Bartil Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Støtte:Alle GF8/9/GTX200 er støttet. Usikker om mobile versjoner, ettersom de er avhengige av drivere fra leverandør osv. Driverene fungerte greit på mitt 8600M GT Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Nyeste Forcewaredriver til de fleste kort i 8, 9 og GTX 200 serien: Ps: Inkluderer også nyeste PhysX driver. GeForce ForceWare 177.83 Vista (32-bit) GeForce ForceWare 177.83 Vista (64-bit) GeForce ForceWare 177.83 XP (64-bit) GeForce ForceWare 177.83 XP (32-bit) Og her finner man noen tech demoer/benchmarks for å teste ut PhysX via skjermkortet: The Great Kulu NVIDIA Technology Demo Metal Knight Zero PhysX Benchmark PhysX FluidMark v1.0.0 Fluids technology Demo Nurien Technology Demo Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Fikk lekt litt med disse greiene, ser greit ut hvis de dukker opp i flere spill. Man kan jo blåse opp ting og tang med realistiske effekter. Fikk 9112 3Dmark score med 9800GTX på Stock. Testet på stock, fordi det blir mer aktuelt hvis jeg skal bruke dette kortet som dedikert PhsyX-prosessor i nær fremtiden. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 13424 3dmark vantage, 11693 gpu og ... 24147 cpu!! hahaha vantage ble lurt trill rundt i physics delen (Crash & Burn), artig. Dette kan bli morsomt, må nesten vurdere å skaffe meg UT nå. Er det noen bra spill der ute som benytter PhysX? Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg får ikke innstalert driverene på mitt skjermkort: 9500M GS. Noen som hvet hvorfor? Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg får ikke innstalert driverene på mitt skjermkort: 9500M GS. Noen som hvet hvorfor? Min installasjon tok kjempe lang tid. Etterpå sa den at systemet ikke ble forandre, men da jeg restartet var den nye drivern installert alikevel. Det er jo beta tross alt Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg får ikke innstalert driverene på mitt skjermkort: 9500M GS. Noen som hvet hvorfor? Min installasjon tok kjempe lang tid. Etterpå sa den at systemet ikke ble forandre, men da jeg restartet var den nye drivern installert alikevel. Det er jo beta tross alt Jeg får bare en feil melding når jeg prøver og innstalere den, men hvordan fant du ut at den var innstalert? Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg får ikke innstalert driverene på mitt skjermkort: 9500M GS. Noen som hvet hvorfor? Min installasjon tok kjempe lang tid. Etterpå sa den at systemet ikke ble forandre, men da jeg restartet var den nye drivern installert alikevel. Det er jo beta tross alt Jeg får bare en feil melding når jeg prøver og innstalere den, men hvordan fant du ut at den var innstalert? i nvidia folderen under Programs fant jeg et artig kontroll panel som heter NVIDIA PhysX Properties, så sjekket jeg System Info og så at versjonen var oppdatert. Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Jeg får ikke innstalert driverene på mitt skjermkort: 9500M GS. Noen som hvet hvorfor? Min installasjon tok kjempe lang tid. Etterpå sa den at systemet ikke ble forandre, men da jeg restartet var den nye drivern installert alikevel. Det er jo beta tross alt Jeg får bare en feil melding når jeg prøver og innstalere den, men hvordan fant du ut at den var innstalert? i nvidia folderen under Programs fant jeg et artig kontroll panel som heter NVIDIA PhysX Properties, så sjekket jeg System Info og så at versjonen var oppdatert. Ahh, takk! Der fant jeg den Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Mens jeg kjørte PhysX FluidMark, hadde jeg en god del CPU-load. Skal ikke CPU kjøre Idle og GPUen overta hele prosesseringen? Jeg vet ikke hva dette kommer av anda. Det kan hende at det en bug som fører til unødvendig CPU-bruk i PhysX FluidMark. Men hvis PhsyX skal bruke så mye CPU, da vil hele vitsen med en dedikert GPU bli borte. Endret 13. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Mens jeg kjørte PhysX FluidMark, hadde jeg en god del CPU-load. Skal ikke CPU kjøre Idle og GPUen overta hele prosesseringen? Jeg vet ikke hva dette kommer av anda. Det kan hende at det en bug som fører til unødvendig CPU-bruk i PhysX FluidMark. Men hvis PhsyX skal bruke så mye CPU, da vil hele vitsen med en dedikert GPU bli borte. GPUn gjør ikke all jobben. Det blir ikke magisk realistisk fysikk i alle applikasjoner, det er en god del CPU overhead. Kommer sikkert endel an på hvor god koden er også. Men prøv å kjøre Crash & Burn testen i 3dmark vantage med og uten PhysX aktivert så ser du mulighetene Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ja, da må det være en god del dårlig koder både her og der. Nå har jeg nettopp prøvd "PhysX Particle Fluid Demo" og den bruker ca. 70% av en E8400 @4.1GHz. Nå begynner jeg virklig å lure, men det kan være noe bug/dårlig code i disse demoene. Dette bør undersøkes nærmere mener jeg. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Ja, da må det være en god del dårlig koder både her og der. Nå har jeg nettopp prøvd "PhysX Particle Fluid Demo" og den bruker ca. 70% av en E8400 @4.1GHz. Nå begynner jeg virklig å lure, men det kan være noe bug/dårlig code i disse demoene. Dette bør undersøkes nærmere mener jeg. Skru av PhysX da så ser du gevinsten ganske kjapt tenker jeg. "Dette bør undersøkes"? Hva i all verden er det du rabler om? Konspirasjonsteorier fordi demoen på en beta driver våger å stresse CPUen din? hihi Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Dårlig kode? Den perfekte koden belaster CPUen og GPUen akkurat 100 %.... Du har ikke lyst til at CPUen står å se på, da dette ville gitt dårligere ytelse (naturligvis). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Dårlig kode? Den perfekte koden belaster CPUen og GPUen akkurat 100 %.... Du har ikke lyst til at CPUen står å se på, da dette ville gitt dårligere ytelse (naturligvis). Hvis jeg har forstått dette riktig, GPU skal overta det hele (eller i hverfall det meste) av prosesseringen og avlaste CPU når vi er HW-mode. Slik at CPU kan brukes til andre oppgaver enn PhysX-prossesing. Hvis CPU skal jobbe like mye, hva blir forskjellen med SW-mode som har hatt før denne nye driveren? EDIT: Vi må huske at det er ingen game-logikk (AI, leveles, osv) i disse demoene. Disse skal være "ren" physX-rutiner (hvis jeg ikke tar helt feil). Da hadde jeg håpet at PhysX i HW-mode ville avlaste CPUen slikt at den ville kjøre på "nesten Idle" slikt at den kunne brukes til game-logikk i virkelige spill. Endret 13. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Dårlig kode? Den perfekte koden belaster CPUen og GPUen akkurat 100 %.... Du har ikke lyst til at CPUen står å se på, da dette ville gitt dårligere ytelse (naturligvis). Tester den selv nå, mine to kjerner ligger på mellom 50 og 70% og begge grafikkortene kjører for full guffe. Ingen framedrops og systemet er stabilt og kjapt. Jeg synes også det virker som bra balansert faktisk. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Jeg har lastet ned driver fra Post #82. Men jeg finner ingen meny for PhysX hverken i Nvidia menyen eller på startmenyen. Noe jeg har glemt eller er dette automatisk aktivert? Endret 13. august 2008 av Thor. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 (endret) Dårlig kode? Den perfekte koden belaster CPUen og GPUen akkurat 100 %.... Du har ikke lyst til at CPUen står å se på, da dette ville gitt dårligere ytelse (naturligvis). Hvis jeg har forstått dette riktig, GPU skal overta det hele (eller i hverfall det meste) av prosesseringen og avlaste CPU når vi er HW-mode. Slik at CPU kan brukes til andre oppgaver enn PhysX-prossesing. Hvis CPU skal jobbe like mye, hva blir forskjellen med SW-mode som har hatt før denne nye driveren? EDIT: Vi må huske at det er ingen game-logikk (AI, leveles, osv) i disse demoene. Disse skal være "ren" physX-rutiner (hvis jeg ikke tar helt feil). Da hadde jeg håpet at PhysX i HW-mode ville avlaste CPUen slikt at den ville kjøre på "nesten Idle" slikt at den kunne brukes til game-logikk i virkelige spill. Skulle det kun vært ren fysikkprosessering så hadde du ikke sett noe skje på skjermen. Og det er jo desto bedre at CPUen gjør sitt for å hjelpe skjermkortet. (eller omvent, at skjermkortet hjelper CPUen) Jo mer de jobber sammen, desto bedre. Jeg har lastet ned driver fra Post #82. Men jeg finner ingen meny for PhysX hverken i Nvidia menyen eller på startmenyen. Noe jeg har glemt eller er dette automatisk aktivert? PhysX skal ha sin egen meny (eget program). Har du vista så kan du søke etter PhysX i søkebaren. Med XP.... Dunno, da er det vel bare å gå på jakt ville jeg tro. Endret 13. august 2008 av andrull Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Etter at PhysX er installert så vil det ligge på kontrollpanelet. Hvis ikke det er installert så er det bare å installere filen manuelt. Sjekk katalogen som driveren ble pakket ut til. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Dette var spennende *må teste* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå