_nomad Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Lurer litt på 70-200 f4 selv. Låner en gammel 70-200 f2.8 nå, og jeg merker at det blir vanskelig å gi den fra meg. 70-200 f4 er et megakjøp! Gikk selv fra f4 til 2.8-versjonen for en stund siden, og selv om jeg ikke liker å innrømme det, så tilbringer den mer tid i baggen enn den har godt av; nettopp på grunn av vekt og størrelse.. Skarpere synes jeg heller ikke den er. Men så ser den jo PROFF ut da, og det er jo tross alt det viktigste. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Jeg prøver å få tak i en 2.8 versjon nå, selv om den kommer til å ligge mest i baggen, så er det greit å ha de få gangene jeg vil bruke den. Endret 19. april 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg prøver å få tak i en 2.8 versjon nå, selv om den kommer til å ligge mest i baggen, så er det greit å ha de få gangene jeg vil bruke den. IS II? ..For å få råd kan du jo bare selge 135L igjen? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Haha. Måtte vel nesten ha solgt to 135L for å få råd til IS II Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Haha. Måtte vel nesten ha solgt to 135L for å få råd til IS II Aha! Dette blir jo den andre du selger, så da er du vel i havn? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Haha. Har jo ikke pengene fra den første enda da, smartypants Edit: Men fra spøk til revolver; merket at F/4 var litt vel tregt når jeg fotograferte rally i overskyet vær. Endret 19. april 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Lurer ellers på å selge min - den er sweet, men jeg har en tendens til å heller bruke 125mm.. 135L er så mye bedre i dårlig lys, da, med nymotens ting som autofokus og sånt.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 135mm er sweet ja. men 70-200 2.8 er så mye mer allsidig. hmmmz Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Det viktigste med en 70-200/2.8, uansett merke, i tillegg til prisen, selvfølgelig, er følgende: ..Kommer du til å gidde å ha den med deg? Den er stor, tung og et beist. Kommer du til å gidde å drasse en ~1½ kilo kladeis med deg i baggen og rundt på kameraet? Hadde selv vennet meg til en stor og tung 24-70, og så var noe "litt større og tyngre" ikke så uoverkommelig. Blir den liggende hjemme kan man heller bruke pengene på noe annet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Har jo til tider 17-40, 70-200 F/4 og 135L i baggen samtidig, og det går helt fint. Hvis jeg kvitter meg med 135L for en 70-200 2.8 så er det lite vits å ha 70-200 F/4 også, så da kan jeg jo bytte den ut med noe annet spennende småtteri. Edit: Annet småtteri kan f.eks være en 85mm F/1.8 eller annet snadder. Endret 19. april 2010 av sn0dig Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Var innom JP Bergen på fredag (noen aprilfest-bilder fra turen), og der hadde de en del mer utvalg på fotosekker enn her i Trondheim. Jeg finner ikke merket på JP sine websider, men det var noe som startet på J. Noen som vet navnet på produsenten? Hadde en småstor sekk til 999,- bl.a. J? Det var ikke C da? Som i Case Logic? Nope. Var noe på J. Asiatisk navn av noe slag. Teit at jeg ikke tok bilde av merkelappen, sett i ettertid. Men men. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Tror i så fall du kommer til å angre igjen etterpå, så du har lyst på 135L igjen. Melodi: Per Speleman:http://www.youtube.com/watch?v=KcX0Nvx7X_sHan sn0dig han hadde ein einaste zoomHan sn0dig han hadde ein einaste zoomHan bytte bort zoomen, fekk tela igjenHan bytte bort zoomen, fekk tela igjenDu gode gamle L-optikk, du L-optikk, du tela miHan sn0dig han knipsa med tela på plassHan sn0dig han knipsa med tela på plassSå nydelig bokeh, og fokus så hvassSå nydelig bokeh, og fokus så hvassDu gode gamle L-optikk, du L-optikk, du tela miOg om eg vert gamal som vellagra romOg om eg vert gamal som vellagra romNei aldri eg bytar bort tele for zoomNei aldri eg bytar bort tele for zoomDu gode gamle L-optikk, du L-optikk, du tela mi Endret 22. november 2013 av Trondster Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Factual error: sn0dig har ATM to zoomer! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jojo - men "ein einaste telezoom" passet ikke i rimet.. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Jeg takket nei til tre ukers lån av 70-200 2.8 IS Mk II. Nettopp fordi jeg visste at den vil banke mine nåværende Mk I såpass at den blir solgt med en gang etterpå. Fint å se at nye Mk II kan dele skarphetspotensiale sammen med Zeiss på Canon. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Det er mye sært på Spotify. Denne lå på forsiden idag . http://open.spotify....IR4qMtR3UFmMtDx Får ikke lengere logget meg inn på spotify,noen som vet hvorfor ? Var så heldig og få en invitasjon av en her på forumet,er de tidsbegrenset ? En annen ting også,er det fikset så man kan legge innlegg i "mine favoritter" igjen ? Endret 19. april 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 En annen ting også,er det fikset så man kan legge innlegg i "mine favoritter" igjen ? I Diskusjon.no-skinet er det ein knapp for det, veit ikkje kva som skjer med dei andre skina. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 pappa sa at mamma mest antagelig hadde et polaroid kamera ligaenes, men til min fortvilelse så hadde hun ikke det, men hun fant et no.1 a kodak junior model-a Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 En annen ting også,er det fikset så man kan legge innlegg i "mine favoritter" igjen ? I Diskusjon.no-skinet er det ein knapp for det, veit ikkje kva som skjer med dei andre skina. Det funker delevis,klarer ikke egne startete emner som favoritter. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Opprett sak i trackeren, so kanskje det vert fiksa ein gong. Red.: Skjønt, det er no eigentleg ein detalj, sidan dei trådane uansett havner i Mine innlegg, og du har tilgang til dine eigne oppretta tråder frå profilen din. Endret 19. april 2010 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå