaust synes jeg det er uakseptabelt fra en som er en viktig religiøs referanse for mange muslimer. Islamsk Råd Norge vil ta denne saken opp med andre lærde som sitter i European Council for Fatwa and Research, sier leder av Islamsk råd (IRN) Senaid Kobilica.

 

Vi lar ingen diktere hvordan vi muslimer skal leve her i Europa. Uttalelsen sårer og provoserer meg, sier Kobilica til Dagbladet.no om uttalelsene fra formannen i det europeiske fatwarådet.

 

 

Mer bevis på at lederen for Islamsk Råd i Norge, Senaid Kobilica, er en moderat og oppegående man, dvs. i smasvar med mine påstander, og bevis Kafirs svartmalte propaganda:

 

Link: http://www.aftenposten.no/kul_und/article2192619.ece

 

Utdrag:

 

Kobilica understreker imidlertid at muslimer som velger å praktisere homofili har rett til full frihet, og at ingen får trakassere eller forfølge dem.

 

 

Link: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1997771.ece

 

Utdrag:

 

Kobilica sier han og Islamsk Råd Norge tar avstand fra trusler, vold og boikott av svenske produkter.

 

Link: http://www.kirken.no/?event=showNews&FamID=17453

 

Utdrag:

 

Islamsk Råd Norge og Mellomkirkelig råd for Den norske kirke understreker i en felles erklæring at alle fritt skal kunne velge sin tro. Det skal være første gang at en kirke og en representativ muslimsk nasjonal organisasjon sammen anerkjenner retten til å konvertere.

 

…og listen forsetter til det uendelige. Når venter jeg på baklagelse.

Endret av statsviter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi kunne jo ha dedikert en annen tråd med hvor jævlig kristendommen er og hvor mye lidelse, kriger og forfølgelser kristne land har gjort opp gjennom historien. I en annen tråd har jeg allerede funnet frem en meget lang liste på hvor mye jævelskap som står i bibelen, dog var det ikke mye respons å få pga jeg satte ham i et hjørne..

Lenke til kommentar

Vi kunne jo ha dedikert en annen tråd med hvor jævlig kristendommen er og hvor mye lidelse, kriger og forfølgelser kristne land har gjort opp gjennom historien. I en annen tråd har jeg allerede funnet frem en meget lang liste på hvor mye jævelskap som står i bibelen, dog var det ikke mye respons å få pga jeg satte ham i et hjørne..

 

Det er helt riktig ole_marius, men la oss ikke senke på Kafirs nivå og generalisere. Både jeg og du vet at majoriteten av kristne er sekulære og ikke følger disse punkter i Bibelen, på lik linje som majoriteten av muslimer ikke er radikale fundamentalister som endevender, og feiltolker, Koranen bare for å tilfredsstille egne behov. Dette samfunnet trenger mennesker som avstår fra en slik generalisering som er i trend nå for tiden. Jeg trenger ikke forklare deg dette siden du er en av de mer rasjonelle aktører på dette forumet. Men jeg sjønner peonget ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Generalisere?

Du har åpenbart ikke forstått noe av hva jeg forsøker å si, og det er ikke overraskende når du er så full av deg selv. Jeg sier IKKE at alle muslimer er onde. Jeg sier IKKE at alle muslimer han planer om å ta over verden. Jeg sier IKKE at vi skal bygge nye konsentrasjonsleire og gasse alle innvandrere i Europa - slik du synes å tro at jeg har sagt.

 

Jeg snakker om Islam, ikke muslimer. Jeg snakker om en politisk ideologi, ikke en religion. Du henviser til muslimer for å vise at Islam ikke er en ond ideologi. Du forstår ikke hva debatten handler om. Jeg kan finne tusenvis av eksempler på at Tyske soldater tok avstand til Hitler under andre verdenskrig. Jeg kan også finne tusenvis av eksempler på tyskere som fordømmte Hitler og hans Nazi ideologi. Det sier dessverre lite om Naziideologien i seg selv, og det er der du feiler gang på gang. Du har dårlig kunnskap om Islam, og derfor vil ethvert angrep fra min side tolkes som et angrep mot muslimer. Slik er det ikke. Jeg er ingen rasist. Jeg er en antirasist. Jeg hater folk som dømmer andre på hudfargen eller språket. Jeg dømmer folk etter deres handlinger og verdier. Islams verdier er oppsummert i Sharia. Har du lest om sharia? Nei, det har du ikke.

 

Du er flink til å argumentere, det skal jeg gi deg, men du argumenterer ikke rundt Islam, men heller rundt innvandrere. Uten å forstå Islam så kan du heller ikke forstå hvorfor jeg vil stanse muslimsk innvandring. Det er ikke menneskene, men ideologien de tar med seg, som representerer en trussel. Det er årsaken til at jeg gir totalt blaffen i buddister, hunduister, kristne og jøder som valser rundt i gatene. De truer ikke folk på livet for tegneserier og andre trivielle bagateller. De lager ikke bråk og kvalme for å endre samfunnet bit for bit. Husker du den vinteren i Oslo når det var brenning av bosspann og kaos i gatene i en liten uke - fordi muslimer krevde at man endret navnet på JULELYS til VINTERLYS, fordi de ble støtt av det? Og vi endret navnet til vinterlys.

 

Hvis ingen setter ned foten og stiller opp for våre tradisjoner så vil de korroderes vekk av Islamske verdier, fordi Islam ikke mangler sinte unge menn som er villige til å sloss og true frem viljen sin. Vi derimot er en gjeng med apatiske tjukkaser med selvforakt og en trang til å bevise at vi ikke er rasister - for enhver pris.

 

Når vi kommer til IRN så stoler jeg på dem så langt du kan kaste dem.

Forstår du ikke at disse protestene er et spill for manesjen?

Hvorfor tok det så lang tid før de fordømte Yusuf al-Qaradawi?

Fordi de måtte holde møter og drøfte sitt neste trekk. Alle politikere gjør det samme i slike situasjoner, og det ville være naivt å tro at IRN ikke gjorde det samme. Jeg er overbevist om at dette er et tomt fremstøt for å vise oss det vi vil se.

 

Man kan jo spørre seg hvorfor ikke IRN tok tak i denne saken selv?

 

http://www.dagbladet.no/2010/03/17/nyheter/innenriks/religion/jodehat/10889579/

 

Hvordan passer dette med bildet ditt av "moderate flotte muslimer i IRN"?

 

En beklagelse kan du se langt etter, da du ikke gjør annet enn å spre propaganda som setter kulturen min i fare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting, godeste "statsviter", som du synes å ikke ville ta stilling til..

Hvordan kan en ekstremist som Yusuf al-Qaradawi ha endt opp som "Leder for Europas Fatwaråd" hvis hans syn på ting og tang ikke er representative for en muslimsk majoritet i Europa?

Og dersom hans syn på ting og tang IKKE er representativ, hvorfor i huleste har ikke muslimer i Europa hatt enorme demonstrasjoner for å få han erstattet?

 

Er ikke muslimer flinke til å demonstrere når de er missfornøyde lenger?

Endret av Kafir
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Ønsker du å leve i paranoia om at islamister tar over verden, og at islam har skylden for alt det vonde, så vær så god, jeg kan ikke nekte deg det.

 

Yusuf al-Qaradawi - leder for Europas fatwaråd:

 

Yunis Al-Astal - Al-Aqsa TV, April 11, 2008:

http://www.youtube.com/watch?v=QUVxxjuK-JI&feature=related

 

Mahmoud Ahmadinejad - Iransk TV, July 2004:

 

Sheik Ali Al-Faqir, tidligere Jordansk minister, 2008:

 

Amr Khaled - Dream 2 TV, 2008:

Relevante linker til denne video:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=584070

http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Europe

 

Muammar al-Gaddafi, Lybia:

http://www.youtube.com/watch?v=zS2poWXCKLs&feature=related

 

'Aed Al-Qarni, Iqra TV, 2004:

http://www.youtube.com/watch?v=xd9iqD_IXb4&feature=related

 

Musa bin Muhammad al-Qarni, Iqra TV, 2004:

http://www.youtube.com/watch?v=xK0KR8x3Tnw&feature=related

 

Ibrahim Mudayris, PATV, 2005:

 

Sheik Hareth Al-'Ubeidi, Baghdad TV, 2008:

 

 

 

 

Resultatet i England - så langt:

http://www.youtube.com/watch?v=sf3mXe7BU0Y

 

Hvordan går motstanden i Norge?

http://www.tv2.no/play/nyheter/innenriks?progId=451832

 

De få som våger å reise seg mot Islam blir fremstillt som rasistiske klovner, og man forsøker å trekke paraleller med britiske fotballpøbler og nynazister.

 

"Jeg vet hva de står for, og det er rasisme.. bare se på banneret. Stopp Islamiseringen av Norge.. Jeg synes det sier mye i seg selv.."

Der har vi dagens ungdom. "Jeg vet ikke noe om dette, men jeg er helt sikker på at jeg skal synes at dette er dumt, så det synes jeg."

 

 

Statsviter, du argumenterer for innvandrere og du gjør en god jobb, men jeg argumenterer mot Islam. Noe du synes å ha svært lite kunnskap om. Kansje det er kjernen i vår feide?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er muligens jeg som er sørpe full etter nach spil og en tur på byen. Men jeg sitter enda med følelsen av at alle ekstremminister uansett religion, kristendommen, jødedommen, islam, buddhisme, naturreligioner sitter fokuset vekk fra majoriteten som praktiserer sin religion fredelig og uten meningsløse ytre påvirkninger.

 

Men igjen kan dette være pga min promille som er gud vet hvor høy den akkurat nå. Men i edru tilstand velger jeg allikevel å tro at ekstremminister får den største fokuset og drar majoritetene bort fra syns aspektet...

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

 

 

Statsviter, du argumenterer for innvandrere og du gjør en god jobb, men jeg argumenterer mot Islam. Noe du synes å ha svært lite kunnskap om. Kansje det er kjernen i vår feide?

 

 

Det ser ut som du og statsviter leser forskjellige boeker. Det kan vaere at begge deler har rett og er hovedgrunnen islam har overlevet saa mange aar, sammen som kristendom. Det som ble skrevet eller sagt om jesus eller mohammed er mange forskjellige motsatte ting og derfor fortolkes motsatte veier. Religioner som ikke ar slike "contradictions" overlever ikke fordi den kan bare fortolkes forskjellige veier som er noedvendig naar samfunn endres bestanding.

 

Det jeg finner merkerlig er at Kafir har ikke evnen til aa innroemme i det hele tatt at det finnes moderne islam som er helt kompatibel med vestlige samfunn og som mener at det islam han ser ikke er den ekte islam.

 

Det er fint aa vise at noe muslim mener islam gir retten til massemord men det er meget sneversynt og dummt aa ikke se at andre muslime har den motsatte meningen. Mer enn 86 prosent av pakistanere mener islam iker imot selvmordsbombing [ det hele tatt. Det er paa tide at Kafir inroemme at islam betyr noe annet enn hans mange sitater fra mange ekstremister.

 

En maa leve i virkeligheten, ikke en verden som ikke ser verdens mange forskjellige farver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste litt om hvordan det går i Minnesota og somalierene der. Og selv om det går bedre enn Norge og spesielt Svergie, så gjør de forsatt ikke det godt. Gjennomsnittinntekten til Somaliere i Minnesota er 13000 dollar, mens den er 36000 dollar for gjennomsnittet i Minnisota. I tilegg jobber ikke mer enn 50% av dem. Det er selvfølgelig bedre enn Norge hvor 30% jobber og Sverige hvor 20% jobber. Men det er ikke gode tall, så det er en myte at Somaliere i USA klarer seg veldig godt.

Lenke til kommentar

Det jeg finner merkerlig er at Kafir har ikke evnen til aa innroemme i det hele tatt at det finnes moderne islam som er helt kompatibel med vestlige samfunn og som mener at det islam han ser ikke er den ekte islam.

 

Nå har jo Kafir egentlig helt rett i at det ikke finnes noe islam (med unntak av noen retninger som er små og ikke aksepteres som islamske av de store gruppene) som er kompatibelt med et sekulært og individualistisk (vestlig) samfunn, det finnes muslimer som er det, men ikke noe islam. Skal islam, de store retningene som sunni-islam og shia-islam, bli kompatibel med sekulære og individualistiske verdier, må så mye endres, ses bort ifra og fjernes fra islamsk ideologi, praksis og kultur at man vil sitte igjen med så lite at man kan stille spørsmål ved om man egentlig sitter igjen med noe som helst. Vil islam overleve sekularisering, likestilling og individualisme?

 

Til sammenligning er det lite som må endres med kristendommens ideologi, praksis og kultur for å gjøre den kompatibel med de samme verdiene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg finner merkerlig er at Kafir har ikke evnen til aa innroemme i det hele tatt at det finnes moderne islam som er helt kompatibel med vestlige samfunn og som mener at det islam han ser ikke er den ekte islam.

 

Nå har jo Kafir egentlig helt rett i at det ikke finnes noe islam (med unntak av noen retninger som er små og ikke aksepteres som islamske av de store gruppene) som er kompatibelt med et sekulært og individualistisk (vestlig) samfunn, det finnes muslimer som er det, men ikke noe islam. Skal islam, de store retningene som sunni-islam og shia-islam, bli kompatibel med sekulære og individualistiske verdier, må så mye endres, ses bort ifra og fjernes fra islamsk ideologi, praksis og kultur at man vil sitte igjen med så lite at man kan stille spørsmål ved om man egentlig sitter igjen med noe som helst. Vil islam overleve sekularisering, likestilling og individualisme?

 

Du tar feil. Det er ikke islam som maa endres men tolkningen og politiske motiverte tullinger som oensker makt. Islam er helt kompatibel.

 

http://yaleglobal.yale.edu/content/islam-compatible-democracy-and-modernity

 

Til sammenligning er det lite som må endres med kristendommens ideologi, praksis og kultur for å gjøre den kompatibel med de samme verdiene.

 

Kanskje du glemmer historien om kirkens motstand mot sekularisering og demokrati i middel alderen? Disse ideer du har om kristendommens ideologi idag ville ble utenkelig i 1500.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste litt om hvordan det går i Minnesota og somalierene der. Og selv om det går bedre enn Norge og spesielt Svergie, så gjør de forsatt ikke det godt. Gjennomsnittinntekten til Somaliere i Minnesota er 13000 dollar, mens den er 36000 dollar for gjennomsnittet i Minnisota. I tilegg jobber ikke mer enn 50% av dem. Det er selvfølgelig bedre enn Norge hvor 30% jobber og Sverige hvor 20% jobber. Men det er ikke gode tall, så det er en myte at Somaliere i USA klarer seg veldig godt.

 

Det er best aa sammenligne somalierne til andre afrikanske amerikaner ikke generelle befolkning hvis du oensker aa vite rollen som islam spiller i integrering.

 

Likevel er slik at den gjennomsnittlig muslim i USA har inntekt hoeyere enn den gjennomsnittlig amerikaner. Det sier mye om hvor lite rolle islam spiller i integrerings prosessen i forhold til andre faktorer som utdannelse og spraak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar feil. Det er ikke islam som maa endres men tolkningen og politiske motiverte tullinger som oensker makt. Islam er helt kompatibel.

 

Jasså..

 

 

 

 

Imam Feisal Abdul Rauf [initiativtager til Ground Zero-moskeen i New York, red. anm.] hevder at den amerikanske grunnloven er shariakompatibel. La oss derfor i det følgende undersøke noen sharialover for å se hvor sannferdig Imam Rauf er:

 

1. Jihad, definert som «å føre krig mot ikke-muslimer for å etablere religionen», er en plikt for enhver muslim og ethvert muslimsk statsoverhode (kalif). Muslimske kalifer som avviser jihad, bestrider sharia og er uegnet til å styre.

 

2. En kalif kan tre inn i sin stilling gjennom maktovertakelse, det vil si ved tvang.

 

3. En kalif er unntatt fra å bli tiltalt for alvorlige forbrytelser som drap, ekteskapsbrudd, ran, tyveri, drikking og i noen tilfeller av voldtekt.

 

4. En prosentandel av zakat (veldedighetspenger) må gå til jihad.

 

5. Det er obligatorisk å adlyde ordre fra kalifen, selv om han er urettferdig.

 

6. En kalif må være en muslim, en ikke-slave og en mann.

 

7. Den muslimske offentligheten må fjerne kalifen hvis han avviser islam.

 

8. En muslim som forlater islam må drepes umiddelbart.

 

9. En muslim vil få tilgivelse for drap på: 1) en frafallen 2) en ekteskapsbryter og 3) en ransmann. Vigilantemessig gatejustis og æresdrap er akseptabelt.

 

10. En muslim vil ikke få dødsstraff hvis han dreper en ikke-muslim, men vil få det for å drepe en muslim.

 

11. Sharia har aldri avskaffet slaveri eller seksuelt slaveri, men regulerer det i høy grad. En herre vil ikke bli straffet for å ha drept sin slave.

 

12. Sharia foreskriver døden ved steining, halshugging, amputasjon av lemmer og pisking selv for moralforbrytelser som utroskap.

 

13. Ikke-muslimer er ikke lik muslimer for loven. De må føye seg etter islamsk lov hvis de skal forbli trygge. Det er forbudt for dem å gifte seg med muslimske kvinner, bære frem til offentlig skue vin eller svinekjøtt, resitere sine skrifter eller åpent feire sine religiøse helligdager eller begravelser. Det er forbudt for dem å bygge nye kirker eller bygge dem høyere enn moskeer. De kan ikke tre inn i en moské uten tillatelse. En ikke-muslim er ikke lenger beskyttet hvis han leder en muslim bort fra islam.

 

14. Det er en forbrytelse for en ikke-muslim å selge våpen til noen som vil bruke dem mot muslimer. Ikke-muslimer kan ikke forbanne en muslim, si noe nedsettende om Allah, profeten eller islam, eller avdekke svakheter hos muslimer. Men muslimer kan forbanne ikke-muslimer.

 

15. En ikke-muslim kan ikke arve fra en muslim.

 

16. Bankene må være shariakompatible, og renter er ikke tillatt.

 

17. Ingen vitnesbyrd i retten er akseptabelt fra mennesker med lavstatusjobber, slik som gatefeiere eller badehusbetjenter. Kvinner i lavstatusjobber som gråtekoner, kan ikke beholde foreldreretten til sine barn i tilfelle skilsmisse.

 

18. En ikke-muslim kan ikke styre – selv over en ikke-muslimsk minoritet.

 

19. Homoseksualitet straffes med døden.

 

20. Det er ingen aldersgrense for ekteskap med jenter. Ekteskapskontrakten kan finne sted når som helst etter fødselen, og kan bli konsumert ved 8 eller 9 års alder.

 

21. Oppsetsighet fra konas side opphever mannens plikt til å forsørge henne, gir ham tillatelse til å slå henne og nekte henne å forlate hjemmet.

 

22. Skilsmisse er kun i hendene på mannen, og er så enkelt som å si: «Jeg skiller meg fra deg». Det trer i kraft selv om mannen ikke tilsiktet det.

 

23. Det er ikke noe felleseie mellom mann og kone, og mannens eiendom går ikke automatisk til kona etter hans død.

 

24. En kvinne arver halvparten av hva en mann arver.

 

25. En mann har rett til å ha opp til fire koner, og ingen av dem har rett til å skille seg fra ham – selv om han er polygam.

 

26. Medgiften blir gitt i bytte for kvinnens kjønnsorganer.

 

27. En mann har lov til å ha sex med slavekvinner og kvinner fanget i kamp, og hvis kvinnen som gjøres til slave er gift, blir hennes ekteskap annullert.

 

28. Vitnesbyrdet til en kvinne i retten har halve verdien av en manns.

 

29. En kvinne mister foreldreretten hvis hun gifter seg på ny.

 

30. For å bevise voldtekt, må en kvinne ha fire mannlige vitner.

 

31. En voldtektsmann kan bli pålagt bare å betale brudepenger (medgift) uten å gifte seg med voldtektsofferet.

 

32. En muslimsk kvinne må dekke hver tomme av kroppen sin, som regnes som «awrah», et kjønnsorgan. Ikke alle shariaskoler tillater at en kvinnes ansikt vises.

 

33. En muslimsk mann blir tilgitt hvis han dreper sin kone på tidspunktet han tok henne på fersk gjerning i ekteskapsbrudd. Det motsatte gjelder imidlertid ikke for kvinner, siden mannen «kunne være gift med kvinnen han ble tatt med».

 

34. Det er obligatorisk for en muslim å lyve dersom formålet er obligatorisk. Det betyr at for det formål å overholde islams bud, slik som jihad, er en muslim forpliktet til å lyve, og skal ikke ha skyldfølelse eller skam forbundet med denne typen løgn.

 

 

 

Det ovennevnte er entydige lover i islam avgjort av fremragende imamer etter år med undersøkelse og tolkning av Koranen, Hadith og Muhammeds liv. La derfor den lærde imamen Rauf fortelle oss: Hvilken del av det ovennevnte er i samsvar med den amerikanske grunnloven?

 

Av Nonie Darwish, FrontPage Magazine 27.08.10. Oversettelse til norsk ved SIANs nettredaksjon.

 

Nonie Darwish er forfatter av «Cruel and Unusual Punishment; the terrifying global implications of Islamic law» og grunnlegger av Former Muslims United.

 

Kilde: http://sian.no/node/1107

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...