Gå til innhold

Ignorerer du andre brukere?

Dotten

Ignoreringsfunksjon  

115 stemmer

1. 1. Benytter du deg av den?

• Ja
      16
    • Nei
      74
    • Aldri hør om denne funksjonen, den skal garantert benyttes
      3
    • Aldri hørt om denne funksjonen, men har ikke behov.
      22
  2. 2. Hvor mange brukere har du i listen din?

• Ingen
      98
    • 1
      9
    • 2-5
      4
    • Mer enn 5 brukere
      4

Anbefalte innlegg

Vel, topic sier vel sitt. Dette gjelder forumets ignoreringsfunksjon. Den gjør at man kan velge ut noen heldige vinnere som man så setter på ignoreringslisten. Da vil man med ett ikke lenger lese innleggene til vedkommende, med mindre man klikker på det.

Er dette praktisk? Vel, både ja og nei. Jeg har vært medlem på dette forumet i mange år nå og jeg stikker ikke innom kun for å le, bli glad og bli imponert, men også for å bli frustrert, trist og tidvis oppgitt. Det må være slik for å få best mulig utbytte, man kan ikke kun ha positive opplevelser. Men alt til en viss grense. I vår nådde jeg personlig den. Etter å ha blitt så irritert av en enkel bruker, som regelrett (for min egen del) klarte å gjøre forumet et mindre hyggelig sted å være så fant jeg ut at det var på tide å benytte seg av denne ignoreringsfunksjonen. Vedkommende kom aldri med noe jeg anså som konstruktivt allikevel, så jeg oppfattet det ikke som et steg på vei til å bli mer hjernevasket ved å fjerne ytringene fra vedkommende. Jeg trodde aldri jeg skulle gå til det steg, spesielt siden jeg liker å følge med i min rolle som administrator. Men grensen var bare nådd.

Som admin slår det meg også at denne funksjonen kanskje burde blitt litt bedre brukt av enkelte. Det finnes tilfeller hvor brukere har kastet bort timesvis med krangling både på pm og i tråder, til besvær for brukerne. Ikke minst ødelegger de som oftest for seg selv også. For ikke å snakke om tiden moderator og admins må bruke når de går såpass i tottene på hverandre at man må sette av ettermiddagen til å lese pm'ene til kranglefantene for å finne ut hvor mange overtramp man faktisk har kommet med. Hvorfor kaste bort timesvis på å stange i en vegg egentlig?

Det er (beklageligvis vil nok mange si) ikke mulig å ignorere oss administratorer og moderatorer. Så oss må man bare holde ut med. Men ellers så er det fullt mulig og det kan faktisk være med på å sile ut brukere som sjeldent bidrar med noe kvalitet. Faremomentet er at man siler vekk alle man er uenig i (som gjør at man blir mer indoktrinert), men er man obs så bør det gå bra.

Så, er det noen du har på ignoreringslisten? Vurderer du å bruke ignoreringslisten? :)

Og nei, denne tråden skal ikke benyttes til å liste opp brukere man ignorerer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har folk i ignoreringslisten. Hvorfor? Fordi det er herlig å slippe å irritere seg over å få vondt i øynene av en enkelt persons innlegg som spretter frem over alt. Spesielt når denne personen skriver som en lobotomert fjellgeit på speed, noe som fører til nevnte smerte i øynene.

Dette er vel den eneste grunnen til at jeg ignorerer folk, jeg ignorerer ikke folk for å ha andre meninger enn meg. Dette er et diskusjonsforum, og hvis man ikke kan tolerere at andre har litt andre synspunkter, har man ikke så mye her å gjøre i det hele tatt, synes nå jeg.

Og så dette med ignorering av moderatorer: Det irriterer meg litt at dette ikke går an lengre, hadde en eller to på lista mi. :hrm:

Lenke til kommentar

Nope, ingen. Eg klarar fint å scrolle forbi innlegg eg ikkje har interesse for å lese. Skulle vedkommande ein dag kome med noko nyttig vil eg ikkje gå glipp av det. :)

Og så dette med ignorering av moderatorer: Det irriterer meg litt at dette ikke går an lengre, hadde en eller to på lista mi. :hrm:

Litt dumt om du får ein tråd stengt fordi moderatoren som posta advarsel om dårleg emnetittel var ignorert.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Nope, ingen. Eg klarar fint å scrolle forbi innlegg eg ikkje har interesse for å lese. Skulle vedkommande ein dag kome med noko nyttig vil eg ikkje gå glipp av det. :)

Litt dumt om du får ein tråd stengt fordi moderatoren som posta advarsel om dårleg emnetittel var ignorert.

I slike tilfeller må man jo nesten gjøre unntak og se hva moderatoren har skrevet. :yes:

Lenke til kommentar

Bruker den ikke. Selv om jeg enkelte ganger er mer enn bare litt uenig med en person, så syns jeg ikke noe om å ignorere ham/henne. At enkelte tullinger har meninger som ikke samvarer med mine egne, må jeg nesten bare leve med på et diskusjonsforum, og jeg mener det ødelegger mer å ignorere enn å bare skumme kjapt over et innlegg.

Jeg antar også at en tråd bestående av en ikke-ignorert og en ignorert person blir litt pussig å lese gjennom, og det kan også bli et problem for meg å moderere om innlegg ikke dukker opp. Folk som blir ignorert av enkelte, har vel gjerne også en tendens til å bli rapportert oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...