C.F Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Maskin: Fujitsu Siemens A7600, (ca. 2,5 år gammel). OS: XP-Pro, norsk. Etter en blåskjerm fikk jeg trøbbel med min bærbare maskin. Maskinen kommer opp med feilmeldingen: \windows\system\vga850.fon mangler Dette skjer helt i starten, dermed vil ikke maskinen starte. Har prøvd å hive i en xp-pro cd og reparere problemet. Men da kommer det vanlige opp og jeg velger reparer. Da går det en liten stund så får jeg beskjed om å skrive "exit" for at maskinen skal starte på nytt. Da skjer det ingenting. Har ingen idè om hva problemet kan være, så jeg håper på hjelp her. Endret 4. juli 2006 av C.F Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Har ingen idè om hva problemet kan være, så jeg håper på hjelp her. 6406509[/snapback] har du en annen windows ?, kopier filen på floppy eller cd. boot PC med noen bootable floppy/cd og kopier manglende filen til X:\windows\system\ Endret 29. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Hei! Kommer du inn i sikkermodus? Kopiér filen fra en annen pc og putt den på en cd eller diskett. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
C.F Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Hei. Kom ikke inn i sikkermodus eller noe, windows bootet ikke i det hele tatt. Men jeg skrev "hjelp" der jeg fikk beskjed om å skrive "exit", kjørte en "chek disk" og startet maskinen på nytt. Da startet windows som normalt. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå