Gå til innhold

Kundene og aksjeholdere liker ikke Funcom


Anbefalte innlegg

Forstår fortsatt ikke at de som er lei av AoC/slutta med AoC ikke klarer å gå videre.. Er dere ikke ferdige med spillet? det er jo trossalt et spill.......

 

Helt enig ;) Uansett om det er masse bugs igjen og lite spillere og mange deler som mangler i spillet så betyr det jo ikke at det blir sånn for alltid.

 

Det er så lite spillere (ikke så lite da ;) ) pgr av at AoC er et voksent MMO og det er jo bare for voksne. WoW er jo for 12+ og det er jo 16 åringer som spiller WoW. Det er derfor ikke at det blir så mange AoC spillere så fort ;) Så dere som sier at AoC er så dårlig for det har så lite spillere tenk over det ;)

 

Det er masse bugs og feiler og mange ting som mangler i AoC pgr av at det er et helt nytt MMO. Det kommer jo hver uke en svær patch som ordner masse i spillet og Funcom sier jo at det kommer også utvidelsespakker når årene går. Og Funcom sier jo også at de prøver å forbedre det så mye de kan.

 

Så om eks. 2 år så er det sikkert over 50% forbedret og flere spillere spiller det.

 

Jeg syns faktisk dere som klager over det at faktisk et Norskt spillselskap har faktisk greid og laget et kjempe svært MMO som helle verdenen har ventet på har laget et så svært spill.

 

Og den siste ting. WoW er ikke bedre en AoC eller AoC er bedre en WoW men de er svært annerledes ;)

Endret av fantomena
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For de første så brukte man ikke 2 uker på å nå level cap I WoW, en casual spiller kunne bruke opp til 3 måneder+ på å nå cap. 2-3 uker med content vs 3-4 måneder med content, og WoW mangler content sier du? Ellers hadde alle klasser et "mål" etter at de ble 60, de kunne jakte på tier 1 og dette var ikke gjort i en håndvendig mtp at man trengte 10 man for å klare scholomance, stratholm og LBRS. AoC har derimot null content som kan holde på en spiller etter at han har nådd 80. Items har jo tilnærmet null effekt, og hva skal man gjøre i et MMO når man hverken har item grind, faction grind, PvP grind e.l? Skal man slite seg gjennom end game farming for å skaffe seg ubrukelige items?

2 uker er en overdrivelse, de fleste jeg ser og spiller med bruker rundt en måned. Jeg sa at WoW manglet content som alle andre MMORPG i starten. Nå har spillet hatt 3 år på å bygge seg opp gjennom snart 2 expansions. I AoC har vi også dungeon set som i WoW, og PvP var akkuratt like svakt som i AoC. Det var verken battlegrounds, honorpoints, rewards eller noe som helst som gjorde at PvP gav noe annet enn morro. WoW var på ingen måte noe mer ferdig enn AOC når det kom ut.

Lenke til kommentar
Det kan jo rett å slett ha å gjøre med at Funcom egentlig ikke lager spill som fenger massene. Både drømmefall og AO er ganske kjedelige spill spør du meg. At dem kanskje er teknisk bra laget kan godt være....men dem mangler f.eks det blizzard klarte med Warcraft spillene..."Å fenge massene". Masse rart kan sies om amerikanere, men dem klarer gang på gang å lage god underholdning for folk flest. Det enkle kan ofte være det beste, noe jeg tror mange nordmenn av natur nekter å innse. Nordmenn er nok best på å la seg underholde, og ikke selv finne opp det som underholder :)

 

 

Ting som "fenger massene " må være enkelt , snillt og koslig - dette går igjen i filmer og spill .

 

Kudos til Funcom som tør å velge en hardere vei , de trenger 150.000 subscribers for å gå i null rent økonomisk , det klarer dem sikkert .

Lenke til kommentar

Det er som oftest mye whine på det offisielle forumet til AoC. Det er greit at man lager en topic om en felles bug, men når alle skal lage en topic om akkurat de samme problemene flere ganger... Greit nok at AoC ikke er ferdig, men jeg klarer meg fint uten å klage på noe som helst.

Endret av Nandez
Lenke til kommentar
Det blir ofte slik når folk prøver å spille ett spill i en sjanger de aldri helt har likt.

 

Hvilken sjanger er det du snakker om?

 

Funcom har på mange måter funnet opp sin egen sjanger. De har blandet sammen Guild Wars og Everquest i en suppe og servert den avkjølt. Resultatet er en slags online RPG hvor interaksjon mellom spillerne er "optional" frem til level 80. Om jeg ikke husker feil så gav de faktisk sjangeren et eget navn også. "Online action RPG" OARPG eller noe i den duren.

 

lol.. here we go again.. 

Lenke til kommentar

Noen folk spiller alle spill, uten noe form for kritisk sans til flyt og dynamik i spillet de spiller. Jeg med andre ord synes AoC er meget statisk, med overfokusering på grafikken og mindre på selve spill motoren. Masse bugs, utrolig klaustrofobisk følelse, load screens, klossete bevegelser, funksjonaliteten i noen instancer ser nesten ut som er laget av en 12 åring på 5 minutter, interfacet det samme etc.

 

Grunnen til at jeg ble utrolig skuffet over AoC har med at vi lever i 2008 og ikke i 1999 lenger. Man skulle jo tro at MMO selskaper med høye amisjoner, skulle ha lært av alle feil fra andre MMORPG's, men neida.. her lager de lort i alle faser av spillet.

 

Hadde Funcom lyttet til noen som virkelig vet hva dynamik og opplevelse er for massens, ja da hadde de integrert de mest vesentlige tingene i spillet uten bugs, og droppet alle uvesentlige ting som kan finpusses seinere..

Lenke til kommentar
Det kan jo rett å slett ha å gjøre med at Funcom egentlig ikke lager spill som fenger massene. Både drømmefall og AO er ganske kjedelige spill spør du meg. At dem kanskje er teknisk bra laget kan godt være....men dem mangler f.eks det blizzard klarte med Warcraft spillene..."Å fenge massene". Masse rart kan sies om amerikanere, men dem klarer gang på gang å lage god underholdning for folk flest. Det enkle kan ofte være det beste, noe jeg tror mange nordmenn av natur nekter å innse. Nordmenn er nok best på å la seg underholde, og ikke selv finne opp det som underholder :)

 

 

Ting som "fenger massene " må være enkelt , snillt og koslig - dette går igjen i filmer og spill .

 

Kudos til Funcom som tør å velge en hardere vei , de trenger 150.000 subscribers for å gå i null rent økonomisk , det klarer dem sikkert .

 

Joda..sant det:) Jeg er ikke uenig:) Men dem som tror AoC noengang kommer til å slå WoW ser ut til å ta skammelig feil, det var mer mitt poeng. AoC er et spill for Conan-verden entusiaster, wow er for massene.

Lenke til kommentar

Ja, slik AoC er nå, så er det ikke laget for massene, slik som WoW er. Blizzard kan det der med å ikke forstyrre spillerene mer enn nødvendig, noe som gjør at det blir mange flere måter å spille på. I AoC er man altfor tvunget til å følge en spesifik linje. I starten er det 1 quest man må følge, på 1 vei/sti. Quest dialogene er treige, og jeg er sikker på at de fleste som har gjort questet 1 gang før bare ønsker å trykke seg raskest mulig ut av dialog vinduet. Å fremkalle glede og frihet hos spillerene, er nøkkelen om man vil at spillet skal bli en stor suksess. Man klarer ikke det, når folk vet hva de kan forvente til enhver tid.

 

Jeg legger også vekt på at implementerte elementer i spiller skal være forståelig, noe som ikke var alltid tilfelle med AoC. De brukte mye tid på mange detaljer, men glemte at detaljene trengte navn og forklaringer. Når man jobber med å utvikle spill, så må man fokusere på de viktigste elementene, og heller bygge på med mer avanserte når spill motoren er ferdig utviklet.

Lenke til kommentar
Joda..sant det:) Jeg er ikke uenig:) Men dem som tror AoC noengang kommer til å slå WoW ser ut til å ta skammelig feil, det var mer mitt poeng. AoC er et spill for Conan-verden entusiaster, wow er for massene.

 

Og for all del, la det forbli slik.

Lenke til kommentar
Joda..sant det:) Jeg er ikke uenig:) Men dem som tror AoC noengang kommer til å slå WoW ser ut til å ta skammelig feil, det var mer mitt poeng. AoC er et spill for Conan-verden entusiaster, wow er for massene.

 

Og for all del, la det forbli slik.

 

Om det skal være håp for Funcom's sugne support, så må de ha nok folk som betaler. Alle mine venner sluttet med AoC og gikk tilbake til WoW.. sier litt. 2 venner brukte ca 3 uker på å få svar på petition. Meget gjenomtenkt system, not. Du er en fanboi, og alt du har er håpet. Men lykke til!

Lenke til kommentar
Om det skal være håp for Funcom's sugne support, så må de ha nok folk som betaler. Alle mine venner sluttet med AoC og gikk tilbake til WoW.. sier litt. 2 venner brukte ca 3 uker på å få svar på petition. Meget gjenomtenkt system, not. Du er en fanboi, og alt du har er håpet. Men lykke til!

 

Hvilket håp er det du snakker om? Age of Conan gjør det bra.. Greit nok at enkelte ikke liker det, eller at en vennegjeng ikke liker det. Men det betyr ikke automatisk at ALLE har sluttet.

 

Guilden min har startet med raids, vi beskytter battlekeepet vårt, vi levler og har det moro sammen.

 

Med tanke på hvor mange russere som spiller, så går det ikke under med det første.

 

Jeg er ikke direkte fanboy, jeg spiller fordi jeg liker spillet. Jeg snakker bra om spillet, fordi jeg synes spillet er bra. AoC har sine mangler, f.eks trøblete content, ubalanserte klasser, PvP etc. Men alt dette kommer med tiden.

 

Du er en som sluttet, men ikke klarer å gi slipp.

Lenke til kommentar

Har bare spillt til level 15, det andre mmorpg spillet jeg har testet er lotro, der kom jeg til level 6.

 

Hvis jeg skal sammenligne de to spillene så synes jeg:

AoC hadde best grafikk

AoC hadde mest interessant gameplay

AoC hadde vesentlig mer interessante quester

 

Kamp var faktisk rimelig morsomt, og jeg er vant med action rpg spill som Diablo2, Titan Quest, etc. Toeblast sa noe om "Online action RPG" og jeg er litt enig, men jeg vil heller si at AoC er noe midt i mellom Diablo2 og WoW.

 

AoC er forresten det første rpg spillet jeg har prøvd hvor det ikke var frustrerende å være i melee mot flere fiender av gangen. Liker også det de har gjort med at du gjerne drar på deg 2-3 mobs av gangen. Spillet blir litt mer dynamisk og det er viktigere med posisjonering.

 

Jeg ble såpass overbevist at jeg kjøpte aksjer i funcom idag. Jeg tror mao at spillet kommer til å gjøre det bra.

 

(Jeg er klar over at det mangler end-game content og quester på høyere leveler, men det de har laget ferdig er veldig bra. Eneste ordentlige rpg jeg kan sammenligne med er Oblivion og dette er vesentlig bedre.)

 

Som jeg ser det så har de laget et interessant kampsystem, men de trenger å balansere det ut bedre for PvP. Dette er noe som er nesten umulig å gjøre før spillet blir sluppet. (Sammenlign med f.eks Starcraft, det er ikke før Broodwar expansionen kom at spillet var balansert...)

 

Questene i spillet er svært bra og med veldig bra voice-acting, men det er for lite av det. De trenger rett og slett å lage mer. Ikke noe umulig problem vil jeg påstå.

 

End-game content som bosser og gear er vel såvidt jeg kan skjønne helt fraværende, så det blir interessant å se hva de gjør her. Det er muligheter for at PvP kommer til å være end-game contente til AoC?

 

Angående hvor mye content det er for casual gamere - en kompis av meg er level 60 og han har hatt spillet siden launch. Han er ikke veldig imponert over level 40+ content, men liker spillet.

Lenke til kommentar
Joda..sant det:) Jeg er ikke uenig:) Men dem som tror AoC noengang kommer til å slå WoW ser ut til å ta skammelig feil, det var mer mitt poeng. AoC er et spill for Conan-verden entusiaster, wow er for massene.

 

Og for all del, la det forbli slik.

 

Om det skal være håp for Funcom's sugne support, så må de ha nok folk som betaler. Alle mine venner sluttet med AoC og gikk tilbake til WoW.. sier litt. 2 venner brukte ca 3 uker på å få svar på petition. Meget gjenomtenkt system, not. Du er en fanboi, og alt du har er håpet. Men lykke til!

 

spiller du AOC enda? prøv /petition no.. det "var" et helt nytt spill, og i nye spill så er det ikke alltid alt som virker som det skal. jeg fikk svar etter 30min for ei lita uke siden.

 

men men, som sakt før, skal det så lite til før folk stopper å spille spillet så likte de det vel ikke så godt.

Lenke til kommentar
Har bare spillt til level 15, det andre mmorpg spillet jeg har testet er lotro, der kom jeg til level 6.

 

Hvis jeg skal sammenligne de to spillene så synes jeg:

AoC hadde best grafikk

AoC hadde mest interessant gameplay

AoC hadde vesentlig mer interessante quester

 

 

Ja en kompis hadde spilt ditt og en kompis hadde spilt datt ..så derfor er det og det sånn, du kan ikke dømme sånn som det der.. faktisk ... Tortage 1-20 i AoC er faktisk nesten det gøyeste synes jeg.

 

AoC hadde ikke mer vesentlige og interessante quester, fordi stemmene i quest forsvinner etter Tortage..det blir bare det vanlige grinde køddet og snakk med ditt og skaff magisk sverd for det og det

 

Hva er så interessant med AoC sin gameplay? hmm..* unique combæt system * ..my ass..var ikke noe spesielt..combos er bare rotete..og spellweaving..?huh, questene er det samme, instancing er noe hestepikk, verdenen er alt for liten, slitsomt og * interacte * med andre spillere, craftingen er komisk dårlig, masse crashe tull. Jada jada * alle mmo'er har bugs fra begynnelsen *...mhm, det er jeg fult klar over MEN Aoc sine bugs er alt for store, vi snakker om sell-pointene til spillet som SUGER/kjedelig/dårlig gjennomført, animasjoner, Steder som nesten er uspillbare, uendelig med combos/spells og feats som det er utrolig mye feil med, jeg vedder en billion på at de mirakel patchene derre snakker om ALDRI vil komme.

 

End game suger.. skal love deg at du kommer til og spille dette spillet maks 4 måneder..rett og slett alt for lite og gjøre.

 

Grafikken til Aoc derimot, den er fin! musikken er knall!

 

Jada folkens kom og sytt på meg at whiner bla bla bla kom deg vekk* bugs i begynnelsen *. Dette er min mening og du er ikke noe bedre hvis du skal si dette for trillionende gang. Dette er diskusjon.no og jeg er skuffet over spillet jeg betalte og hadde gledet meg mye til og jeg ser ikke noe og galt i og ytre dette når det er mange som føler det sånn som meg. Det er jo en grunn til at aksjene til funcom har sunket med 52% ..tydelighvis er jeg ikke bare en * whiner *

Lenke til kommentar
Hva er så interessant med AoC sin gameplay? hmm..* unique combæt system * ..my ass..var ikke noe spesielt..combos er bare rotete..og spellweaving..?huh

 

Selv om du ikke fatter hvordan å bruke systemet så tilsvarer da ikke det det at det er dårlig.

 

Er det noe ved Age of Conan som faktisk er noe av det bedre ved siden av grafikk og musikken til spillet, så er det nettopp combat systemet.

Noe mer "skill-bassert" MMO skal du lete lenge etter når det gjelder akkurat dette.

 

Og nei, man aner ikke hvordan man skal bruke dette systemet hvis man kun har sloss mot NPC'er mens man levlet.

Lenke til kommentar
Hva er så interessant med AoC sin gameplay? hmm..* unique combæt system * ..my ass..var ikke noe spesielt..combos er bare rotete..og spellweaving..?huh

 

Selv om du ikke fatter hvordan å bruke systemet så tilsvarer da ikke det det at det er dårlig.

 

Er det noe ved Age of Conan som faktisk er noe av det bedre ved siden av grafikk og musikken til spillet, så er det nettopp combat systemet.

Noe mer "skill-bassert" MMO skal du lete lenge etter når det gjelder akkurat dette.

 

Og nei, man aner ikke hvordan man skal bruke dette systemet hvis man kun har sloss mot NPC'er mens man levlet.

 

Ja, selvfølgelig er jeg klar over at det alltid ligger mye mer til det når man først kan det..og jeg fikk grepet på det etter en stund og pvp'et en del og jeg synes det er et av de bedre for MMO'er ( bare prøvd 4 med dette :p ) men gøyest og? nope..sier jeg ikke synes det var noe spesielt. Og det er mer jeg synes var bra med Age of Conan en musikken og grafikken hehe!:) kom bare ikke på det akkurat da men kunne sikkert laget en større wall of text ved og presse inn det. Til og være en MMO er det ganske skill-basert..men betyr det at det er veldig skill basert?nei, Mmo'er er faktisk skjeldent * skill * basert.. kanskje litt tricks og flipp her og der men det går for mye i gear, rutiner, og din classe..det skal være hvem som har best ferdigheter og ingenting mer synes nå jeg. Fremdeles ganske ubalansert og begrenset av din class, og det er nesten synd at gear har så lite og si..trekker vekk litt av magien

Endret av MathiasT-S
Lenke til kommentar
Noe mer "skill-bassert" MMO skal du lete lenge etter når det gjelder akkurat dette.

Nja, uenig. Foreløpig er casting helt likt som i WoW med noen få unntak. Melee har potensial, men vil aldri bli ordentlig utnyttet dersom det ikke gjøres noen endringer. Active-blocking (dvs. directional) vil aldri bli gjort før det endres noe, det er ingen som vil huske enhver retning og combo fra andre klasser, hvertfall ikke når det blir speilvendt. I tillegg til dette må man ta med delay i betraktning, og kunne time det helt perfekt for at det faktisk skal få noen effekt. Mot casters blir det som i WoW.

 

Jeg synes combat i AOC virker veldig "kronglete", det er lite rom for timing og raske bevegelser (feks. instantspells og bevegelse) slik som det er nå. På samme måte som WoW var i starten.

 

Directional attacks for combo virker veldig dårlig for meg så langt. Du kan ikke være rask, ellers ender du opp med å "overtrykke" en bevegelse som gjør at hele comboen går i dass. Dette gjør at du må nesten vente på at spillet skal kunne reagere etter du har gjort en directional attack for å se om det er "klart" for den neste. Akkuratt nå har du så god tid, og så obligatorisk god tid at hvem som helst klarer å treffe 100% på comboene i pvp.

 

Foreløpig krever ikke AoC mer skill enn andre mmorpg. Det har et potensial men er foreløpig ikke utviklet nok til at det skal kunne brukes effektivt.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Til og være en MMO er det ganske skill-basert..men betyr det at det er veldig skill basert? fremdeles ganske ubalansert og begrenset av din class, og det er nesten synd at gear har så lite og si..trekker vekk litt av magien

"Til å være en MMO er det ganske skill-basert.. men betyr det at det er skill basert?"

Huh?

 

Enten er det da skill basert eller så er det det ikke.

 

Og det at du trekker frem gear som betyr lite som en dårlig faktor sier vell litt når du først klager på at noen klasser har det hardere enn andre når det gjeler PvP. Selvfølgelig skal en Guardian f.eks ha det hardere i PvP enn en Barbarian, noe enhver burde ha vært klar over når man valgte X klasse. Men så lenge det er nogenlunde ballansert så går det greit.

 

Nå som vi er inne på gear, så har faktisk gems mest å si, noe som jo selvfølgelig er en dårlig ting, men der vet jeg det vil bli noen forandringer på etterhvert.

Lenke til kommentar
Noe mer "skill-bassert" MMO skal du lete lenge etter når det gjelder akkurat dette.

Nja, uenig. Foreløpig er casting helt likt som i WoW med noen få unntak. Melee har potensial, men vil aldri bli ordentlig utnyttet dersom det ikke gjøres noen endringer.

Er enig at casting i AoC ikke er like så godt laget som, eller har like godt potensiale som melee combat i spillet. Men begge delene får jo en del forandinger nå i neste patch på onsdagen.

 

Ranged combat får f.eks en "line of sight check" i starten samt slutten av et cast, slik at spillere nå faktisk kan bruke andre spillere som tanks, eller omverdenen for å snu kampen til sin fordel eller for å fjerne en god del DPS, altså castere må bevege seg enda mer enn de gjør nå om motparten vet å spille sin klasse.

 

Active-blocking (dvs. directional) vil aldri bli gjort før det endres noe, det er ingen som vil huske enhver retning og combo fra andre klasser, hvertfall ikke når det blir speilvendt.

Jeg bruker ikke Active-Blocking ettersom det er bortkastet stamina siden jeg er en Guardian med Def stance, men jeg bruker directional blocking hele tiden.

 

Man trenger da ikke vite alle comboene til alle klassene for å gjøre nytten av den, man kan f.eks kun pugge de comboene til X klasse som er ekstremt viktig for klassen.

La oss ta Barbarian f.eks som har sin DPS combo "cyclone of steel"..

Denne vet man jo at den slutter "oppe" slik at man kan bruke hvertfall 2 shields oppe og en til venstre pga Barbs ikke har noen comboer som slutter på høyre side.

Men hvis man skal ta nytte av directional shields så må man først være flink med targeting, altså holde sin fiende rett forran seg og ikke la han få komme bak deg, eventuelt stunne deg for å avslutte sine attacks back deg.

Så hvis du blir "stunnet" og du ser han gå bak deg, så sett shields på sidene ettersom man ikke har bruk for shields oppe (som jo skal tilsvare forran din karakter).

 

I tillegg til dette må man ta med delay i betraktning, og kunne time det helt perfekt for at det faktisk skal få noen effekt. Mot casters blir det som i WoW.

Stemmer, slik som casting systemet er nå med kun LOS check i starten av et cast, så blir det jo ltien vits å bruke disse shieldsene, men nå som de forandrer dette til at man tar et LOS check i slutten av et cast, så kan man faktisk gjennom cast-baren se hvilken spell han bruker for så å kunne utnytte shield systemet derretter.

 

Combat systemet har stort potensiale og det vil bli bedre og bedre hele tiden.

 

Jeg synes combat i AOC virker veldig "kronglete", det er lite rom for timing og raske bevegelser (feks. instantspells og bevegelse) slik som det er nå. På samme måte som WoW var i starten.

Selvfølgelig skal det være "kronglete". Det er jo kun et tegn på at man ikke helt behersker alt man ønsker å kunne beherske i spillet. Selv jeg "fucker" det opp ofte når det gjelder alle disse tingene som er nytt i dette spillet, men det er jo også kjempe flott syns jeg, ettersom det har en lang og stor lærningskurve.

 

Med directional shield systemet så har man jo også "doubletap" systemet over dette igjen. Så hvis du ser et cast-attack som vil lande på din høyre side så sett shields der samt dobbeltap A eller D for invulnerability (eller var det evade?) mot ranged attacks.

 

Directional attacks for combo virker veldig dårlig for meg så langt. Du kan ikke være rask, ellers ender du opp med å "overtrykke" en bevegelse som gjør at hele comboen går i dass. Dette gjør at du må nesten vente på at spillet skal kunne reagere etter du har gjort en directional attack for å se om det er "klart" for den neste. Akkuratt nå har du så god tid, og så obligatorisk god tid at hvem som helst klarer å treffe 100% på comboene i pvp.

Så det at du ikke helt har lært combat-pace'n til spillet som gjør at du trykker feil som tilsvarer det at du putter comboen i dass gjør det ikke slik at det er skill-based altså?

 

Vil ikke det at du ikke helt mestrer systemet fult si at det er akkurat det det er? Altså skill-based?

 

Grunnen for at man må vente med å trykke en knapp fremfor det å spamme knappen (noe som er naturlig ettersom man har gjort dette så lenge fra andre MMOs som WoW. Hoppe og spamme 1 for backstab anyone?) er jo fordi man må faktisk trykke for hver singel animasjon samt slag, slik at når man trykker en knapp så må du faktisk bruke litt tid på å slå dette slaget før du kan gjøre no annet noe som jo er ganske naturlig, og dette er altså da grunnen for at spillet har "real-time" combat system fremfor "auto-attack" som jo er allmen kjent fra andre MMOs

Animasjonen forandres i tillegg hele tiden med X og Y våpen som har Z og V weaponspeed som sakter ned eller øker animasjonene, noe som jo gjør det ekstra frustrert, ELLER skill-basert ettersom man må etterpasse seg etter spillet hele tiden.

 

Foreløpig krever ikke AoC mer skill enn andre mmorpg. Det har et potensial men er foreløpig ikke utviklet nok til at det skal kunne brukes effektivt.

Vell som du sikkert ser, jeg er ikke enig :)

Lenke til kommentar
Denne vet man jo at den slutter "oppe" slik at man kan bruke hvertfall 2 shields oppe og en til venstre pga Barbs ikke har noen comboer som slutter på høyre side.

Jeg hadde egentlig tenkt til å svare når det gjaldt MMORPG og "skill" før jeg så din tilbakemelding, jeg skal gjøre det kort som svar til denne kommentaren istedet. Slik jeg ser det så er det kun ferdigheter til et visst nivå i MMORPG, ferdighetene gjør det raskere å lære og utføre. I ditt eksempel så er prosedyren du utfører et resultat av erfaring og ikke ferdigheter. Etterhvert som spillet får litt tid på seg så vil det bli grunnleggende erfaring å feks. vite at barbarians har comboer som slutter/ender i x-retning. Dette eksisterer i alle mmorpg, og er et enkelt tilfelle av hindring->løsning som blir lært av å utføre om og om igjen. Jeg vil si imot noe av det jeg allerede har sagt ved å si at ferdighet er resultatet av erfaring og viktigst: måten det utføres på, å kunne tilpasse seg situasjoner.

 

Så det at du ikke helt har lært combat-pace'n til spillet som gjør at du trykker feil som tilsvarer det at du putter comboen i dass gjør det ikke slik at det er skill-based altså?

 

Vil ikke det at du ikke helt mestrer systemet fult si at det er akkurat det det er? Altså skill-based?

Tror du misforstår meg her. Hvis du kjenner den følelsen av å være ute i kaldt vær med iskalde hender, og så ta en runde Super Smash Melee eller et annet raskt-spill med kalde fingre. Alt føles treigt, det er som at jeg må vente på spillet fordi det tar så lang tid. Jeg trykker ikke feil på combo-er fordi de går for sakte, jeg lærte å spille med tolmodighet etter de første levlene i spillet. Poenget mitt er at jeg føler det er for sakte akkuratt nå, det burde kortes inn med et kvart sekund eller mer for å kunne få noe utbytte av å utføre det raskt. Akkuratt nå går det for sakte til at noen skal trykke feil eller ikke kunne holde "følge med" i PvP.

 

Selvfølgelig skal det være "kronglete". Det er jo kun et tegn på at man ikke helt behersker alt man ønsker å kunne beherske i spillet. Selv jeg "fucker" det opp ofte når det gjelder alle disse tingene som er nytt i dette spillet, men det er jo også kjempe flott syns jeg, ettersom det har en lang og stor lærningskurve.

Jeg mener kronglete i den forstand at du ikke kan bevege deg raskt, du må som med combo-systemet tilpasse deg det trege tempoet til AOC. Jeg spilte hovedsakelig mage og rogue i world of warcraft, og en rask 360-grader hopp med cone of cold eller et annet instantspell kunne gjøre store innvirkninger. En timet vanish på PoM-Pyro eller rask blink i uventet retning. Kan egentlig konkludere med at jeg føler at det blir for tregt, når det kan være så mye bedre og ha et mye større potensial bare det settes opp et par hakk.

 

Jeg er enig at AoC har større potensial enn andre MMORPG, men foreløpig er ikke enkel memorering av directional attacks og grunnleggende dodging nok til å imponere. Det er derimot et aspekt AoC er mer skillbased enn andre mmorpg: mass-pvp. Character collision kan gjøre rom for formasjoner mens som i ditt tank+los-eksempel gjør rom for mer strategi.

 

ps: kunne du forklart nærmere de kommende endringene når det gjelder casting? høres interessant ut. og vil det egentlig endre noe som helst i caster-pov?

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...