Gå til innhold

tråden for erfaringer med MTU


Anbefalte innlegg

Dere som har bestilt med portering og som har fått SIM-kortet aktivert..

Hvor lang tid tok det fra dere bestilte før det ble aktivert?

 

Jeg bestilte en av de første dagene i Mars, har fått SIM, men ikke hørt noe mer etter det.

 

Jeg bestilte 5. mars.

 

7. mars Ordrebekreftelse fra MTU med info:

Vi gjør oppmerksom på at innportering til oss normalt to uker, men kan ta lenger dersom informasjonen du har

oppgitt ikke er korrekt.

13. mars NY Ordrebekreftelse fra MTU med info:

Til deg som skal beholde ditt gamle nummer

Du skal ikke si opp hos din nåværende leverandør, dette vil bli ordnet fra vår side. Overføringen til MTU tar 2-3

uker så fremt informasjonen du har oppgitt er korrekt. I denne perioden er ditt gamle simkort aktivt. Du mottar

en sms eller epost-melding fra oss når tidspunktet for overføringen er klar. På den oppgitte dagen setter du inn

ditt nye MTU simkort og ditt gamle simkort vil bli inaktivt.

 

17-19. mars:

Fikk SIM-kort, litt usikker på dagen, var på ferie.

 

27. mars:

SMS med porteringstidspkt

 

28. mars:

Portering kl 08.35, første ok ca kl 16.15

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
27. mars:

SMS med porteringstidspkt

 

 

Fikk du porteringstiden kun på SMS ikke mail eller noe?

Nummeret jeg porterer inn bruker jeg ikke i dag. Og har inget SIM på det så får ikke sjekket om jeg får noe SMS på det. ;)

Endret av jadz
Lenke til kommentar
Men du merker når simkortet blir aktivert på telefonen.

Joda, men i morgen er det 1 månde siden jeg bestilte. Og det er fortsatt innaktivt.

Bare lurer når det er på tide og sjekke om de har glemt meg ;)

 

edit:

Sendte de en mail nå og spurte om de hadde noen dato på når det blir aktivert.

Så får se hva jeg får tilbake da.

Endret av jadz
Lenke til kommentar

alle selskaper har en gang vært "uetablerte". det som er greia nå er at de store selskapene som telenor og netcom ikke trenger bry seg altfor mye om pris og konkurranse, noe jeg bryr meg svært mye om. derfor skal vi være glad sånne selskaper som MTU faktisk bringer litt priskonkurranse på banen, som vi forbrukere nyter godt av både i form av lavere priser, men også ofte bedre produkter og nye tjenester.

 

lenge leve kapitalismen!

Lenke til kommentar

Er det noen som har henvendt seg til MTU ang problemene og fått noe konstruktivt svar...en antydning til tidlinje på det hele kanskje?

 

Edit: Kanskje det hele er en stor Aprilspøk?

Endret av J.I.M.B.O
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har MTU idag på min mobil og det fungerer veldig bra !

det eneste som er et lite problem er at jeg ikke får sendt/motatt sms fra tele2 kunder!

Men har ikke så mange venner som er der. Dem aller fleste jeg kjenner har gått over til MTU!

 

Dette med at det er en gutteroms bedrift er vel egentlig en ganske stor overdrivelse. MTU gruppen eier jo Telebutikken og Klart-Svar kjeden i Norge. Pluss at dem har nå kjøpt opp Preus fotokjede som skal bli bygd om til Telebutikker! Det er jo et stort konsern med over 800 ansatte. Har sjekket opp selskapet litt siden var litt skeptisk i begynelsen, men alt jeg har funnet ut om MTU og selskaper som ingår i MTU gruppen så finner jeg kun positive ting.!

 

Og dette med at dere klager på at dere ikke får sendt sms en liten stund.. ja ta og ring da. Det er jo tross alt gratis og ringe til alle mobil operatører og fast telefoner i Norge!

Lenke til kommentar
kapitalisme er bra indeed.... men når det går direkte utover min verdag kan det dra til ******* mener du at netcom og telenor ikke har konkuransedyktige priser? veel da har du rett og slett bare ikke fulgt med

 

Det kommer jo an på bruksmønsteret. Jeg har vært hos billigoperatører i mange år, og spart mange penger og aldri hatt et eneste problem. Det er veldig mange hos telenor og netcom som kunne spart penger på å bytte operatør. Veldig mange.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått svar fra Kundeservice hos MTU på min henvendelse:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10860359

 

Svarene er som følger:

 

Hei!

 

Vi beklager at du ikke har kunnet ringe til oss de siste dagene, grunnen er rett og slett at telefonlinjene har vært overbelastet.

 

Vi har dessverre fortiden en feil på vår SMS tjeneste, som forårsaker problemer med å motta. Vi jobber på spreng med å få løst saken og beklager ulempen dette medfører. Det samme gjelder også noen kunder og routing av samtaler.

 

For bedre å kunne kartlegge feilen, ønsker vi gjerne følgende opplysninger fra deg:

- ditt mobilnummer.

- hvilke telefonnummer forsøker du å sende til?

- hvilke telefonnummer har prøvd ringe til deg?

- hvor befinner du deg geografisk?

- hvilken telefontype har du?

 

Vi har dessverre ikke dekningskart liggende ute på våre hjemmesider. Vi har fått mange henvendelser fra kunder om at dette er ønskelig, så det kommer etterhvert. Vi har også eget nett i Stavanger og Bergen.

 

Når det gjelder MMS og Wap har vi valgt å utsette dette i et par uker. Grunnen til dette er problemene vi har med sms. Vi vil fokusere all vår energi på å få dette til å virke 100%, før vi setter Edge igang.

 

Til slutt vil jeg bare beklage at du føler deg som en betatester. Før åpningen av nettet ble det gjort mye testing, men det er alltid vanskelig å være 100% klar for det virkelige liv.

Lenke til kommentar

Har da sendt svar på svaret fra MTU kundeservice jeg fikk her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10871706

 

Svarene er som følger, mine i kursiv:

For bedre å kunne kartlegge feilen, ønsker vi gjerne følgende opplysninger fra deg:

- ditt mobilnummer.

Burde vær lett for dere å finne ut, da jeg er MOBIL-kunde hos dere. Men hvis dere ikke har det, er det; Nr

- hvilke telefonnummer forsøker du å sende til?

Her er noen: Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr,

Mottar kun meldinger fra MTU kunder.

 

- hvilke telefonnummer har prøvd ringe til deg?

Her noen: Her er noen: Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr, Nr,

Dette funger tilsynelatende nå, men jeg er ikke sikker....

 

- hvor befinner du deg geografisk?

Som dere vet bor jeg i Vestby. Jeg kjører til Oslo hver dag, og skulle da få MTU dekning der. Men det gjør jeg bare sporadisk. Jobber i Nydalen, og der kommer og går dekningen. Løsning for meg, er å sette nettverk manuelt til Telenor, da har jeg dekning hele tiden. Men dette koster for dere....

 

- hvilken telefontype har du?

Som jeg skrev når jeg henvendt meg til dere, har jeg en PPC. Merke/modell: QTEK 9100

Lenke til kommentar

Informasjon fra MTU mottatt på mail:

 

Kjære MTU mobil bruker

 

Den 3. mars 2008 åpnet MTU eget mobilnett. Forventningene våre var store, etter å ha brukt masse penger og tid på å klargjøre for det 3dje mobilnettet i Norge. Gleden var stor over at du og flere tusen andre valgte oss som din mobiltilbyder, og det før vi har vært i drift 1 mnd.

 

Første i Europa

Som første mobiloperatør i Europa lanserte MTU ekte fastpris på mobil. For 398,- kan du ringe så mye du vil. Analytikere fra hele Skandinavia har konkludert med at vi med dette endret på fremtidens mobilkonkurranse. MTU har de siste 30 årene forsøkt å knytte seriøsitet og kvalitet til alt vi gjør, noe vi også har planer om i tiden fremover.

 

MMS/GPRS og Voicemail

Vi hadde håpet å kunne åpne for MMS/GPRS og voicemail den 1. april, men på grunn av noen problemer hos vår underleverandør blir vi nødt for å utsette åpningen av dette til 18. april. Jeg håper imidlertid at deler av disse tjenestene kommer på plass tidligere.

 

Tvilling sim

Det er med glede vi kan opplyse om at vi jobber for åpning av dette innen sommeren 2008. Priser og vilkår kommer på www.mtu.no

 

Driftsproblemer

Fredag 28/3 opplevde vi noe som må betegnes som en teleoperatørs mareritt. Vi hadde en feil på mobilplattformen som bidro til at samtaler ikke kom frem der de skulle. Jeg er utrolig lei meg for de problemer vi har påført deg. Vi som jobber i MTU tok dette selvfølgelig seriøst og i løpet av kvelden og natt til lørdag 29/3 var dirigeringen av samtaler ordnet opp i.

 

Våre ingeniører har også avdekket svakheter ved at vi ikke klarer å sende eller motta SMS til Network Norway, OneCall, Tele2 og Ventelo. Dette er imidlertid noe vi løser raskt, og feilen skal være rettet innen søndag 6. april.

 

Jeg beklager dette på det aller sterkeste og lover at vi jobber kontinuerlig med å løse de feil som måtte oppstå.

 

Avregning for Mars

Vi skulle normalt ha fakturert for mars trafikk nå i april. Jeg har imidlertid besluttet å droppe dette for mars. Det betyr at vi ikke kommer til å belaste deg for noe av din mobilbruk for mars. (både vanlig trafikk og trafikk til spesialnr og utland, inkl sms)

 

Jeg håper du fortsatt har tillitt til MTU og at vi skal kunne levere deg et produkt som står i stil med dine forventninger. Jeg og mitt team gjør i hvert fall vårt for at du skal bli fornøyd.

 

 

 

Med vennlig hilsen

MTU

 

Jo E L Lerheim

Adm dir

Syns det er en ryddig og fin måte å "ordne opp" i problemene. Får håpe de holder det de lover og at det ikke blir mer problemer fremover.

Lenke til kommentar
Fikk ringt nummeret mitt hos MTU fra jobbmobilen (Telenor) frem til i går, da sluttet det å virke. Får bare beskjed om at mobilen er avslått eller lignende. Noe den ikke er. Så problemløsningen til MTU har åpenbart ikke fungert så veldig bra enda.

 

Opplevde det samme her :hm:

Lenke til kommentar

Dette syns jeg rett og slett er for dårlig av MTU. Hvis det er som dere skriver her at ikke enda etter 2uker er feilen(e) blitt rettet opp i.

 

Jeg har hatt lyst til å gå over til MTU, men det får la seg vente til feilen(e) blir fikset opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...