Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alt hat i verden forandrer jo ikke det faktum at om ipad ble lansert av noen andre enn apple ville den vært glemt om en uke slik disse utgavene er av specs. at den vil selge i drøssevis fordi den har en apple-logo skal bra gjøres benekte eller ikke innse.

 

Rene, skjære tullpreik.

 

Jo, Apple er markedsføringsguder, de har klart å bygd opp nesten helt ekstrem forventning og oppstyr rundt iPad. (Bla. ved å benekte alt av rykter- samtidig som de har hintet frem til store nyhetssteder for å skape blest om ryktene. )

Apple har klart å lage enorm almen interesse for et nisjeprodukt, hvilket i seg selv er en mye større prestasjon en å lage en forvokst iPhone..

 

 

Med min påstand om at Apple har skapt almen interesse for et nisjeprodukt mener jeg dette:

- De har klart å lage enorme nyhetssaker av en teknologilansering. (Hvilket er meget sjelden, ta feks ATI's lansering av 5xxx-serien)

* Dette merkes meget godt på min videregående skole, da elever som såvidt klarer å skru på datamaskinen sin (altså meget lite interessert i teknologi) er overbegeistret over iPad og går direkte til meg (klassens "teknologiske rådgiver") og faktisk viser genuin interesse for et i utgangspunktet meget sært produkt.

- De har klart å få det til å fremstå slik at de er "oppfinnerne" av et produktsegment som har vært på markedet i snart et tiår.

 

 

 

^EDIT2: endret en formulering.

 

EDIT:

 

Men ikke på samme måte som en mobiltelefon, det var det jeg egentlig ville fram til.

Mobilt bredbånd har et helt vanlig SIM med et helt vanlig nummer.

 

Stemmer, eneste forskjellen er at abo. typen er litt spesiell.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
Kva kan den gjere som ikkje ei netbook eller ein smartphone kan?

Ved å knytte iPad funksjonalitet tett oppunder iStore og resten av av "i" maskineriet har Apple et langt forsprang allerede. Direkte nedlasting av musikk, tv serier, filmer, bøker og applikasjoner med den innebygde "iTunes" applikasjonen. Man bruker sin eksisterende iTunes konto og betalingstjenester trekkes rett fra Visa kortet. Noe en iPad gjør raskere en tilsvarende produkter. Den kan således benytte 3G itillegg til Wifi, noe en netbook ikke kan gjøre (om man da ikke kobler seg via eksterne kilder som feks. mobilt bredbånd). En "smartphone" har mange av disse funksjonalitetene, inkludert iPhone. Forskjellen her er den store 9,7" skjermen og måten operativsystemet integrerer funksjonalitet med banebrytende design. Man vil også kunne synkronisere iPad plattformen med PC/Mac.

 

Som sagt et glimrende mellomledd. Den erstatter verken "smartphones" eller bærbare, men det er heller ikke dens oppgave.

 

Jeg har enorm tro på iPad etter å ha sett presentasjonen.

Lenke til kommentar

Ja, kanskje det har blitt det? Har sett det i enkelte modeller, men det er da langt fra noen standard?

 

Det er sammensettingen av funksjonalitet og design som gjør iPad overlegen.

 

Selvsagt bare en personlig mening.

 

Dere som tror du kan bruke vanlig simkort i ipad tar grundig feil. ingen norske simkort fungerer i ipad da ipad bruker micro sim som enda ikke er i bruk i norge

Telenor har kommentert dette @Twitter

 

"Om MicroSIM til iPad: Det er samme type leveringstid som vanlig SIM - altså ikke noe hokus pokus å skaffe slike kort. ;-) Anders K"

 

Klikk.

 

Det er altså intet problem å skaffe slike SIM-kort.

Lenke til kommentar
alt hat i verden forandrer jo ikke det faktum at om ipad ble lansert av noen andre enn apple ville den vært glemt om en uke slik disse utgavene er av specs. at den vil selge i drøssevis fordi den har en apple-logo skal bra gjøres benekte eller ikke innse.

 

Rene, skjære tullpreik.

 

Jo, Apple er markedsføringsguder, de har klart å bygd opp nesten helt ekstrem forventning og oppstyr rundt iPad. (Bla. ved å benekte alt av rykter- samtidig som de har hintet frem til store nyhetssteder for å skape blest om ryktene. )

Apple har klart å lage enorm almen interesse for et nisjeprodukt, hvilket i seg selv er en mye større prestasjon en å lage en forvokst iPhone..

Apple kan markedsføring ja, men de benekter sjeldent rykter. De sier ingenting, holder all informasjon hemmelig, selv for de som jobber med produktet, og lekker nøye utvalgt informasjon til pressen via en rekke mellommenn. Men det viktigste tror jeg er at de faktisk lanserer produkter som er på vei til markedet i stedet for å vise frem halvferdige prototyper på teknologimesser som kanskje, kanskje ikke blir lansert "en gang neste år".

 

Med min påstand om at Apple har skapt almen interesse for et nisjeprodukt mener jeg dette:

- De har klart å lage enorme nyhetssaker av en teknologilansering. (Hvilket er meget sjelden, ta feks ATI's lansering av 5xxx-serien)

* Dette merkes meget godt på min videregående skole, da elever som såvidt klarer å skru på datamaskinen sin (altså meget lite interessert i teknologi) er overbegeistret over iPad og går direkte til meg (klassens "teknologiske rådgiver") og faktisk viser genuin interesse for et i utgangspunktet meget sært produkt.

- De har klart å få det til å fremstå slik at de er "oppfinnerne" av et produktsegment som har vært på markedet i snart et tiår.

Det er ikke teknologien folk er interessert i, det er produktet. Og å sammenligne et fullverdig forbrukerprodukt for hvermansen med en skjermkortserie er noe søkt. Det er ganske få som bryr seg om enda en serie skjermkort som er utdatert om et halvt år, mange bryr seg om at Apple lanserer et produkt de kan bruke.

 

Som nevnt tidligere så hadde Apple tablets på 90-tallet, men det er uansett ikke poenget. Det er ingen bragd i seg selv å lage en tablet. Som du sier så har det vært tableter på markedet i mange herrens år, men hvorfor er det ingen som har noe slikt? Fordi de ikke har fungert så bra. Det kan så smått sammenlignes med smarttelefonmarkedet pre-iPhone. Det var et sært produkt for ganske få med til tider elendig brukeropplevelse. Så kom Apple med iPhone og brakte smarttelefonen til allmuen, og verdens mobilprodusenter måtte hive seg rundt for å matche brukeropplevelsen som iPhone hadde. Så joda, tablets har fantes i flere år, men formfaktoren har vært så og si død, ingen har brukt produktene. Det forandrer seg nå.

Lenke til kommentar
er standard i samme form som på ipad, du har samme modellene med og uten 3g så er det noen hundrelapper som skiller.

 

Hæ? Er det to forskjellige versjoner av iPad altså? Og hva er forskjellen på en "uten 3G" og en med? En av de har ikke mulighet for micro SIM eller whatever?

Lenke til kommentar
er standard i samme form som på ipad, du har samme modellene med og uten 3g så er det noen hundrelapper som skiller.

 

 

nei skiller 129 dollar

ja 3g chippen i ipad koster endel ekstra siden den har apple klisterlapp, men nå tenkte jeg på de andre produsentene i forhold til netbooks.

Lenke til kommentar
alt hat i verden forandrer jo ikke det faktum at om ipad ble lansert av noen andre enn apple ville den vært glemt om en uke slik disse utgavene er av specs. at den vil selge i drøssevis fordi den har en apple-logo skal bra gjøres benekte eller ikke innse.

Rene, skjære tullpreik.

 

Rent, skjært, fakta. Alt lansert av Apple blir automatisk kult for menn som bruker vesker og skjerf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...