Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Har disse skrapene bak dørhåndtak på førersiden på bilen min etter forrige eier: Først og fremst er dette noe jeg kan gjøre noe med? Hva er beste metode for og behandle slike skraper? Og hvor mye må jeg ut med for et produkt som gjør jobben? Vett at Meguiars er det beste, Turtlewax en mellomting, men hvor mye bedre er de en f.eks. Biltema produkter? Setter gjerne pris på en liten liste om hva jeg bør handle inn og kanskje en sjapp fremgangsmåte? Er altså ute det produktet som gjør jobben, ikke noe mer. Butikker jeg har i nærheten er Bilxtra, mekonomen, biltema. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Fikk ikke noe svar så jeg fant noe gammel voks i kjelleren (Tutle). Kjøpte noen påføringspads på Mekonomen og smørte/gnikket inn. Synes det ble veldig bra selv iallefall! Dere kan se selv her: Tråden kan egentlig regnes som løst, men dette kan være nyttig info for andre. Endret 21. august 2010 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det der blir sjelden å holde lenge da Turtle Wax produktene ikke inneholder slipemidler og vil bare fylle igjen ripene med produkt. Ripene vil komme tilbake om noen få vasker. Kjør på med påføringspad og en grov polish (som inneholder slipemidler). Feks Meguiars Ultimate Compound, billig og bra til slike formål Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det der blir sjelden å holde lenge da Turtle Wax produktene ikke inneholder slipemidler og vil bare fylle igjen ripene med produkt. Ripene vil komme tilbake om noen få vasker. Kjør på med påføringspad og en grov polish (som inneholder slipemidler). Feks Meguiars Ultimate Compound, billig og bra til slike formål Jeg ser nå i etterkant at jeg ikke er 100% fornøyd med total resultatet på bilen, blir nok og handle inn noe Meguiars polish eller voks til neste vask. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Btw, Meguiars ultimate compund, den er vel ikke anbefalt og bruke på hele bilen pga slipemiddel? Kun på "skadde" områder, eller har jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
EvenL Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Btw, Meguiars ultimate compund, den er vel ikke anbefalt og bruke på hele bilen pga slipemiddel? Kun på "skadde" områder, eller har jeg helt feil nå? Du kan bruke den på hele bilen. Anbefales å bruke maskin for best mulig resultat. Men du bør prøve deg på et panel av gangen for å se hvordan resultatet blir. Endret 25. august 2010 av EvenL Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Slipemidler er IKKE farlig på noen som helst måte. Å bruke produkt med slipemidler er den ENESTE måten å bli kvitt riper, og vaskeriper på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå