Gå til innhold

Anmeldelse: Left 4 Dead (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Hva er kommandoen du adder i -console til dette? hadde vært fint å vite :)

Jeg skrev inn linjen fra config fila, så vidt jeg husker.

 

bind "F6" "toggleconsole"

Fjern så -console fra launch options og bruk F6 (eller hva du nå måtte ønske) heretter.

 

Med et lite forbehold om at det begynner å bli en stund siden jeg gjorde dette, og jeg husker såvidt hva jeg hadde til middag i går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er kommandoen du adder i -console til dette? hadde vært fint å vite :)

Jeg skrev inn linjen fra config fila, så vidt jeg husker.

 

bind "F6" "toggleconsole"

Fjern så -console fra launch options og bruk F6 (eller hva du nå måtte ønske) heretter.

 

Med et lite forbehold om at det begynner å bli en stund siden jeg gjorde dette, og jeg husker såvidt hva jeg hadde til middag i går.

 

 

Takker for svar, skal prøve det nå.

Lenke til kommentar

Foresten så kan jeg raportere om at det er klin umulig å sette passord på min dedikerte server, har prøvd alt mulig rart (sv_password, password + en restart her og der). Servern blir nemlig fyllt opp ca 5 sekunder etter jeg har kjørt den opp, så er litt småproblematisk til tider å spille med 3 andre venner uten at noen sniker seg inn før alle har fått conecta.

Lenke til kommentar
Foresten så kan jeg raportere om at det er klin umulig å sette passord på min dedikerte server, har prøvd alt mulig rart (sv_password, password + en restart her og der). Servern blir nemlig fyllt opp ca 5 sekunder etter jeg har kjørt den opp, så er litt småproblematisk til tider å spille med 3 andre venner uten at noen sniker seg inn før alle har fått conecta.

Det er et bra knippe tråder om dette i Steam forumene. Mener folk har klart å trikse til workarounds, men det burde jo være unødvendig.

Lenke til kommentar
Mener du shooters er en vanskelighetsgrad.?

 

På PC heter vanskelighetsgradene:

Easy

Normal

Advanced

Expert

 

Hvor advanced og expert er de eneste to aktuelle...

På normal har jeg spillt meg gjennom no mercy med kun pilleglasset som våpen (seff andre våpen på special infected)

 

Ja, det er vanskelig å komme fra heten uten skader, og aller helst, i live, det er ikke meningen man skal suse gjennom på uten å dø en eneste gang...

 

Er klar over kva vanskeligheitsgrader som er på spelet. Spørsmålet mitt var om spelet var like vanskeleg på Xbox360 som på PC, i antall zombiar, tempo, skade dei gjer på deg osv. Ser for meg i ein hektisk situasjon at spelet er vanskelegare på Xbox360 med ein kontroll enn mus og tastatur.. Og med det sagt, har Valve tatt hensyn til dette?

Lenke til kommentar
Dette er morsommere på 360 fordi nesten alle har mikrofoner. På PC er det nesten ingen som har det. Forøvrig ganske latterlig at anmelder gir 360 versjonen dårligere score fordi HAN foretrekker mus og tastatur. Spillet er akkurat det samme.

 

 

tror ikke det var derfor, syntes han skrev noe om grafikk og slikt. disse folka er jo pro i hva de gjør så tviler på at det ble gitt en hel karakter mindre pga han liker å spille data:P

han skriver jo at han foretrekker det, men en hel karakter hadde vert dumt:P

Endret av Velarol
Lenke til kommentar
Er klar over kva vanskeligheitsgrader som er på spelet. Spørsmålet mitt var om spelet var like vanskeleg på Xbox360 som på PC, i antall zombiar, tempo, skade dei gjer på deg osv. Ser for meg i ein hektisk situasjon at spelet er vanskelegare på Xbox360 med ein kontroll enn mus og tastatur.. Og med det sagt, har Valve tatt hensyn til dette?

Etter hva jeg har fått med meg skal konsollutgaven være noe lettere. Blant annet skal visstnok ikke AI-en angripe veldig mye bakfra, sammenlignet med PC-versjonen.

Lenke til kommentar
Eg er enig med deg AvidGamer. Ser akkurat ut som eit standard FPS spel, men eg har ikkje prøvd det sjølv, og ein Demo gir nesten ALDRI det rette inntrykket.

 

 

det er jo en av hovedpunktene med spillet var jo det at fienden hadde fått en langt større datainteligens:)

Lenke til kommentar
Dette er morsommere på 360 fordi nesten alle har mikrofoner. På PC er det nesten ingen som har det. Forøvrig ganske latterlig at anmelder gir 360 versjonen dårligere score fordi HAN foretrekker mus og tastatur. Spillet er akkurat det samme.

 

At folk forretrekker forskjellige kontroller er grunnen til at å ha et valg er bra. På PC kan du velge selv hva som passer deg best etter smak og behov, det er jo en åpenbar fordel. Forøvrig kjenner jeg langt flere med Mic til PC enn mic til 360. Utvalget er også vesentlig bedre til PC når det gjelder mikrofon-utstyr.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så da kan man si at alle konsoll spill som har en PC versjon skal ha 1 poeng dårligere enn PC versjonen fordi håndkontroller er "dårligere" ? Blir for dumt. Akkurat like dumt som hvis en anmelder ga PC versjoner 1 poeng mindre fordi han foretrekker håndkontroller. Det er faktisk like dumt som hvis noen begynte å gi PS3 versjoner dårligere score bare fordi han liker 360 kontrolleren bedre.

 

Anmeld spillet, ikke sammenlign det med et annet kontroll system på andre maskiner.

 

Om håndkontrollen er dårligere så er det selvfølgelig et moment å ta hensyn til. Om en har både 360 og PC så er en selvfølgelig interessert i å få vite forskjeller før en tar et valg. Er mange som er komfortable med kontroller i fps og har selv blitt mer tilvennet det enn jeg trodde var mulig etter Halo, men det kan da aldri levnes tvil om at responsen og nøyaktigheten i et fps er bedre på pc og at spilleopplevelsen vil bli bedre. Om du prioriterer på en annen måte (f.eks det typiske 'comfy-sofa med 52"' argumentet) så kan du jo selv ta hensyn til det når anmelderen selv sier hvilke hensyn han har basert sin avgjørelse på.

I likhet vil jeg forstå om en anmelder gir et typisk konsoll spill som Mirrors Edge eller Prince of Persia et hakk bedre karakter til konsoll en til PC med argumentet at håndkontrolleren passer bedre til spillet enn et keyboard/mus. Til sammenligning, om en fyr har koblet datamaskinen sin til et fjernsyn/projektor og bruker gamepad når han spiller kan han selv justere karakteren et hakk opp.

 

Og bare muligheten for patching og nedlastbart innhold er somregel mye bedre tilrettelagt til data.

 

Spillet skal vurderes opp mot andre 360 spill. Ikke PC. At mus og kontroller er bedre eller ikke er helt uvesentlig da konsoller ikke bruker det. Man anmelder ikke et PS2 spill og trekker ned fordi man ikke kan spille med Wii kontroller.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Jeg er halveis enig i Magnar P sin uttalelse.

Jeg sier ikke at det er dårlig at McGovern uttaler seg om at PC-versjonen er bedre enn Xbox 360 slik at de som har begge kan velge, tvert i mot, men jeg synes at Xbox versjonen av L4D bør sammenlignes karaktèrmessig med andre Xbox-spill, ikke PC versjonen.

(Ja jeg vet at han skrev det var flere grunner til en lavere karaktèr, men han sammenlignet punktene med PC-versjonen, ikke øvrige konsoll spill).

 

Forøvrig en flott anmeldelse, og jeg er 100% enig ellers i det anmelder skriver.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Jeg vurderer enkelt og greit hva som gir meg den beste spillopplevelsen.

 

Da er alle faktorer med i betraktningen, og dette produktet synes jeg var litt bedre på PC.

 

Selvsagt skal man sammenligne på tvers av formater når det har, slik som du (MagnarP) har skrevet tidligere, grunnleggende det samme innholdet.

 

Hvis andre gjør dette annerledes, har jeg ikke noe problemer med det - men det er slik jeg anmelder spill.

 

Dessuten, som nevnt, var ikke kontrollmulighetene den eneste faktoren som spilte inn her.

 

Endring: Ser man nevner Wii. Hvis Left 4 Dead kom på Wii med grunnleggende det samme innholdet - og Wii-kontrollene ga en enda bedre spillopplevelse, ville jeg selvsagt gitt denne versjonen de beste skussmål.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Så da kan man si at alle konsoll spill som har en PC versjon skal ha 1 poeng dårligere enn PC versjonen fordi håndkontroller er "dårligere" ? Blir for dumt. Akkurat like dumt som hvis en anmelder ga PC versjoner 1 poeng mindre fordi han foretrekker håndkontroller. Det er faktisk like dumt som hvis noen begynte å gi PS3 versjoner dårligere score bare fordi han liker 360 kontrolleren bedre.

 

Anmeld spillet, ikke sammenlign det med et annet kontroll system på andre maskiner.

 

Om håndkontrollen er dårligere så er det selvfølgelig et moment å ta hensyn til. Om en har både 360 og PC så er en selvfølgelig interessert i å få vite forskjeller før en tar et valg. Er mange som er komfortable med kontroller i fps og har selv blitt mer tilvennet det enn jeg trodde var mulig etter Halo, men det kan da aldri levnes tvil om at responsen og nøyaktigheten i et fps er bedre på pc og at spilleopplevelsen vil bli bedre. Om du prioriterer på en annen måte (f.eks det typiske 'comfy-sofa med 52"' argumentet) så kan du jo selv ta hensyn til det når anmelderen selv sier hvilke hensyn han har basert sin avgjørelse på.

I likhet vil jeg forstå om en anmelder gir et typisk konsoll spill som Mirrors Edge eller Prince of Persia et hakk bedre karakter til konsoll en til PC med argumentet at håndkontrolleren passer bedre til spillet enn et keyboard/mus. Til sammenligning, om en fyr har koblet datamaskinen sin til et fjernsyn/projektor og bruker gamepad når han spiller kan han selv justere karakteren et hakk opp.

 

Og bare muligheten for patching og nedlastbart innhold er somregel mye bedre tilrettelagt til data.

 

Spillet skal vurderes opp mot andre 360 spill. Ikke PC. At mus og kontroller er bedre eller ikke er helt uvesentlig da konsoller ikke bruker det. Man anmelder ikke et PS2 spill og trekker ned fordi man ikke kan spille med Wii kontroller.

 

Hvorfor? Jeg kjøper ikke spill til bare en plattform, og er personlig litt lettere lei av at middelmådige FPS-spill får voldsomt gode kritikker på konsoll, jeg har blitt lurt av dette ved flere anledninger. Og jeg er sikkert ikke den eneste som kjøper spill til flere plattformer enn en.

 

AtW

Lenke til kommentar
Så da kan man si at alle konsoll spill som har en PC versjon skal ha 1 poeng dårligere enn PC versjonen fordi håndkontroller er "dårligere" ? Blir for dumt. Akkurat like dumt som hvis en anmelder ga PC versjoner 1 poeng mindre fordi han foretrekker håndkontroller. Det er faktisk like dumt som hvis noen begynte å gi PS3 versjoner dårligere score bare fordi han liker 360 kontrolleren bedre.

 

Anmeld spillet, ikke sammenlign det med et annet kontroll system på andre maskiner.

 

Om håndkontrollen er dårligere så er det selvfølgelig et moment å ta hensyn til. Om en har både 360 og PC så er en selvfølgelig interessert i å få vite forskjeller før en tar et valg. Er mange som er komfortable med kontroller i fps og har selv blitt mer tilvennet det enn jeg trodde var mulig etter Halo, men det kan da aldri levnes tvil om at responsen og nøyaktigheten i et fps er bedre på pc og at spilleopplevelsen vil bli bedre. Om du prioriterer på en annen måte (f.eks det typiske 'comfy-sofa med 52"' argumentet) så kan du jo selv ta hensyn til det når anmelderen selv sier hvilke hensyn han har basert sin avgjørelse på.

I likhet vil jeg forstå om en anmelder gir et typisk konsoll spill som Mirrors Edge eller Prince of Persia et hakk bedre karakter til konsoll en til PC med argumentet at håndkontrolleren passer bedre til spillet enn et keyboard/mus. Til sammenligning, om en fyr har koblet datamaskinen sin til et fjernsyn/projektor og bruker gamepad når han spiller kan han selv justere karakteren et hakk opp.

 

Og bare muligheten for patching og nedlastbart innhold er somregel mye bedre tilrettelagt til data.

 

Spillet skal vurderes opp mot andre 360 spill. Ikke PC. At mus og kontroller er bedre eller ikke er helt uvesentlig da konsoller ikke bruker det. Man anmelder ikke et PS2 spill og trekker ned fordi man ikke kan spille med Wii kontroller.

 

Hvorfor? Jeg kjøper ikke spill til bare en plattform, og er personlig litt lettere lei av at middelmådige FPS-spill får voldsomt gode kritikker på konsoll, jeg har blitt lurt av dette ved flere anledninger. Og jeg er sikkert ikke den eneste som kjøper spill til flere plattformer enn en.

 

AtW

 

Hva har dette med saken å gjøre?

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar

Nå er det på tide at du begynner å lese det jeg skriver her, Magnar P. Hvis ikke ser jeg ikke noen vits i å svare på dine innlegg.

 

Jeg trekker frem det som gir den bestespillopplevelsen, og kontrollmuligheten er en av grunnene til at PC-versjonen trekker det lengste strået denne gangen - etter min vurdering.

 

Endring: Ser du endret innlegget ditt igjen, men det jeg skriver over er forsåvidt fortsatt gyldig.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Jeg vurderer enkelt og greit hva som gir meg den beste spillopplevelsen.

 

Da er alle faktorer med i betraktningen, og dette produktet synes jeg var litt bedre på PC.

 

Selvsagt skal man sammenligne på tvers av formater når det har, slik som du (MagnarP) har skrevet tidligere, grunnleggende det samme innholdet.

 

Hvis andre gjør dette annerledes, har jeg ikke noe problemer med det - men det er slik jeg anmelder spill.

 

Dessuten, som nevnt, var ikke kontrollmulighetene den eneste faktoren som spilte inn her.

 

Endring: Ser man nevner Wii. Hvis Left 4 Dead kom på Wii med grunnleggende det samme innholdet - og Wii-kontrollene ga en enda bedre spillopplevelse, ville jeg selvsagt gitt denne versjonen de beste skussmål.

 

Dette sier du om forskjellene.

 

Visuelt er det PC-versjonen som trekker det klart lengste strået. Vi snakker ikke teknisk overlegen grafikk her, men kunstnerisk er Left 4 Dead midt i blinken.

 

Så grafikken er ikke teknisk bedre likevel? Hva mener du her, at den er kunstnerisk bedre? Den setningen gir ikke mye mening egentlig.

 

Du kan selvsagt kose deg på nett både på Xbox 360 og PC, og i øyeblikket er flyten best på konsoll. På PC kan hakkingen bli ganske irriterende, spesielt når du spiller kampanjer sammen med andre. Fiender beveger seg ujevnt og blir dermed vanskelig å lese, og å treffe.

 

For meg så virker det som om 360 versjonen kommer minst like bra ut av dette. Så den eneste grunnen jeg kan se til at du har gitt 360 versjonen dårligere score er fordi du foretrekker mus og tastatur på en annen spill plattform.

Lenke til kommentar

Setningene du referer til bør ikke ses i direkte sammenheng. Jeg slår først fast at spillet, naturlig nok, ser bedre ut på PC.

 

Deretter forteller jeg om hvilke inntrykk det visuelle gir meg.

 

Mulig dette kan misforstås om setningene knyttes for tett sammen, i så fall beklager jeg det.

Lenke til kommentar

 

Spillet skal vurderes opp mot andre 360 spill. Ikke PC. At mus og kontroller er bedre eller ikke er helt uvesentlig da konsoller ikke bruker det. Man anmelder ikke et PS2 spill og trekker ned fordi man ikke kan spille med Wii kontroller.

 

Hvorfor? Jeg kjøper ikke spill til bare en plattform, og er personlig litt lettere lei av at middelmådige FPS-spill får voldsomt gode kritikker på konsoll, jeg har blitt lurt av dette ved flere anledninger. Og jeg er sikkert ikke den eneste som kjøper spill til flere plattformer enn en.

 

AtW

 

Hva har dette med saken å gjøre?

 

Det har med saken å gjøre at man blir rådet til å kjøpe "feil" spill, fordi karakterene de får er bedre på en plattform enn på en annen, jeg har dermed gått i fella å kjøpe en FPS til 360som får 9 eller 10 i den troen at det er sammmenliknbart med PC-fps som får 9 eller 10. (evtuelt så er jeg kun uenig med anmelder, men la oss si, hypotetisk eller reelt at grunnen til den bedre karakteren er at man sammenlikner kun med andre 360-spill kontra å sammenline med andre plattformer). Mao å ikke sammenlikne på tvers av plattformer gjør at informasjonen er mindre nyttig for meg som gamer. Hadde man gjort dette hadde man kanskje sluppet å bli "lurt" til å kjøpe middelmådigheter bare fordi de er bra i forhold til andre spill av samme type på den gitte plattformen.

 

AtW

 

[

For meg så virker det som om 360 versjonen kommer minst like bra ut av dette. Så den eneste grunnen jeg kan se til at du har gitt 360 versjonen dårligere score er fordi du foretrekker mus og tastatur på en annen spill plattform.

 

Nok engang, på PC kan du VELGE det som passer deg best, jeg kan nesten ikke skjønne at noen kna protestere på at det er en fordel, å ikke kunne velge kontrollere i samme grad er en ulempe, uansett om man foretrekker kontrollertype A eller B.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det har med saken å gjøre at man blir rådet til å kjøpe "feil" spill, fordi karakterene de får er bedre på en plattform enn på en annen, jeg har dermed gått i fella å kjøpe en FPS til 360som får 9 eller 10 i den troen at det er sammmenliknbart med PC-fps som får 9 eller 10. (evtuelt så er jeg kun uenig med anmelder, men la oss si, hypotetisk eller reelt at grunnen til den bedre karakteren er at man sammenlikner kun med andre 360-spill kontra å sammenline med andre plattformer). Mao å ikke sammenlikne på tvers av plattformer gjør at informasjonen er mindre nyttig for meg som gamer. Hadde man gjort dette hadde man kanskje sluppet å bli "lurt" til å kjøpe middelmådigheter bare fordi de er bra i forhold til andre spill av samme type på den gitte plattformen.

 

AtW

 

Så du mener man skal sammenligne på tvers av plattformer som har forskjellige kontroll systemer i anmeldelser? Hvor skal man stoppe? Skal en PS3 versjon av et fps spill trekkes i karakter fordi anmelder synes det er bedre å spille med Wiimote? Skal et Wii spill holdes opp til de samme standardene som et PS3 spill grafikkmessig i anmeldelser?

 

At du synes mange fps spill på konsoll er overvurdert er ærlig talt ditt problem og et annet tema.

 

Nok engang, på PC kan du VELGE det som passer deg best, jeg kan nesten ikke skjønne at noen kna protestere på at det er en fordel, å ikke kunne velge kontrollere i samme grad er en ulempe, uansett om man foretrekker kontrollertype A eller B.

 

Det er forskjellige formater. Som over, det blir som å holde PS2 til PS3 standarder. PC er PC og 360 er 360.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...