abene Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Ny versjon av skjermkortdriverpakken ATI Catalyst er nå klar. Les mer Lenke til kommentar
Supradog Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 10.8 beta 5 (8.76.2) er også ute, og har nyere dato på driverfilene enn 10.7. Lenke til kommentar
Bryteloff Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 HD5xxx serien får også endelig støtte for Avivio video converter. Denne har jeg ventet lenge på og jeg er ikke skuffet. Lenke til kommentar
StigtriX Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Endelig! Jeg er så drittlei alle smatingene som ikke fungerer som de skal. Håper det er rettet med den nye oppdateringen. Hvis ikke kommer jeg aldri til å kjøpe ATI igjen. Makan til surr med drivere og tull har jeg aldri hatt med nVIDIA Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 La oss håpe de har fikset "silent stream"-buggen endelig, de har jo ihvertfall reparert problemet med dropouts når kortet klokker opp og ned i 10.6 (omsider) AtW Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Håper BSOD'en etter installasjon er borte. Fikk aldri 10.6 til å virke i mitt X-fire oppsett Lenke til kommentar
Snasent Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Den fungerer jo ikke! Får bluescreen under installasjon og HDMI/DP Audio Driver blir ikke installert :S Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hvis jeg leser releasenotes riktig, så støtter de endelig mer enn to skjermer på Linuxsystemer, noe som er det viktigste for meg Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hvordan står det til med Theater Mode-funksjonen? Virker den som den skal? Ikke fått den til å fungere på mitt 785G med en tidlig Catalyst 10-driver. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Funker det a skalere bilde med denne versjonen? Fikk aldri skalert bilde på tv-skjermen min med den forje versjonen. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Hvordan er denne drivern ytelses messig? Sånn i forhold til spill som f.eks Battlefield BadCompany 2? Var litt tull med 10.6 driveren i det spillet, lav fps etc etc dårlig ytelse. Tenkte å teste den i natt som var da den kom men det blei seint kan man si så da blei ikke det noe av. Endret 27. juli 2010 av meg0709 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Er en gjennomgang av denne driveren på rage3d hvor den er testet opp mot 10.6 med et 5970 oppsett , inkl game tests bla BC2. http://www.rage3d.com/articles/ati_catalyst_10_7/index.php?p=1 Conclusion: Catalyst 10.7 is great. Game smoothness and playability, for this test setup, has increased. Micro-stutter generally associated with multi GPU setups is not notable at all during our testing, which is an excellent plus. Silly Steam games such as Droplitz and Soduku are playable again. 10.6 to 10.1 made these games unplayable; we were unable to find settings that worked. Usability is more of the same; CCC still seems cumbersome to use, however things are where you expect them to be and do what they are supposed to do. We also had issue with multi-monitor settings being applied between restarts. Using an Acer 22" LCD Monitor and LG 37" 720p LCD for multimedia entertainment, disabling the LG, and then restarting, the disabled setting was forgotten, and the LG would become active again. While not a huge deal it was frustrating, and thankfully Catalyst 10.7 seems to have alleviated these issues. Endret 27. juli 2010 av syar2003 Lenke til kommentar
rbr Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 venter på noen flere tilbakemeldinger før jeg installerer disse driverne.bruker 10.5 nå for jeg fikk bare blåskjerm da jeg skulle installerer 10.6 driverne. alt funker veldig bra med 10.5 så er ikke sikker på om jeg vil prøve og endre noe på driverne. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Fikk blåskjerm da jeg prøvde å installere 10.7 over 10.6. Restartet og fikk da beskjed om at maskinen ikke fant skjermkortdrivere. Installerte 10.7 på nytt og nå funker det fjell. Win 7 x64 og 2 stk HD4870 btw... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Catalyst 10.7 byr på tre nye utvidelser til OpenGL: GL_AMD_debug_output, GL_AMD_sample_positions og GL_EXT_direct_state_access, sistnevnte er ganske interessant siden den reduserer antall kall til GPUen, og dermed vil kunne hjelpe litt på ytelsen. Catalyst 10.7 støtter OpenGL 4.0, OpenGL 4.1-spesifikasjonen kom ut i går, og nVidia skal komme med støtte i løpet av få dager. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 FYI; støtter også Eyefinity på Linux nå http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Pages/radeon_linux.aspx Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) FYI; støtter også Eyefinity på Linux nå http://support.amd.com/us/gpudownload/linux/Pages/radeon_linux.aspx Nå kjører jeg alle tre skjermene mine. Men det virker som om kontrollpanelet krasjer/lukker seg når jeg forsøker å sette sammen tre skjermer til en desktop, så for øyeblikket kjører jeg 2 desktops for tre skjermer, Endret 27. juli 2010 av Kagee Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hvis de også får til ordentlig videoakselerasjon, god OpenGL-ytelse og en OpenGL-implementasjon som er på nivå med nVidias så skal jeg slutte med å klage over AMD/ATIs GNU/Linux-drivere. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Får vel laste ned å teste ut da. Men joda, supert, hvorfor gjør de det mer tungvindt på amd sine sider når man skal finne driver? Nå må man igjennom 4 steg, neida, jeg dør ikke av det men var liksom enklere før når det "bare" var 3 steg, hva faen liksom. Var mer oversiktlig før også. Endret 27. juli 2010 av meg0709 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Forbedret funksjon av nedtrekkbare menyer for visse videoer. Støttes av ATI Radeon HD 5000. Nå får det være nok! Er skribenten helt inkompentent? Det er jo nesten bedre å bruke Google translate på release notes! Enhanced Pull-down detection The Pull-down detection algorithm has been enhanced for higher visual quality on certain types of video content Supported on the ATI Radeon™ HD 5000 Series Til og med skribenten kan vel Google (siden han åpenbart ikke vet hva han snakker om!): http://tinyurl.com/367hrca Kjapt hint: Har NADA med nedtrekksmenyer å gjøre! HERREGUD! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå