Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Betale en banks kredittkortregning med en annen banks kredittkort?

Anterialis

Anbefalte innlegg

Kan man feks betale mastercardregninga man har i én bank, med en annen banks kredittkort? Og så når man har frigjort mastercardregninga, betale den andre bankens kredittkortregning med mastercardet osv osv? Hva vil hindre dette? Regner ikke med det fungerer :p

Det skal sies at dette bare var noe jeg fant på nå, og ikke har tenkt så nøye igjennom. Har dere tenkt på dette?

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du kan gjøre det, men det vil bli regnet som kontantuttak og vil slik fort balle på seg mye renter. Ellers ville jo dette vært en grei måte å låne 20 000kr på rentefritt i lang tid, så lenge man husker å sjonglere pengene frem og tilbake-

Lenke til kommentar

er nok endel som lever sånn dessverre, treffer et par hver dag, en dag innhenter det deg og du må betale. Forøvring stemmer det med kontantuttak i bank, det er gjerne 50-75 kr + giro gebyr overskranke , så blir fort en hundrelapp, billigere enn å betale renter, men dog

Lenke til kommentar

50-75 kr ?? Dette er da bare på uttak i kontanter? Jeg tenkte på om man betaler alle regningene sine på internett? Feks vil kjøpe en ting til 10k, men man har ikke penger. Så man betaler med Kredittkort A. Begge kortene har 45 dagers rentefritt lån. Etter 30 dager betaler du regningen til Kredittkort A med Kredittkort B. Nå har du overholdt fristen på 45 dager, og dette kostet deg ingen ting. Etter 30 dager begynner fristen for Kort B å nærme seg mtp. renter, så man betaler Kort Bs gjeld med Kort A igjen. osv osv. Det koster vel ikke så mye i gebyrer for å betale med kreditkort? Dette er kanskje til og med gratis, eller?

Lenke til kommentar

det rimligste er å betale med din egen bank sitt mastercard, overfører du fra det til egen konto i nettbanken, og betale regningen.

Hvis vi tar utgangspunkt i de 10.000 du never, har du følgende alternativer :

Forutsatt at du betaler ved forfall

Forutsatt at du har innvilget kreditt og mulighet til å ta ut over 10500 kr dagen.(dette fordi du ikke kan ta ut 10000kr hvis du har 10000 kr i kredittramme da kontoen vil bli overtrukket av gebyret)

1. Egen banks mastercard til egen konto, 1% av beløpet i gebyr (forutsetter at regningsbetaling i nettbanken er gratis). 100 kr i gebyr

2. Ta ut pengene i minibank og ta de med i banken å betal regningen, kontantuttak koster fra 1-2% av beløpet + et gebyr som ligger rundt 50-75kr, vansklig å fastsette et fast gebyr, men vi kan ta utgangspunkt i et par vanlige banker/kort

Nordea Mastercard: 2%+40= 240kr + Gebyr for betaling av giro over skranke ca 30-65 kr avhengig om du har et kundeprogram, konto etc varierer fra bank til bank.

Postbanken Mastercard: 1%+30kr = 130kr + Girogebyr

DNBNor Mastercard : 1% + 25kr = 125kr + Girogebyr

Cresco Gold Visa Kreditt : 1,5% + 35kr = 185kr + Girogebyr

Re:Member Mastercard : 1% + 35kr = 135kr + Girogebyr

3. Gå i banken og betal den der, dette blir ikke regnet som et kjøp, men som et kontatuttak over skranke, og mange kort differensierer mellom dette og det er det dyreste du kan gjøre med ditt kredittkort, igjen et par eksempler:

Nordea Mastercard: 2%+40= 240kr + Gebyr for betaling av giro over skranke ca 30-65 kr avhengig om du har et kundeprogram, konto etc varierer fra bank til bank.

Postbanken Mastercard: 1%+75kr = 175kr + Girogebyr

DNBNor Mastercard : 1% + 75kr = 175kr + Girogebyr

Cresco Gold Visa Kreditt : 0,5% + 75kr = 125kr + Girogebyr

Re:Member Mastercard : 1% + 75kr = 175kr + Girogebyr

ikke en komplett liste, men burde gi deg en pekepinne om hva dette vil koste deg.

Lenke til kommentar

Kan godt hende jeg som misforstår, men skjønner ikke hva du mener. Når jeg betaler min kredittkortregning, gjør jeg det ved å enten betale fakturaen som kommer i posten, eller ved e-faktura i nettbanken (e-fakturaene er personnummerspesifisert, så om man har flere banker, vil de dukke opp i begge bankene). Hvis e-faktura for dnb nor kredittkort dukker opp i skandiabanken (nettbank), og jeg betaler der, koster det vel ikke noe % av beløpet? Enig at det kanskje koster et par kroner i gebyrer for å betale regninger, men ikke prosenter?

Lenke til kommentar

Hvis du betaler dnbnor mastercardet ditt i skandiabanken sin nettbanken koster det deg ingenting, men det var vel heller ikke det du spurte om ?

Det var snakk om å betale et kredittkort med et annet kredittkort, og da er det viktig at du ser forskjellen mellom varekjøp og kontantuttak.

Varekjøp er som oftest gebyrfritt, i noen tilfeller får du også cashback

Kontantuttak, er alltid gebyrbelagt

Problemet ditt, slik jeg ser det, er jo å få pengene fra kredittkortet til konto, og for å gjøre det, må du ta ut pengene, altså et kontantuttak, som blir beregnet i % + et fast gebyr.

ellers refererer jeg til min post over for vilkår når det gjelder dette, med et tillegg, hvis du tar ut pengene fra kredittkortet i minibank (rimligste alternativ) må du jo få de fysisk inn på din skandiabank konto, og da må du gå i en bank og bruke giro over skranke, i og med at skandiabanken ikke har en filial du kan gå til å sette de inn i. Når du først må bruke giro over skranke, kan du like gjerne bare betale fakturaen der og da.

Hvis du angir din bank og hvilke kredittkort du spekulerer i å gjøre dette med kan jeg godt skissere opp et konkret eksempel, men ellers blir det på generelt grunnlang, igjen ref forrige post

Lenke til kommentar

Er absolutt ikke det jeg spør etter =) Jeg går nemlig ut i fra det du lurer på at jeg _ikke_ går ut ifra. Les min første post på nytt, om du ikke forstår. Mitt forige innlegg beskriver nøyaktig hva jeg mener, nemlig å foreta et kjøp med credit (uansette hva det er for noe, vare, tjeneste), forså å ha creditten rentefritt i 30 dager, for så å betale denne e-fakturaen med et annet kredittkort. Det kan godt hende det ikke lar seg gjøre å betale e-faktura med et kredittkort, men det vet jeg ikke. Burde vel gå ann å betale regniner med kredittkort over nettbank?

Lenke til kommentar
Er absolutt ikke det jeg spør etter =) Jeg går nemlig ut i fra det du lurer på at jeg _ikke_ går ut ifra. Les min første post på nytt, om du ikke forstår. Mitt forige innlegg beskriver nøyaktig hva jeg mener, nemlig å foreta et kjøp med credit (uansette hva det er for noe, vare, tjeneste), forså å ha creditten rentefritt i 30 dager, for så å betale denne e-fakturaen med et annet kredittkort. Det kan godt hende det ikke lar seg gjøre å betale e-faktura med et kredittkort, men det vet jeg ikke. Burde vel gå ann å betale regniner med kredittkort over nettbank?

Et av mine kredittkort har ingen gebyrer for å overføre penger til en annen konto (dvs. betale en annen kredittkortregning) eller ta ut penger i minibank, men til gjengjeld løper rentene fra 1. dag, kjenner ikke til noen kredittkort hvor du kan få betalingsutsettelse uten å kjøpe en vare eller tjeneste fra et brukersted som tilbyr betaling med kredittkort, dvs. konklusjonen blir den samme, hvis du betaler en kredittkortgjeld med et annet kredittkort får du ingen betalingsutsettelse, i beste fall flytter du bare på gjelden.

Lenke til kommentar

De fleste kredittkort jeg kjenner til, diffrensierer ikke mellom kontantuttak og varekjøp ved renteberegning, kun ved gebyr, dvs, hvis du betaler faktura ved forfall, påløper ingen renter,,hvis du overfører kredittkort gjeld til et annet gjennom et fullmaktsskjema løper rentene fra første dag. Den utregningen du må gjøre er hvor mye en slik "betalingsutsettelse" vil koste deg kontra rentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...