Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

På posthuset.dk får jeg opp:

 

26. maj 2008 19:56 - Registreret i udlandet

27. maj 2008 06:45 - Ankommet til DANMARK

27. maj 2008 06:53 - Afsendt til DANMARK

28. maj 2008 16:54 - Indleveret til toldbehandling

28. maj 2008 16:54 - Under toldbehandling hos Post DK

28. maj 2008 18:18 - Afgang fra grænsepostkontor

 

Posten.no sier dette:

28.05.08 18.18 FORTOLLET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

28.05.08 16.54 TIL FORTOLLING 9999 INGEN NY POSTADRESSE

28.05.08 16.54 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 9999 INGEN NY POSTADRESSE

27.05.08 06.53 SENDT FRA AVSENDERLANDET 0024 OSLO

27.05.08 06.45 VIDERESENDT 0024 OSLO

26.05.08 19.56 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

24.05.08 12.36 INNLEVERT POSTKONTOR 3161 STOKKE

 

Godt tegn, eller får jeg snart regning? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo

 

Jeg har et problem. For ikke så lenge siden startet jeg maskinen min og fikk plutselig en blåskjerm som står at filen nv4_disp.dll som hadde forårsaket dette. Prøvde å restarte flere ganger og får fortsatt denne blåskjermen. Etter å ha søkt litt omkring på nettet så finner jeg ut at jeg må oppdatere nvidia's driver.

 

Problemet er at hver gang jeg prøver å installerer en ny driver så blir skjermen helt svart midt i instaleringen, etter ca 10 får jeg samme blåskjermen. Jeg har fjernet gamle driver før jeg installerte den nye, brukte også en program for å fjerne rester som er igjen etter avinstalleringen uten hell. Har nå formatert pc-en, prøvde å installere driveren som fulgte med på cd, men fortsatt det samme skjer! Noen som kan hjelpe meg?

 

Skal forresten sende inn laptopen min snart p.g.a gul/grønn/blå strek som går tvers over skjermen. Noen som kan gi tips hvordan jeg skal pakke inn laptopen? Åssen pakket dere som har sendt det inn?

 

Ble lang gitt, takker på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ville sendt mail allerede etter 14 dager.

 

Har et problem med min 6214 nå, når windows starter, vista business, får jeg ved oppstarten melding om at "Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered". Denne feilmeldingen kommer også om jeg prøver å spille spill, se video eller åpne bilder. Maskinen har fungert uten feil med den aktuelle driveren siden jul, siste fra ftp://zepto.dk.

 

Har lest mye rundt dette og prøvd alle hotfixer og forskjellige drivere jeg kan finne. Etter det jeg har funnet ut kan det virke som om skjermkortet eller RAM holder på å ta kvelden. Jeg er så og si 100% sikker på at det er en hardwarefeil, siden jeg også har problemer i Linux, Arch. Det går ikke ann å se film, åpne bilder osv. Og teksten på menyer/knapper/mapper osv har en tendens til å forsvinne. De blir synlige igjen om jeg tar musen over de.

 

I desember i fjor svidde hovedkort/skjermkort seg og dette ble så byttet med nytt, så det er kjipt om jeg må bytte igjen. Siden jeg fikk den tilbake har jeg nesten ikke spilt på pcn, siden jeg har fiklet mye med linux og egentlig har gitt opp spilling på laptoper, så det er litt merkelig om det har svidd seg igjen.

 

Nå kjører jeg Vista med Standard VGA driver, dette fungerer uten å få feilmeldinger i hvertfall. Linux er rimelig ubrukelig, om jeg f.eks prøver å surfe med Opera "forsvinner" knapper, tabs osv i hytt og vær. Teksten på sidene forsvinner også, og jeg må scrolle opp og ned for å få vist innholdet på siden.

 

Hadde jeg hatt penger hadde jeg tent på Zeptoen, sweet irony, og kjøpt meg en maskin som i hvert fall taklet litt varme.

 

Noen som har opplevd lignende eller har noen ideer til hva jeg kan prøve? Maskinen har jo ikke totalkollapset enda, så vet ikke om det er noen vits å sende den inn igjen før det skjer. Kjipt om de "tester" maskinen, ser at den funker og sender den tilbake.

Endret av thomas213
Lenke til kommentar

Thomas: Jeg sendte inn maskinen i begynnelsen av måneden pga. diverse problemer som kom og gikk, blant annet at skjermen døde med jevne mellomrom. (Problemene er beskrevet mer detaljert i tidligere poster i denne tråden så vidt jeg husker.) På det tidspunktet jeg sendte inn maskinen på fungerte skjermen igjen, så antageligvis gjorde den også det da Zepto mottok den. Likevel tok de problemet seriøst, og behandlet maskinen ut fra problembeskrivelsen jeg hadde skrevet.

 

TSP: Dersom du sender purre-mailer er min erfaring også at de svarer raskt og seriøst. Han som hadde med reparasjonen av min maskin å gjøre het Mads, og jeg hadde direkte kontakt med ham gjennom prosessen, noe som også var meget positivt.

 

Min konklusjon er vel at det er bare bra å purre, så lenge man gjør det på en saklig og høflig måte, og at de tar problembeskrivelsene seriøst, iallefall så lenge disse er skrevet tydelig og utfyllende.

 

EDIT: Forresten TSP, her kan du bruke RMA-nummeret ditt til å se status på reparasjonen.

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

I det søket finner den ikke noe når jeg søker på reperasjonsnummeret mitt, verken med eller uten RMA foran. :hm:

 

Og jeg sendte en e-post her om dagen og fikk svar, men det var kun en automatisk sendt e-post. Tipper jeg vil få svar i neste uke, hvis ikke blir det vel en ny purring. Ville være flott å høre status ;)

Lenke til kommentar

Fikk et trist svar (for meg) fra Zepto.

Hej Preben

 

Da vi åpnet maskinen din fant vi VELDIG mye støv. Dette har gjort at hovedkortet er brandt sammen. Jeg har fått vite fra service avdelingen at dette IKKE er dekket av reklamasjonsretten.

 

Det vil koste 3400,- å få skiftet dette kortet. Send en mail til @zepto.no om hva du vil at vi skal gjøre med maskinen..

 

Customer Care Agent

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå...

 

Er og litt merkerlig at det noe som skal felle meg, problemene har jo vart lenge. Men samtidig kunne jeg levert PC-en inn til reperasjon mye tidligere, men har liksom aldri fått meg til å gjøre det. Bah, kjipt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Folkens! Eg skal no få attende mi maskin som (i ei god stund) har vore på reparasjon hjå Zepto i Danmark. Eg sendte dei ein mail for å sjekke kven som skal dekke utgiftene for reparasjonen. Eg antok at det gjekk på garantien, men eg fekk som svar at "reparasjonen går på reklamasjonsretten".

 

Det eg då lurar på om det dei her meiner at eg sjølv må påberope meg reklamasjon, eller om det automatisk er gjort.. For eg har ikkje varsla dei om at eg ville ha reklamasjon. Eg antok at det ville gå automatisk, ettersom maskina ikkje er 2 år gamal endå, og i alle fall ikkje på tidspunktet eg sendte inn maskina til rep.

 

Vær så snill og fortell meg at eg ikkje må bere kostnadene sjølv i dette tilfelle!? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er fint at noen får igjen PC-en sin hvertfall, jeg vet dessverre ikke noe om det. Du kan jo prøve å sende en e-post til Netshop - om det var de du kjøpte av (selv om de ikke lenger har noe supportansvar).

 

Min PC har vært borte siden 24. Mai hvertfall, hvor det ble kjent at jeg måtte betale 3400 for reperasjon, siden det ble jeg lovet et evt. tilbud på en PC, men etter at jeg svarte på det har jeg ikke fått flere svar, til tross for en purring.

 

Men det med mye støv, selv om jeg ventet lenge med å levere inn. Kan de si at det ikke dekkes av forsikring om det med støvansamling skyldtes overopphetingen i første omgang?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann,

 

jobbet endel i sommer og sliter å finne på ting å bruke penger til..:p. Hehe, vurderer å oppgradere min zepto 6214w, tenkte å oppgradere den til 4gb RAM, men er usikker om maskinen klarer å ha så mye minne, lurer på om 2gb RAM er maks det den kan ta.

 

Noen som vet om dette? Har allerede 2gb RAM i maskinen, tror dere jeg kommer til å merke forskjell hvis jeg oppgraderer til 4gb? Minne er så sykt billig å for tiden, så frister litt å kjøpe 2x2gb minne :).

 

Ellers, no tips om hva jeg kan oppgradere min bærbar? Eneste som går er så vidt jeg vet er RAM, alt annet er jo innebygd...

 

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar

Hei namhp. Jeg er ikke 100% sikker på om maskinen støtter 4GB ram, men kan ikke se noen umiddelbar grunn til at den ikke skulle gjøre det. Kanskje du kan sende en mail til Zepto?

 

Dersom du multi-tasker mye og spiller spill som krever mye ram vil du muligens merke forskjell, men jeg tviler på at det vil være noen dramatisk ytelsesøkning. Loading-tider i spill vil som nevnt sikkert gå ned noe.

 

Dersom du vil skru litt og ikke er redd for å miste garantien kan du jo oppgradere prosessor og harddisk uten større problemer. Det er også mulig at du ikke mister garantien ved å oppgradere harddisken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er jeg temmelig oppgitt. Har ikke fått noen svar på min seneste e-post som jeg sendte Zepto.

 

Sendte den altså inn til reperasjon 23. Mai og fikk vel ikke noe informasjon om status før etter 10. Juli etter selv å ha sendt inn forespørsel på status, da skrev de at det var støv som var noe av problemet (overoppheting hadde jeg fra dag 1 dog...) og at reperasjon ville koste 3400 kr.

 

Kom deretter i snakk med en Mads som sa han kunne gi meg tilbud på nye PC-er, sa ja takk og fortalte litt om hva jeg kunne tenke meg 11. Juli, fikk ikke svar og purret 22. Juli, like før jeg dro på ferie, fikk tilbake svar automatisk at han var på ferie til 28. Juli, greit tenkte jeg.

 

Sendte igjen melding 6. august, 8 dager etter det ble oppgitt at han kom tilbake fra ferie. Han svarte meg dagen etter med at han hadde fått rundt 500-700 e-poster de to ukene han hadde vært borte og derfor ikke hadde hatt godt med tid, greit forståelig. Han spurte meg igjen noen spørsmål og ga meg ikke noen pris på noen ny PC. Sendte svar like etter, hadde ikke fått svar til 19. August og sendte derfor en "purring" på svar. Nå er det 27. august og jeg venter fortsatt på svar.

 

Hva nå?

Lenke til kommentar

Ikke godt å si, jeg venter også på svar. Maskinen min var inne til reparasjon tidligere, og da jeg fikk den igjen ville den ikke lade opp batteriet. Dermed måtte jeg be om ny service, noe jeg fikk svar på at skulle gå fint, men nå tre uker etter at jeg sendte mail om at de kunne hente maskinen har jeg ennå ikke fått noe svar. Jeg purrer i vei, men det virker totalt dødt der borte for tiden. Problemet mitt er at jeg flytter til Irland på lørdag, og det er vel i alles interesse å få maskinen hentet før det. Fram til nå har jeg vært ganske fornøyd med servicen deres, men dette er uholdbart. Du får holde oss oppdatert på hva som skjer TSP, så skal jeg gjøre det samme.

 

UPDATE: Jeg ringte nettopp Zepto Norge (22281800), og fikk tak i Mads som ordnet henting med UPS. Hvis du ringer nå så får du kanskje tak i ham ;)

Endret av Te'om
Lenke til kommentar

Kjipt å høyre at fleire er i min situasjon. Eg sendte inn min zepto den 15 mai, og har framleis ikkje fått den tilbake reparert. I midten av juli fekk eg som svar på purring at dei hadde skifta ein heil del komponent inni der, og at den skulle sendast attende når dei var ferdig med testinga. 2 veker går og ingenting skjer. Får svar den 30.juli at maskina skal sendast neste dag. Haha meg i ræva, det er jo 1 mnd. sidan dei sa det.

 

No sitt eg her og hamrar og slår og purrar på zepto kvar dag, men dei gir jo ikkje lyd frå seg.

Får vel ta og ringe det nummeret og skrike litt til han derre Mads (heitte han forresten Reksten og er Customer CARE agent i zepto?).

 

Denne situasjonen er uholdbar, og eg er allereie forberedt på å ta forbrukarrettslege skritt mot zepto om dei ikkje fiksar biffen snart... :mad:

Lenke til kommentar

Han jeg har snakket med er Mads Reksten ja. Virker som om han er ganske alene om jobben. I og med at han hadde 500-700 e-poster som han fikk på 2 uker... Zepto bør vel vurdere å fordele jobben på flere. Er sikkert ikke bare Mads som er problemet, han gjør nok så godt han kan, men har for mye arbeid å ta seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...