Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Eller så blir kunden fornøyd når han kan velge akkurat den modellene som han/hun eier.

Det er i seg selv greit nok. Uansett, det er villedende å f.eks. påstå at GT5 har tre ganger så mange biler som FM3, hvis det viser seg at f.eks. over halvparten er variasjoner av samme bil, kanskje med en tredjedel er identisk på kjøreegenskaper.

 

Dessuten, så kan man vel i begge spillene modifisere biler, og da forsvinner poenget helt med identiske biler og nesten like specs, eller?

 

Greit med Honda Civicene f.eks. Men det var 4-5 duplikater? Det som folk tar mest frem er jo den Skyline listen. Men den er jo full av masse forskjellige biler. Maks 10 duplikater av de mange mange skylinene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har seg slik at både UrgeLoL og thklinge har et litt forvridd synspunkt.

 

Jeg forstår at du synes 800 biler er veldig mye og at du også mener det er en tåpelig måte å fremstille det på. Jeg er helt enig at det er en tåpelig måte å fremstille det på ved å si at man har 800 biler, og er enig at de heller burde skrevet x antall biler med x antall variasjoner, men det er ikke tåplig å inkludere 800 variasjoner av biler total imo. Jeg er ikke spesielt intresert i bil utover det at har sett veldig frem til FM3 og i tillegg har det ekstremt gøy med å spille det nå som det er ute, men skulle vi valgt en annen sjanger, si f.eks FPS simulatorer som Armed Assault f.eks hadde jeg fått bruk for det med en gang.

 

Det er ekstremt lite jeg ikke kan om våpen, og når det første Armed Assault kom ut var jeg rimelig skuffet over våpenutvalget. Nå noen år etterpå sitter jeg med over 2500 forskjellige variasjoner på kansje 3-400 forskjellige våpen, og jeg vil tørre å påstå at jeg har brukt alt og alle. Du spør kanskje hva poenget er med å ha mer enn en versjon av FN SCAR er? Vel la meg forklare hvorfor dette er viktig FOR MEG!. For det første er jeg en fan av gammel tenking, ett skudd, en død. Derfor hadde jeg ikke vært fornøyd dersom de bare representerte SCAR serien ved bare å innlemme L versjonen med 5.56x45mm kaliber, jeg vil også ha muligheten til å prøve SCAR-H i 7.62x51mm. I tillegg til dette vil jeg ha tusen forskjellige sikter fra forskjellige merker, forskjellige farger og skins om du vil. Jeg vil også ha egne lyder og et utall andre større og mindre variasjoner av våpenet. Jeg kan se for meg at det er mange som ikke kunne bry seg mindre om de hadde en SCAR-L eller SCAR-H i ArmA, eller hvilken versjon og årsmodell av Pz IV de hadde i Theather of War, Men for MEG er det viktig. Det er det som skiller en fanatiker fra en vanlig fan eller "interessert" person. Jeg bryr meg om de ørsmå detaljene når det kommer til ting jeg virkelig har interesse for.

 

Samtidig kunne jeg ikke bry meg mer i Forza eller GT om hvilken team decals jeg hadde på siden, eller hvordan spoileren ser ut. Jeg vet at jeg ender opp med å kjøpe biler jeg lenge har vært fan av og gjerne opplevd selv, fått sitte i osv. Er selvfølgelig mange nye biler du prøver som du strakts blir forelsket i. Selv kjører jeg atm en Viper GTS i Forza, da vi leide en slik en for 3 dager når vi var i USA i sommer. Kjører også Honda S2000 som jeg satt på med for noen år siden og husker var fryktelig gøy. Så ved siden kjører jeg biler jeg syntes er har sansen for. Alltid vært stor fan av power > agility om du skjønner hva jeg mener, så jeg kjører heller en bakhjulsdrevet mustang enn en technofreak skyline osv.

 

Alt bunner stort sett i personlig preferanser, jeg hater lillebroren min for å alltid kjøre med kamera utenfor bilen, men det er hans greie og uansett hvor latterlig jeg syntes det er kommer han ikke til å endre det. Er bare å innse at folk har andre prioriteter innenfor samme produkt.

 

Note: Å kalle folk som faktisk argumenterer saklig og med godt begrunnede argumenter fanboys 'bekrefter' jo bare ovenfor andre at du ikke helt klarer å forstå hva som blir sagt.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg om de ørsmå detaljene når det kommer til ting jeg virkelig har interesse for.

 

Som høres merksnodig mye likt hva jeg og sa for noen og fjøstid sider tilbake, for en bilentisuast er det enorm forskjell på 2 biler som ser tilnærmet lik ut.

 

Og det er forskjellen og jeg skjønner ikke hvorfor enkelte har hengt seg opp i GTs antall biler, det har aldri vært snakk om x antall forskjellige biler men x antall biler, GT har og blitt markedsført som en bilsimulator og for en bilentusisast kan jeg tenke meg at bilvalget er viktig.

 

Derfor synes jeg det bare er tøv å henge seg opp i dette styret rundt bilene, for meg virker det som et desperat forsøk å sverte motstanderen samtidig som man fremhever egene foretrekninger.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest flere sider tilbake og kommer heller ikke til å gjøre det, men det jeg prøver å få fram er jo det at det er viktig for enkelte personer å ha akkurat DEN ene varianten tilgjengelig, mens andre ting teller mer for en annen person. Om du har sagt dette før så virker det ikke som om folk har fått det med seg, og erfaring fra internett tilsier også at alle poster som ikke går målrettet til angrep på andre sine utspill blir ignorert, så uansett hva du eller jeg eller noen andre sier vil med stor sannsynlighet ikke endre noen ting.

 

Nå virker det dog for meg som største problemet som blir diskutert her går på at de vist nok skriver om 800 biler totalt, men ikke opplyser at en del av de er ørsmå modifikasjoner utover årsmodeller og spesial modeller. Der må jeg si jeg er enig at de kan være mer presise på hva de faktisk leverer ved å heller si 800 biler og variasjoner eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Note: Å kalle folk som faktisk argumenterer saklig og med godt begrunnede argumenter fanboys 'bekrefter' jo bare ovenfor andre at du ikke helt klarer å forstå hva som blir sagt.

 

Å joda, forstår veldig godt hva som blir sagt.

 

Det snakkes om at GT5 får ca 1000 biler. Thklinge bruker Civic argumentet for å argumentere for at det er VELDIG mye duplikater i GT 5. Noe han har inntrykk av at det ikke er i Forza 3. Altså ganske så tåpelig å påstå dette og samtidig bruke dette med disse 5 Civicene som bevis.

 

Zeke: Babler om at det er villedende å si at ett spill har 3 ganger flere biler enn konkurrenten, om at halvparten er duplikater. Gudene vet hvilket spill han snakker om for det er jo uten tvil ikke i nærheten så mange duplikater i GT5.

 

Transponder79: Drar frem en liste på 78 skyliner og klarer å påstå at at drøyt 10 av disse bilene oppfører seg annerledes. Ganske utrolig påstånd da det er ett hav med forskjellige motorer i de bilene. Store forskjeller på drivverk (noen bakhjulsdrevet og noen med nissans egne 4 hjulstrekk system) samt store forskjeller på understell. Mange av bilene har også forskjellige rammer og totalt forskjellig aerodynamikk. Noen er ombygd for å fungere som drag biler, mens andre er ombygd som driftebiler, noen som rene racingbiler mens andre er mer stock.

 

Når man klarer å komme med slike påstander så er ofte forklaringen at de har en enorm tiltrekning mot Forza 3 samtidig som dem ønsker å snakke ned GT5. Forza 3 er garantert ett meget bra spill, det jeg har sett av reviews og videoer tilsier ikke noe annet. Men jeg kommer ikke til å investere i xbox 360 for å kjøpe det. Da kan jeg heller vente til GT5 som jeg har stort håp om skal fortsette den suksessen tidligere GT spill har hatt hos meg.

Lenke til kommentar
Tipper % andelen med såkalt duplikater ikke er så veldig langt unna GT5. Vi får se når GT5 kommer ut.

Det tviler jeg på når jeg ser hvordan de andre GT-spillene har vært, og hvordan Forza er. Men som sagt, det blir bare spekulasjoner frem til GT5 kommer ut.

 

GT5 får jo minimum 950 biler, mest sannsynlig rundt 1000 biler. Dette betyr at GT5 godt kan ha 500 duplikater men samtidig har flere unike biler enn Forza 3. La oss tenke oss at GT5 har 100 duplikater, mens forza 3 har 30 duplikater. Det er 10 % duplikater for GT5's del, og 7,5% duplikater for Forza 3. Altså liten forskjell. Men som du sier så blir det bare spekulasjoner til at vi har den offisielle listen til GT5.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest flere sider tilbake og kommer heller ikke til å gjøre det, men det jeg prøver å få fram er jo det at det er viktig for enkelte personer å ha akkurat DEN ene varianten tilgjengelig

Jeg kan garantere at nesten ingen bryr seg om de kjører Civic 91-mod eller Civic92-mod. eller lignende.

 

Men det er ikke det som er kjernen av saken her. Problemet er hvordan i hvertfall tidligere GT-spill har blitt markedsført, med slike tall som er rent bogus. Joda, Forza (og mer eller mindre alle andre spill til alle konsoller) gjør det samme. Jeg bare reagerer på at noen (les, fanboys) forsvarer dette så ekstremt mye.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at alle bilspill reklamerer for antall biler, ikke antall ulike biler. Det er en del folk som har hengt seg opp i antall forskjellige biler mens realiteten er at man har sagt et antall biler.

 

Forza har heller ikke X antall forskjellige biler, jeg kom over en rekke biler som var tilnærmet "lik" i Forza 2, men for en entusiast er jeg sikker på at der er forskjeller. Jeg har hørt bilentisuaster diskutere 2 tilnærmet like biler men forskjellige årsutgaver så forskjeller er der, selv om man ikke ser det vi som ikke er over snitte interesert i biler.

 

GT har blitt markedsført med antall biler Zeke, ikke antall forskjellige biler. Det er ikke bogus tall, det er reelle tall.

 

Det som er hele kjernen her derimot er en leirs trang til å vise spillet sitt bedre enn den andres. Det er det det koker ned på.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke nok kunnskap om div bilmodeller og årsmodeller til å kunne uttale meg om en model, men jeg skal vedde på at det er ytterst få tilfeller der en 91 og en 92 model er prikk like, uansett merke eller hva bilen er laget for. Du har sannsynlig vis rett i at det er veldig få som kommer til å bry seg nok til å utforske det, men hvis 99,9% ikke kunne bry seg mindre, så er det fortsatt 0.1% som da vil sette pris på at den er der, uansett hvor minimal og bortkastet den vil virke for oss andre.

 

Diskuterer ikke nødvendigvis civic her, men Honda som en stor bil produsent har mer peil på markedsføring enn å levere samme modell 2 år på rad uten noen forandringer. Det ville vært idioti.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke nok kunnskap om div bilmodeller og årsmodeller til å kunne uttale meg om en model, men jeg skal vedde på at det er ytterst få tilfeller der en 91 og en 92 model er prikk like, uansett merke eller hva bilen er laget for. Du har sannsynlig vis rett i at det er veldig få som kommer til å bry seg nok til å utforske det, men hvis 99,9% ikke kunne bry seg mindre, så er det fortsatt 0.1% som da vil sette pris på at den er der, uansett hvor minimal og bortkastet den vil virke for oss andre.

 

Diskuterer ikke nødvendigvis civic her, men Honda som en stor bil produsent har mer peil på markedsføring enn å levere samme modell 2 år på rad uten noen forandringer. Det ville vært idioti.

 

Ikke sant. Entusiastene vil elske tanken om at de finner akkurat den varianten av Skyline de ønsket å prøve. Samtidig vil de som ikke bryr seg om dette heller ikke sette seg ned å telle antall biler for å se om antallet biler på coveret stemmer. Altså en vinn vinn situasjon.

 

 

GT5P har nå snart solgt 4 millioner. 3,9 millioner solgte august 2009.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Ikke sant. Entusiastene vil elske tanken om at de finner akkurat den varianten av Skyline de ønsket å prøve. Samtidig vil de som ikke bryr seg om dette heller ikke sette seg ned å telle antall biler for å se om antallet biler på coveret stemmer. Altså en vinn vinn situasjon.

Liker måten at du snakker for alle sammen, og forventer at din mening gjelder for alle. Si biler med større forskjell, f.eks Supra 92' med en 1JZ-GTE som er med i spillet. Min Supra er 87 mod med en 7M motor.. men ytelsen standard er lik det min har, og for meg så funker det ypperlig, selv om bilen er vidt forskjellig. Så det å påstå at alle vil synes det er viktig, er feil.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
Ikke sant. Entusiastene vil elske tanken om at de finner akkurat den varianten av Skyline de ønsket å prøve. Samtidig vil de som ikke bryr seg om dette heller ikke sette seg ned å telle antall biler for å se om antallet biler på coveret stemmer. Altså en vinn vinn situasjon.

Liker måten at du snakker for alle sammen, og forventer at din mening gjelder for alle. Si biler med større forskjell, f.eks Supra 92' med en 1JZ-GTE som er med i spillet. Min Supra er 87 mod med en 7M motor.. men ytelsen standard er lik det min har, og for meg så funker det ypperlig, selv om bilen er vidt forskjellig. Så det å påstå at alle vil synes det er viktig, er feil.

 

Skriver selvfølgelig hva jeg tror, har nok ikke spurt hele verden om dette. Men er du ikke enig om at sikkert 95% av de som kjøper GT5 ikke kommer til å telle over listen av biler for å se om påstanden om 1000 biler stemmer? Tror du at folk kommer til å bry seg om at antallet biler ikke er 1000 unike biler, men heller 850 unike biler og 150 variasjoner? Bare ett eksempel, det kan godt være 650-350 eller 900-100 som er rett. Hva som faktisk er realiteten får vi ikke se før i mars uansett.

 

Angående supra 87 og 92 modell, er det ikke en del vekt forskjell? Bare spør, har ikke så veldig mye peiling.

 

Edit: Fant litt info.

En del endringer på bilen i årne 87 til 89. Mange bare synlige men flere av endringene har også endel å si for ytelsen for bilen. Tror at en ekte supra entusiast som kjøper spill muligens ville likt å ha de modellene som har endringer.

 

1987:

 

Stereo changes, has different plugs on the back (All Toyota vehicles got the newer plugs in 87)

First year of the Turbo model

N/A model carries over essentially unchanged

Turbo model gets rear 1-piece spoiler, turbo badging, "Sport Package" is standard, gets 3.91:1 rear end gearing, opposed to the N/A's 4.30:1

Small light added to driver's side power window switch

 

 

 

1988:

 

Essential carry-over from 1987

Door handles no longer need to be held up to lock door

Redesigned rear 3rd brake light on rear spoiler

Interior cloth material changed

Slight changes made to the climate controller, radio, and left-side buttons (made slightly darker)

Seat belt guides added to front seats

Cloth sunvisors replace vinyl ones on hardtops

Cloth headliner replaces vinyl one on hardtop

 

 

 

1989:

 

MKIII recieves it's first major update, both on the interior and exterior

Redesigned mouldings (different shape, as well as being entirely plastic)

New rear tail-lights (3-piece, goes all the way across the rear) (non-European Countries Only)

New 3-piece rear spoiler

New mirrors on the doors (reshaped)

New steering wheel (cruise on/off switch moved to the wheel, switch replaced with coin holder)

Door handle shape changed (became slightly more rounded)

New front bumper cover (including new fog lights)

New front turn signals (not as wide)

New front grilles (2 as opposed to a single one)

Cup holders added underneath the center console lid

New climate control

New steering column stalks (turn signals/headlights/wipers)

Switches on left side of steering column changed from silver colour to black

Power window switches updated

Rear seatbelts are changed to shoulder belts

Front seatbelts get updated (the top mount plastic is redesigned)

Rear speakers get updated (2 extra are added in the rear panels beside the seats)

Instrument cluster updated (orange part on needle removed, less lines on gauges, speedo up to 260km/h - from 240km/h, lights are now completely blacked out unless lit up)

Shift boot, shift knob, e-brake handle, steering wheel, and steering column become black

Updated stereo to match other new interior components

Seats get extra power assist (tilt back/forward - changed from the old knob on side)

Turbo rear end gets changed to 3.73:1 gearing, opposed to the old 3.91:1

Headlight washers no longer an option (US Only)

Horsepower up to 232hp (from 230hp), torque up to 254ft-lbs (from 246ft-lbs)

Halfway through 1989, the engine crossmember changes, as does the wiring harness and engine mounts

Progressive speed-based power steering added

Wiring for "Super Monitor" no longer included, and it is no longer an option

"White Package" now available, includes white trim pieces, and white wheels, on a white car

Strut manufacturer changes

Car drops in height by 12mm (about 1/2")

Rear subframe receives 2 extra braces

Late models have completely standardized body harness, with wiring for every option (NA/Turbo/Manual/Auto/TEMS) -- body harness, not engine harness

At some point in the 89 model year the engine crank changed over to fully balanced 7M crank, redline dropped to 6250 from 6500

Aluminum replaces steel on the brake master cylinder

Stretchy mesh pockets on rear of front seats removed

Suit hooks added above front seatbelts

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Skriver selvfølgelig hva jeg tror, har nok ikke spurt hele verden om dette. Men er du ikke enig om at sikkert 95% av de som kjøper GT5 ikke kommer til å telle over listen av biler for å se om påstanden om 1000 biler stemmer? Tror du at folk kommer til å bry seg om at antallet biler ikke er 1000 unike biler, men heller 850 unike biler og 150 variasjoner? Bare ett eksempel, det kan godt være 650-350 eller 900-100 som er rett. Hva som faktisk er realiteten får vi ikke se før i mars uansett.

Vet ikke helt om du har sett etter, men jeg har ikke vært med på diskusjonen om antall varianter, og det bryr meg fryktelig lite i grunn. Det jeg skrev var for å punktere at du burde legge om argumentasjonen din. Du snakker om at alle bilentusiaster gjør ditt og datt, fordi du tror det, og skal man først begynne med noe slikt, så kan man like så greit argumentere med noe annet, som man ikke tror noe om, men hvor man faktisk vet. Jeg er svært bilinteressert, og det spiller ingen rolle for meg når forskjellene er såpass små. Såklart finnes det nok noen pirkemennesker som skulle hatt en bestemt årsmod selv om det er en annen bil i spillet som er tilnærmet lik, men det sier seg selvsagt at spillprodusenten ikke kommer til å legge om etter det ønsket.

 

Ang. 87 -> 92 modell. Er ikke særlige vektforskjeller nei.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Men når det sikkert ikke krever allverden av arbeid fra PD å gjøre små ytre og indre endringer for å kunne tilfredstille disse få/mange personene som ønsker dette, så er det vel ikke noe problem? De som bare ønsker mange unike biler får jo dette også. Ja skjønner poenget ditt med argumentasjonen min, men hvorfor pirker du på min argumentasjon når det argumenteres på samme måte andre veien. Zeke garanterer jo for at nesten ingen bryr seg om de kjører modell 92 mot modell 91. Tydeligvis har han spurt nesten alle.

 

Og etter det jeg leste om 87 mot 92 modell av supra så synes jeg det er endringer nok til at det burde være med både 87 og 92 modell. Om det blir det får vi se i mars.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Zeke: Babler om at det er villedende å si at ett spill har 3 ganger flere biler enn konkurrenten, om at halvparten er duplikater. Gudene vet hvilket spill han snakker om for det er jo uten tvil ikke i nærheten så mange duplikater i GT5.

Vi kan jo gå gjennom listen til GT4, som hadde ca. 700 biler. Så vidt jeg kan se, vil jeg tippe (etter å ha bladd gjennom fort) at ca. 30% er duplikater som er nesten helt like.

http://www.gtplanet.net/guides/index.php/NA_Car_List

 

Se bl.a. på (nå bare går jeg fort gjennom):

 

 

Daihatsu MOVE SR-XX 2WD 1997

Daihatsu MOVE SR-XX 4WD 1997

Daihatsu Storia CX 2WD 1998

Daihatsu Storia CX 4WD 1998

 

Fiat 500F 1965

Fiat 500L 1969

Fiat 500R 1972

 

Honda ACCORD Euro-R 2000

Honda ACCORD Euro-R 2002

 

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1991

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1992

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1993

Honda CIVIC SiR-II (EG) 1995

Honda CIVIC TYPE R (EK) 1997

Honda CIVIC TYPE R (EK) 1998

Honda CIVIC TYPE R (EP) 2001

Honda CIVIC TYPE R (EP) 2004

 

Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1995

Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1998

Honda INTEGRA TYPE R (DC2) 1999

Honda INTEGRA TYPE R (DC5) 2003

 

Honda NSX 1990

Honda NSX 1993

Honda NSX 1995

Honda NSX 1997

Honda NSX 1999

Honda NSX 2001

 

Honda NSX Type S 1997

Honda NSX Type S 1999

Honda NSX Type S 2001

 

Honda PRELUDE Type S 1996

Honda PRELUDE Type S 1998

 

Honda S2000 1999

Honda S2000 2001

Honda S2000 2004

 

Honda S2000 Type V 2000

Honda S2000 Type V 2001

Honda S2000 Type V 2003

 

Lexus GS 300 2000

Lexus GS 300 Vertex Edition (J) 2000

Lexus IS 200 1998

Lexus IS 200 (J) 1998

 

Lotus Elise 111R 2004

Lotus Elise 111S 2003

 

Lotus Esprit V8 2002

Lotus Esprit V8 GT 1998

Lotus Esprit V8 SE 1998

 

Mazda MX-5 (NA) 1989

Mazda MX-5 1.8 RS (NB, J) 1998

Mazda MX-5 1600 NR-A (NB, J) 2004

Mazda MX-5 1800 RS (NB, J) 2000

Mazda MX-5 1800 RS (NB, J) 2004

Mazda MX-5 J-Limited (NA, J) 1991

Mazda MX-5 J-Limited II (NA, J) 1993

Mazda MX-5 SR-Limited (NA, J) 1997

Mazda MX-5 S-Special Type I (NA, J) 1995

Mazda MX-5 VR-Limited (NA, J) 1995

Mazda MX-5 V-Special Type II (NA, J) 1993

 

Mazda RX-7 GT-Limited (FC, J) 1985

Mazda RX-7 GT-X (FC, J) 1990

Mazda RX-7 INFINI III (FC, J) 1990

Mazda RX-7 LM Race Car 2001

Mazda RX-7 Spirit R Type A (FD) 2002

Mazda RX-7 Type R (FD, J) 1991

Mazda RX-7 Type R (FD, J) 1993

Mazda RX-7 Type R Bathurst R (FD) 2001

Mazda RX-7 Type RS (FD) 1998

Mazda RX-7 Type RS (FD) 2000

Mazda RX-7 Type RS (FD, J) 1996

Mazda RX-7 Type R-S (FD, J) 1995

Mazda RX-7 Type RS-R (FD) 1997

Mazda RX-7 Type RZ (FD) 2000

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1992

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1993

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1995

Mazda RX-7 Type RZ (FD, J) 1996

 

Mazda RX-8 2003

Mazda RX-8 Concept (Type-I) 2001

Mazda RX-8 Concept (Type-II) 2001

Mazda RX-8 Concept LM Race Car 2001

Mazda RX-8 Type E (J) 2003

Mazda RX-8 Type S (J) 2003

 

Mitsubishi 3000GT MR (J) 1995

Mitsubishi 3000GT MR (J) 1998

Mitsubishi 3000GT SL (J) 1995

Mitsubishi 3000GT SL (J) 1996

Mitsubishi 3000GT SL (J) 1998

Mitsubishi 3000GT VR-4 (J) 1998

Mitsubishi 3000GT VR-4 Turbo (J) 1995

Mitsubishi 3000GT VR-4 Turbo (J) 1996

 

Mitsubishi FTO GP Version R 1997

Mitsubishi FTO GP Version R 1999

Mitsubishi FTO GPX 1994

Mitsubishi FTO GPX 1997

Mitsubishi FTO GPX 1999

Mitsubishi FTO GR 1994

Mitsubishi FTO GR 1997

 

Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR 1999

Mitsubishi Lancer Evolution VI GSR T.M.E. 2000

Mitsubishi Lancer Evolution VI Rally Car 1999

Mitsubishi Lancer Evolution VI RS T.M.E. 2000

Mitsubishi Lancer Evolution VI RS 1999

 

Mitsubishi Lancer Evolution VII GSR 2001

Mitsubishi Lancer Evolution VII GT-A 2002

Mitsubishi Lancer Evolution VII RS 2001

 

Mitsubishi Lancer Evolution VIII GSR 2003

Mitsubishi Lancer Evolution VIII RS 2003

Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR 2004

 

Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R 2001

Nissan GRAN TURISMO SKYLINE GT-R (PaceCar) 2001

 

Nissan SILVIA K's (S13) 1988

Nissan SILVIA K's (S13) 1991

Nissan SILVIA K's AERO (S14) 1993

 

Nissan SILVIA Q's (S13) 1988

Nissan SILVIA Q's (S13) 1991

Nissan SILVIA Q's AERO (S14) 1993

Nissan SILVIA Q's AERO (S14) 1996

 

Nissan SILVIA Spec R AERO (S15) 1999

Nissan SILVIA Spec S AERO (S15) 1999

 

Nissan SKYLINE 1500Deluxe (S50D-1) 1963

Nissan SKYLINE 2000GT-B (S54A) 1967

Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) 1973

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1989

Nissan SKYLINE GT-R (R32) 1991

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. II (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R M.N.P. III (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R M-spec (R34) 2001

Nissan SKYLINE GT-R M-spec Nur (R34) 2002

Nissan SKYLINE GT-R N1 (R32) 1991

Nissan SKYLINE GT-R N1 (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R32) 1993

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1995

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R Vspec (R33) 1997

Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) 1999

Nissan SKYLINE GT-R Vspec II (R32) 1994

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) 2000

Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) 2002

Nissan SKYLINE GT-R Vspec LM Limited (R33) 1996

Nissan SKYLINE GT-R Vspec N1 (R32) 1993

Nissan SKYLINE GT-R V-spec N1 (R34) 1999

Nissan SKYLINE GTS25 Type S (R32) 1991

Nissan SKYLINE GTS-R (R31) 1987

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1989

Nissan SKYLINE GTS-t Type M (R32) 1991

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 RS-X Turbo C (R30) 1984

Nissan SKYLINE Hard Top 2000 Turbo RS (R30) 1983

Nissan SKYLINE Hard Top 2000GT-R (KPGC10) 1970

Nissan SKYLINE SEDAN 300GT 2001

Nissan SKYLINE SEDAN 350GT-8 2002

Nissan SKYLINE Sport Coupe (BLRA-3) 1962

 

Pagani Zonda C12 2000

Pagani Zonda C12S 2000

Pagani Zonda C12S 7.3 2002

 

Renault Clio Renault Sport 2.0 16V 2002

Renault Clio Renault Sport Trophy V6 24V Race Car 2000

Renault Clio Renault Sport V6 24V 2000

Renault Clio Renault Sport V6 Phase 2 2003

 

Renault Megane 2.0 16V 2003

Renault Megane 2.0 IDE Coupe 2000

 

Subaru IMPREZA Rally Car 1999

Subaru IMPREZA Rally Car 2001

Subaru IMPREZA Rally Car 2003

Subaru IMPREZA Rally Car Prototype 2001

 

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi (GC) 1994

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi (GD, Type-II) 2002

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi spec C (GD, Type-II) 2004

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version (GD, Type-I) 2000

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version II (GC) 1995

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version III (GC) 1996

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version IV (GC) 1997

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version V (GC) 1998

Subaru IMPREZA Sedan WRX STi Version VI (GC) 1999

 

Subaru LEGACY B4 2.0GT (4th) 2003

Subaru LEGACY B4 2.0GT specB (4th) 2003

Subaru LEGACY B4 3.0R (4th) 2003

Subaru LEGACY B4 Blitzen (3rd) 2000

Subaru LEGACY B4 RSK (3rd) 1998

 

Subaru LEGACY Touring Wagon 2.0GT (4th) 2003

Subaru LEGACY Touring Wagon 2.0GT specB (4th) 2003

 

Toyota CELICA 2000GT-FOUR (ST165) 1986

Toyota CELICA 2000GT-R (ST162) 1986

 

Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST185) 1995

Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST205) 1995

Toyota CELICA GT-FOUR RC (ST185) 1991

 

Toyota CELICA SS-II (ST202) 1997

Toyota CELICA SS-II (ZZT231) 1999

 

 

Det var de jeg fant når jeg skummet gjennom. Dere kan ikke påstå at det virkelig er nødvendig med så mange duplikater? Joda, noen få har forskjeller, men flerparten er ting som er samme merke, modell og verisjon, men kanskje forskjellig årsmodell, eller samme merke, modell og årsmodell, men forskjellig verisjon.

Lenke til kommentar
Og etter det jeg leste om 87 mot 92 modell av supra så synes jeg det er endringer nok til at det burde være med både 87 og 92 modell. Om det blir det får vi se i mars.

Når det er noen år mellom er jeg og som regel enig. Da kan man ha fått nytt design/karosseri og lignende. Men hvis vi ser på årsmodeller f.eks. 1 eller 2 år mellom seg, så går det som regel ut på minimale endringer i kjøreegenskaper og kanskje mønster/farge på bilen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...