Gå til innhold

PCutstyr nær konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Tee:

Pcutstyr. no er fortsatt ikke i gang nei.

 

Tvete AS som nå er konkurs eier 30 % av Euro IT (pcutstyr.no). De andre eierene er de samme som igjen eier Tvete AS.

PCutstyr har folk i fullt arbeid for å få unna det som har havnet i bakleksa pga problemene de har hatt. De har altså full drift med ansatte på jobb. At de ikke tar inn enda mer arbeid og havner enda lenger etter med ting er noe annet enn at de ikke er i gang igjen.

 

Tvete AS er det eneste selskapet som er begjært konkurs. Siden Tvete AS er nettopp et AS vil det ikke innvirke på de andre firmaene.

 

Er du lokalkjent? "I full drift.. med ansatte" 2? 5? 10 ansatte?

 

Jeg hadde inntrykk av at det var litt sånn "Microplex-ånd" over PCUtstyr.no, minus kompetanse/evne til å gidde å oppdatere webshopen. Med bilder/linker etc...

Dvs. ett par ansatte som driver litt butikk med Norek som lager.

Helt normal standard mao. .)

 

Når jeg kanskje gikk av skaftet her og var litt krass på PCUtstyr så var det farget av hvordan man gir info i slik tilfelle (dvs tilnærmet halvkvedede "hvite løgner" om hva som egentlig foregår).

Det er vel ikke tvil om at de er involvert i en eller annen "negativ" form mtp Tvete AS' konkurs?

I motstatt tilfelle.. det var en tsunami.. som stoppet driften.. kunne man sikkert opplyse om det på forsiden.

 

En annen ting er prispolitikken.

Tilsynelatende litt lavere pris på det meste i forhold til f.eks. Komplott.. Helt til du skal gå til kassen og velge frakt.

Da ser du hvor de "lave" prisene er veiet mot. En frakt faktuerert med gaffel.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hvorfor skal en moderator gjøre det? Det er jo i aller høyeste grad i brukernes beste interesse at flest mulig blir gjort oppmerksom på problemer som oppstår. Spesielt når det går rykter om at en bedrifte er i ferd me å gå konkurs.

 

Hvis dette er problematisk så er det jo ikke værre at en innhenter, eller enda bedre, at bedriften selv kommenterer påstandene.

 

-Tet

Lenke til kommentar

Problemet er at det er ingen her som har kommet med beviselige påstander rundt denne "konkursen". Det har kun vært påstander og rykter. Og rykter er ikke nødvendigvis sanne.

 

Eg er enig i at det kommer forbrukerene til gode å vite om evnt driftsproblemer(problemer med nettbutikk, bemanning osv) men å spre et rykte om at et selskap kanskje går konkurs er som å gjøre seg en bjørnetjenste. For hvem vil vel handle hos et selskap som snart går konkurs? Ingen. Hva skjer? Ingen handler. Og hva skjer så? Selskapet går konkurs.

 

Ta dette innlegget tidligere i tråden. Hvor har brukeren dette i fra? Hva er den sikre kilden? Hvordan skal vi kunne vite at troverdigheten til kilden og brukeren er så høy at dette faktisk er fakta? Vi kan jo ikke det. Men allikevel er det faktisk en påstand som kan skade driften av pcutstyr.no og mer eller mindre være en selvoppfyllende profeti. Dette er en skikkelig uting.

 

Så det eg mener moderatorer bør gjøre i slike tilfeller er å moderere sensasjonsoverskriften i tråden og sørge for at personer som kommer med "bekreftelser" på at selskapet er konkurs faktisk kan bevise dette.

 

Eg ser ganske enkelt ikke nytteverdien i å spre et slikt rykte. Men det gjør kanskje andre?

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det nomore sier her, stemmer godt.

Har sett flere bedrifter gå konkurs (med god likviditet), som har blitt ødelagt av løse rykter om at de går konkurs.

Denne tråden bør redigeres av moderator, slik at det ikke går utover PCUtstyr.

 

~ Mortis360

 

For å replisere:

 

Er dette noe du kan dokumentere?

Eller er det ett rykte?

 

Hvordan kan en bedrift som drives godt med god likviditet gå konkurs?

 

Fortsetter man å kjøpe man inn varer man ikke får solgt?

Lar ansatte være ansatte uten inntekt?

Dvs. totalt mangel på styring/oppfølging?

 

Nomore med flere har ett poeng i hvordan rykter/"gruppedynamikk" fungerer.

De blir fort til "sannheter".

Dette er ikke noe spesielt for diskusjon av webshops.

Det er en generell mekanisme relatert til hvordan folk/menneser (som flokkdyr) fungerer.

Men jeg er på generelt grunnlag enig i hva du/dere skriver. :)

Selv om jeg gjorde meg "skyldig" i å tro på ett rykte, relatert til min noe negative holdning til PCUtstyr som webshop (har handlet der.. mest pga lav pris.. tidligere).

Dog:

PCUtsyr har ingen "rett" til "moderator-beskyttelse" gitt at de kan gjøre jobben sin.

Dvs. levere varer til bra priser/gi grei service til de som er interessert i vareutvalget til Norek.

Dersom det også ikke bare var ett rykte, at "butikken" lå nede i flere dager er det ett klart tegn på at Darwin(relatert til butikker) bør fungere.

Dvs. noen "arter" forsvinner.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

For det første synes jeg absolutt det er på sin plass at andre blir informert om at butikker ikke kan levere varer. I hvertfall så lenge butikken ikke er stengt for ordreinnleggelse og videre belastning av kredittkort.

Dersom man kommer til en vare hos pcutstyr fra en alink f.eks fra prisguiden blir man ikke gjort oppmerksom på at dersom du fullfører bestillingen vil beløpet reserveres på kortet ditt, men du vil ikke motta noen vare.

Denne opplysningen ligger kun på forsiden.

 

For det andre er det ikke lenge igjen av denne uken som de påstår at de skal være ajour. Men det blir vel gjerne en utsettelse siden de ikke har forandret notisen på forsiden siden sist onsdag.

Lenke til kommentar

Eg er enig i at det er på sin plass, og ikke minst forventet, at kunder får beskjed om slike problemet. Men dette forsvarer ikke å spre rykter om at selskapet er på vei til å gå konkurs. Det er over grensen og har ingen annen funksjon enn å gjøre det værre for pcutstyr.no å komme seg ut av de problemene de har nå.

Lenke til kommentar

Er ikke rart det oppstår slike rykter når ikke PCutstyr selv går ut med god oppdatert informasjon hele veien. Den som har dukket opp på forsiden er ikke veldig informativ/konkret, og lite oppdatert. F.eks. kom dette opp der i forrige uke, og står der ennå: "Vi regner med å være à jour i løpet av neste uke, samt at alle henvendelser da er besvart.". Det tar sjefen kanskje 10 minutter noen ganger i uken hvis han virkelig vil fortelle kundene hele sannheten. PCutstyrs kommunikasjon ut mot kundene er nettopp www.pcutstyr.no. Kommer ikke den oppdaterte sannheten frem der, vil det oppstå rykter og slike tråder som dette dessverre.

 

Edit: Leif var her

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Det er da vel ingen tvil som helst lenger om at pcutstyr er/har vært på randen av konkurs. Sjappa er jo stengt, og har vært det en god stund. Uten å informere kunder og potensielle kunder tilstrekkelig om hva som egentlig skjer, noe de kunne ha gjort på et tidligere tidspunkt. Selv om de klarer å få i gang igjen driften har de mistet troverdighet i markedet. De har selv sådd gnisten til disse spekulasjonene, og ikke gjort nok for å slukke brannen selv om de er klar over at det brenner under føttene deres. I beste fall klønete pr. Alt tyder på at de er på vei mot konkurs, skal vi liksom late som ingen ting for å være snille mot bedriften?

Vi har da ikke noe ansvar for at Pcutstyr opptrer så klønete i markedet(de er jo ikke en gang i markedet lenger)? Det er jo nok av andre butikker som er i drift så hvorfor skal vi "hjelpe" bedrifter som ikke klarer å opprettholde normal drift eller informere ordentlig om hvorfor? Det vil jo til slutt slå tilbake på oss i form av dyrere og dårligere butikker. Er det noe vi ønsker å bidra til?

 

PcUtstyr.no er en seriøs aktør med lang historie, det fremgår jo av denne tråden.

Lenke til kommentar

Så da forventes det at sjefen legger ut følgende melding på nettsiden:

"IT Selskap Godteri AS har for tiden store problemer med likviditeten og pga problemer tilknyttet driften og økonomiske forhold anbefaler vi alle våre kunder å handle i fra våre konkurenter. Til tross for dette jobber vi selvfølgelig med en løsning. Velkommen tilbake i 2025 når disse problemene er løst. Takk for forståelsen."

 

Er dette rimelig?

 

Herregud. Daglig leder har forpliktelser ovenfor sine eksisterende kunder, fremtidige kunder, ansatte, medeiere og styret og kan ikke bare sette kroken på døren fordi de er inne i en vanskelig periode(noe som kan skje mange). Daglig leder(og flere) jobber nok med å løse de problemene de har i dag(eg skal ikke si at de ikke har problemer, det kan man se) og ved at brukere sitter å konkluderer på et offentlig forum med at selskapet holder på å gå konkurs gjør denne jobben bare værre, eller umulig.

Lenke til kommentar

Et par spørsmål slår meg.

Vil en slik butikk klare å komme tilbake? Holder det å kjøre "timessalg" eller "supertirsdag f.eks for å at kundene skal glemme?

Pcutstyr har jo tydeligvis intensjoner om å komme tilbake siden de gjør opp en del reklamasjoner for tiden. At de gjør opp disse kontant istedet for å tilby ny vare tyder vel kanskje på at de fortsatt ikke får kjøpt varer av sin leverandør.

På den andre siden så kunne de bare slått seg konkurs og sluppet unna alt.

 

Hvorfor konsentrerer de ikke all driften om Meeter.no som jo har samme eiere?

Lenke til kommentar
Så da forventes det at sjefen legger ut følgende melding på nettsiden:

"IT Selskap Godteri AS har for tiden store problemer med likviditeten og pga problemer tilknyttet driften og økonomiske forhold anbefaler vi alle våre kunder å handle i fra våre konkurenter. Til tross for dette jobber vi selvfølgelig med en løsning. Velkommen tilbake i 2025 når disse problemene er løst. Takk for forståelsen."

 

Er dette rimelig?

 

Herregud. Daglig leder har forpliktelser ovenfor sine eksisterende kunder, fremtidige kunder, ansatte, medeiere og styret og kan ikke bare sette kroken på døren fordi de er inne i en vanskelig periode(noe som kan skje mange). Daglig leder(og flere) jobber nok med å løse de problemene de har i dag(eg skal ikke si at de ikke har problemer, det kan man se) og ved at brukere sitter å konkluderer på et offentlig forum med at selskapet holder på å gå konkurs gjør denne jobben bare værre, eller umulig.

 

Så man setter kroken på døra ved å informere kundene og unngå spekualsjoner som vi ser her på forumet blant annet? Eller setter man kroken på døra ved å ikke informere kundene og skape spekulasjoner? Tiden vil vise.

 

All hisotrikk jeg sitter med tilsier at dårlig kommunikasjon ut til kunden skaper en irritert/forbannet kundemasse som er vanskelig å få tilgivelse hos raskt. F.eks. da Komplett innførte lagerroboten. Jeg vet om mange som unngikk å handle der i flere måneder pga. usikker levering(stid). Meg selv inkludert. Vet du hvorfor? Fordi Komplett informerte/kommuniserte svært svært dårlig ut til kundene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg hadde IKKE forhåndbetalt for noe som helst dersom jeg visste at leverandøren sliter.

Går det i det hele tatt ann å forskuddsbetale til noen nettbutikker?

Har jeg aldri sett.

 

Skal vi se...

Du har en butikk.

Du vil gjerne ha betaling før du sender fra deg noe.

Det kalles å betale, noen her kaller det "forskuddsbetaling". :)

 

(Joda, oppkrav, ha løsning for kortbetaling er også en måte å gjøre opp for seg/få betaling for sine varer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...