MindTooth Skrevet 29. september 2006 Rapporter Del Skrevet 29. september 2006 Har de siste månedene vært en flittig bruker av Mac1, hvor de kjører en streng linje mot unødvendig quoting. Etter gjentatte besøk hit, har jeg irritert meg både gul og blå på hvor mange som rett og slett missbruker quotetastet. Derfor med dette håper jeg inderlig admins tar dette opp. Siden alle må være enig med meg når jeg jeg sier at en post hvor 2/3 er quote er total unødvendig bruk av plass. My two cents... Birger Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. september 2006 Rapporter Del Skrevet 29. september 2006 Det er forsovidt ein regel for det, retningslinje #3, so det er vel kanskje snarare handhevinga av det som må skjerpast. Er einig i at enorme mengde sitering er unødvendig og irriterande. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2006 Greit at det er en regel på det. Men da moderatorene stenger tråder fordi de omhandler et spill, enn å faktiskt rydde opp i de trådene som trenger det. Begynner jeg å tvile på reglene. Birger Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. september 2006 Rapporter Del Skrevet 29. september 2006 Er helt enig, er ofte man må redigere innlegg med mye unødvendig quoting. Og det slurves mye her. Må selv ta meg selv i nakken i ny og ne. Det er et voksende problem og det blir slått mer og mer ned på. Det er bare til å mane frem en holdningsendring og at man blir obs på det. Rapporter når man kommer over slikt, så kan en mod tipse de aktuelle brukerne på en vennlig måte om dette her. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. september 2006 Rapporter Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Det kan virke som om noen tror de må trykke på "svar" (på posten, i stedet for "svar nå" helt nederst) for å svare på en post og dermed får quotet hele den oprinnelige posten. Endret 29. september 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 29. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. september 2006 Et godt eksempel er "Kokurrenter vil hindre Microsoft" eller noe. Sikker 3/4 av tråden er unødvendig quote. Men det er godt å se noen faktisk tar det innover seg. Birger Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Rapporter Del Skrevet 29. september 2006 Jeg er helt enig i dette, men jeg mener at her burde det brukes skjønn, med tanke på at av og til så er det nødvendig med mer enn ett sitat... Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Kan nok hende det er litt overdreven quoting her og der.Men det jeg har aldri har forstått poenget med, er der førstemann til å svare på et innlegg starter med å quote trådstarter? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Kan nok hende det er litt overdreven quoting her og der.Men det jeg har aldri har forstått poenget med, er der førstemann til å svare på et innlegg starter med å quote trådstarter? 6968709[/snapback] Det hender at man ikke er først, så det er sikrest å trykke på Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Første posten er jo den opprinnelige posten. Den BØR de fleste ha fått med seg. Alikevel er det utrolig mange som quoter den når de svarer. Enda værre de som quoter den igjen, og så neste, og så neste. Til slutt må man rulle ned 30 sider med bare quoting. Utrolig rotete og uoversiktlig. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. september 2006 Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Første posten er jo den opprinnelige posten. Den BØR de fleste ha fått med seg. Alikevel er det utrolig mange som quoter den når de svarer. Enda værre de som quoter den igjen, og så neste, og så neste. Til slutt må man rulle ned 30 sider med bare quoting. Utrolig rotete og uoversiktlig. 6968730[/snapback] Jeg skjønner den når man kommer ned til Quote til 2 og 3, men førsteposten kan være greit å poste innimellom, grunnet det at at man skriver innlegget senere enn de første innleggene. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 30. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. september 2006 Jeg regner da med de fleste _leser_ en post, hvis du skal poste i den. Derfor mener jeg at de fleste burde få med seg det som står. Birger Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Det er forsovidt ein regel for det, retningslinje #3, so det er vel kanskje snarare handhevinga av det som må skjerpast. 6964753[/snapback] Det som trengs er en definisjon på hva unødvendig sitering er. Er dette unødvendig sitering f.eks? Ikke vet jeg... få opp noen definisjoner så blir det elttere å håndheve Endret 1. oktober 2006 av norma_saw Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Skulle også vært slått på at man ikke kunne quote quote. Birger Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Evt. bare at man kunne quote quote bare en gang. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 Evt. bare at man kunne quote quote bare en gang. 6981254[/snapback] Det som irriterer meg, er når det quotes på posten ovenfor, slik jeg gjorde her nå. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 Problemet med det er dersom det er en populær post og du har tenkt å skrive mer enn fire linjer. Da bruker du gjerne et par minutter på å bli ferdig og dersom noe annet er kommet i mellom kan det oppstå missforståelser. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 Det er nettopp derfor det skjer ja, men da pleier jeg heller å lime inn quoten i ettertid. Man kan ikke gradere seg på den måten, det blir bare vas av det. Og selv moderatorer gjør det ofte, har jeg sett. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 2. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 Det finnes innebygd mod for dette i IPB versjon 2.1.X. Mange sider som bruker det, JCXP.net er en av dem. Fungerer helt uten problemer. Det er også slik at hvis man poster noe i den samme tråden, uten at noen har svart, så vil det du skriver bli lagt til ditt siste innlegg. Genialt, uten tvil! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2006 Genialt, og såpass enkle if/else-setninger at jeg ikke fatter hvorfor det ikke er gjort noe med det allerede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg