Gå til innhold

Amentio jukser på forum! *Les første post*


Anbefalte innlegg

Jeg har selv handlet på Amentio noen ganger og er en fornøyd kunde, men dette fikk meg til å miste endel respekt for butikken. Mon tro hvor mye de har spammet diskusjon.no?

 

 

Moderator-edit:

Les -> dette <- innlegget før dere poster.

 

 

Trådstarter-edit:

Amentio tilbakeviser påstanden.

Endret av cecolon
Endret førsteinnlegg samt emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amentio-sjef Are Sørum Langås forteller at Amentio-ansatte har skrevet falske produktomtaler i forskjellige diskusjonsfora og undertegnet som Amentio-kunder, uten at han har dårlig samvittighet av den grunn.

Om Amentio har så misbrukt vårt forum og vi finner dette ut, så kan konsekvensen kostnadsmessig for Amentio bli rimlig stor.

 

Retningslinje #7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet. Kontakt ledelsen på de(t) aktuelle nettsted for reklamering. Forsøk på "snikreklame" kan medføre utestengelse. Grove tilfeller vil bli fakturert etter de til enhver tid gjeldende satser.
Lenke til kommentar

Edit:

 

Hvis dere ønsker så er det fullt mulig å kalge til Forbrukerombudet, er det mange nok som klager så vil nok de ta affære og undersøke saken nærmere.

 

Forumets brukere har fått Forbrukerombudet til å behandle flere saker opp igjennom tidnee pga. ulovlig markedsføring:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...7310&st=100

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785874

 

og

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=293225

 

Link til klageskjema:

 

http://forbrukerombudet.no/index.gan?id=11037573&subid=0

 

Velg nest siste alternativet som er å klage på ulovlig reklame, da er det større sjangse for at saken blir behandlet samt at dere får tilbakemeldinger på hva som er gjort.

 

Samt at dere vil event. ha en klagerett.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noe fra Amentio, men skulle nesten tro at deres ansatte har vært her og spammet ettersom de innrømmer å ha skrevet på ulike forum. Det kan jo være en idé å sjekke IP-er, eller be Amentio komme med en liste over brukernavn som er brukt for å få "lagt alle kortene på bordet"?

Lenke til kommentar

Dette medfører ikke riktighet!

 

Det er korrekt at noen av våre ansatte har brukt ulike diskusjonsforum og blogger aktivt for å lære markedet å kjenne. Noen har også deltat i diskusjoner om produkter, for å lære mer om produktene. Dette for å få viktig informasjon om hvilke produkter som er populære i dag, og hvilke produkter vil bli etterspurt på sikt.

 

Her er artikelen digi.no refererer til: DagensNæringsliv

 

At Amentio skriver falske produktomtaler, og utgir oss for å være kunder av amentio, medfører ikke riktighet og er handlinger vi selvfølgelig tar sterkt avstand fra.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Viggo E. Amundsen, Adm.dir, Amentio AS

Lenke til kommentar

Dette er sinnsykt råttent at jeg har ikke ord for det. Har mistet mye av den beundringen jeg hadde for en nettbutikk med de prisene de har men nå forstår jeg jo at prisene er lavere enn andres da Amentio bryter muligens loven for markedsføring for å slippe unna annonseringskostnader.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

"Det er korrekt at noen av våre ansatte har brukt ulike diskusjonsforum og blogger aktivt for å lære markedet å kjenne. Noen har også deltat i diskusjoner om produkter, for å lære mer om produktene. Dette for å få viktig informasjon om hvilke produkter som er populære i dag, og hvilke produkter vil bli etterspurt på sikt.

 

At Amentio skriver falske produktomtaler, og utgir oss for å være kunder av amentio, medfører ikke riktighet og er handlinger vi selvfølgelig tar sterkt avstand fra.

 

Med vennlig hilsenViggo E AmundsenAdm.dir Amentio AS"

 

Edit: Mr Amundsen kom før meg! :p

 

Hentet forresten sitatet fra en kommentar under artikkelen trådstarter linket til.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikkje på Amentio, grunnet erfaring med retur som gikk til hekkefjell.

 

 

 

Dette medfører ikke riktighet!

 

Det er korrekt at noen av våre ansatte har brukt ulike diskusjonsforum og blogger aktivt for å lære markedet å kjenne. Noen har også deltat i diskusjoner om produkter, for å lære mer om produktene. Dette for å få viktig informasjon om hvilke produkter som er populære i dag, og hvilke produkter vil bli etterspurt på sikt.

 

Her er artikelen digi.no refererer til: DagensNæringsliv

 

At Amentio skriver falske produktomtaler, og utgir oss for å være kunder av amentio, medfører ikke riktighet og er handlinger vi selvfølgelig tar sterkt avstand fra.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Viggo E. Amundsen, Adm.dir, Amentio AS

 

 

Bevis det :p

Lenke til kommentar
Dette medfører ikke riktighet!

 

Det er korrekt at noen av våre ansatte har brukt ulike diskusjonsforum og blogger aktivt for å lære markedet å kjenne. Noen har også deltat i diskusjoner om produkter, for å lære mer om produktene. Dette for å få viktig informasjon om hvilke produkter som er populære i dag, og hvilke produkter vil bli etterspurt på sikt.

 

Her er artikelen digi.no refererer til: DagensNæringsliv

 

At Amentio skriver falske produktomtaler, og utgir oss for å være kunder av amentio, medfører ikke riktighet og er handlinger vi selvfølgelig tar sterkt avstand fra.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Viggo E. Amundsen, Adm.dir, Amentio AS

Så du påstår Digi.no lyver når de skriver:

"Amentio-sjef Are Sørum Langås forteller at Amentio-ansatte har skrevet falske produktomtaler i forskjellige diskusjonsfora og undertegnet som Amentio-kunder, uten at han har dårlig samvittighet av den grunn"

?

 

Hvor har de i så tilfelle denne uttalelsen fra? Har de diktet den opp? I såfall er det ganske alvorlig.

Lenke til kommentar
Dette medfører ikke riktighet!

 

Det er korrekt at noen av våre ansatte har brukt ulike diskusjonsforum og blogger aktivt for å lære markedet å kjenne. Noen har også deltat i diskusjoner om produkter, for å lære mer om produktene. Dette for å få viktig informasjon om hvilke produkter som er populære i dag, og hvilke produkter vil bli etterspurt på sikt.

 

Her er artikelen digi.no refererer til: DagensNæringsliv

 

At Amentio skriver falske produktomtaler, og utgir oss for å være kunder av amentio, medfører ikke riktighet og er handlinger vi selvfølgelig tar sterkt avstand fra.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Viggo E. Amundsen, Adm.dir, Amentio AS

 

Står akkurat det samme i artikklen fra dn.no:

- Vi har foreløpig ikke hatt råd til merkevarebygging. I stedet har vi skrevet i blogger, i diskusjonsforum, i brukertester og på nettmøter, med mer. I tillegg har vi annonsert på Google. Hvis kunder søker etter netthandelen MPX i Google, vil de få opp linken til vår hjemmeside rett under linken til MPX. Vi vet at vi har fått endel kunder på dette viset - at de i stedet har klikket seg inn hos oss, forklarer Sørum Langås, og forteller at de i gjennomsnitt har 270 salg hver dag.

 

Je ghar ihvertfall sendt en klage angående brudd på markedsføringsloven til Forbrukerombudet, så får de vurdere saken juridisk. Anbefaler sterkt at andre forumbrukere også gjør det. Dette er den eneste måten vi forbrukere kan beskytte oss på mot tvilsom og ulovlig markedsføring.

 

Vi har klaget inn selskap før og fått medhold, så da synes jeg vi burde fortsette.

 

Link til klageskjema atter en gang:

 

http://forbrukerombudet.no/index.gan?id=11037573&subid=0

 

Velg nest nederst alternativ, altså at du vil sende en klage. Jo mer vi får med oss, jo større er sjangsen for at klagen vil bli behandlet på en korrekt juridisk måte.

Lenke til kommentar

Ja, begynner å fakte røre grøten dette, at både hist og pist fra dette forumet skal sverte både den ene og den andre før alle fakta ligger fremme. Blir for dumt, for hvis det nå kommer fram at det er en feiltagelse så er det dere som sitter bak påstandene som blir sittende med skjegget i kassen.

Lenke til kommentar
Bra at noen fra Amentio kommer hit for å legge frem sin side av saken! Men er det digi.no som driver med feilaktig sverting av Amentio, eller er det Amentio som forsøker å ro?

 

Synes ikke at vi skal "velge side" før vi har alle fakta på bordet :)

Digi.no har jo kun gjengitt det som står tydelig på DN.no sine sider, så er ikke digi som er den store stygge ulven hvertfall. Mulig DN.no har feilsitert eller noe, men det er de og ikke digi som er kilden til utsagnet som det reageres på.

 

Je ghar ihvertfall sendt en klage angående brudd på markedsføringsloven til Forbrukerombudet, så får de vurdere saken juridisk. Anbefaler sterkt at andre forumbrukere også gjør det. Dette er den eneste måten vi forbrukere kan beskytte oss på mot tvilsom og ulovlig markedsføring.

 

Vi har klaget inn selskap før og fått medhold, så da synes jeg vi burde fortsette.

 

Link til klageskjema atter en gang:

 

http://forbrukerombudet.no/index.gan?id=11037573&subid=0

 

Velg nest nederst alternativ, altså at du vil sende en klage. Jo mer vi får med oss, jo større er sjangsen for at klagen vil bli behandlet på en korrekt juridisk måte.

Akkurat sendt inn en klage så får de ta seg av å nøste opp i hva som er sant og hva som ikke er sant.

Lenke til kommentar
Ja, begynner å fakte røre grøten dette, at både hist og pist fra dette forumet skal sverte både den ene og den andre før alle fakta ligger fremme. Blir for dumt, for hvis det nå kommer fram at det er en feiltagelse så er det dere som sitter bak påstandene som blir sittende med skjegget i kassen.

 

Nå er jo ikke akkurat et intervju hos dagens næringsliv å ta ting ut av løse lufta. Hva mener du folk skal gjøre da? Bare ignorere saken om den ikke blir anmeldt, eller gransket på annet vis?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...