Gå til innhold

Butikksjef lønn?

LD93

Lønn som butikksjef :)  

12 stemmer

1. 1. Din butikksjef lønn FØR skatt

• Mellom 20-30k
      3
    • 30-35k
      4
    • 35-40K
      1
    • 40k+++
      4

Anbefalte innlegg

Lurer på hva de som jobber som butikksjefer her inne har i lønn ^^ mener jeg har sett en post om det før.. men fant ikke noe når jeg søkte

En kompis er butikksjef i en butikk som selger klær og tjener røft 40k i fastlønn brutto. de omsetter for rundt 3 mill i året så er ikke stor butikk

Sjefen hans har nå startet ny butikk og trenger en butikksjef som kan stikke innom i ny og ne og bare se til alt er i orden.. på papiret er det en 100% stilling, men i praksis er det snakk om kanskje 20% stilling da jeg ikke er mer enn innom på slutten av dagen

Ble tilbudt 15k i fastlønn i 3-4mnd, men sett da at jeg skal ta for meg heltid når butikken blomstrer, Men vi skal diskutere lønnen som står ved 100% arbeid.. Jeg har ingen utdannelse e.l om butikkledelse osv..har kun jobbet som assisterende butikksjef i 4 år, men levert bra resultat osv og jeg vet at jeg klarer jobben, Han regner med en omsetning på rundt 5 mill (Selger barneklær)

Hva er deres bruttolønn som butikksjef? + har dere med eller uten utdanning og hvordan type butikk er det ( evt hvilke utdanning ) hadde vært fint med bra grunnlag for hva som går rundt :) Dette er i Oslo / Akershus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på papiret er det en 100% stilling, men i praksis er det snakk om kanskje 20% stilling da jeg ikke er mer enn innom på slutten av dagen

Ble tilbudt 15k i fastlønn i 3-4mnd, men sett da at jeg skal ta for meg heltid når butikken blomstrer, Men vi skal diskutere lønnen som står ved 100% arbeid.. 

Du skal altså få 15 000 brutto for en 100% stilling? Men senere skal du altså forvente å få 40 000? Ok. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

på papiret er det en 100% stilling, men i praksis er det snakk om kanskje 20% stilling da jeg ikke er mer enn innom på slutten av dagen

Ble tilbudt 15k i fastlønn i 3-4mnd, men sett da at jeg skal ta for meg heltid når butikken blomstrer, Men vi skal diskutere lønnen som står ved 100% arbeid.. 

Du skal altså få 15 000 brutto for en 100% stilling? Men senere skal du altså forvente å få 40 000? Ok. 

Ikke den sløveste sleiva i dobøtta du eller?

La vær å kommentere dersom du ikke forstår  :)

Lenke til kommentar

Oh the irony haha

Altså.. forstå det slik da

Ansetter meg for 100% stilling på papir fordi franchiset han går under krevet dette ved oppstart

-Stillingen krever ikke 100% tilstedeværelse enda ( Derav mindre lønn ) hvem arbeidsgiver liker å gi mer penger en hva det faktiske arbeide krever?

-Stillingen vil kreve 100% tilstedeværelse om en liten tid ( derav ny lønnsforhandling )

Av alt som ble nevnt i posten så velger du å henge deg opp i alt utenom spørsmålet.. 

Lenke til kommentar

Henger meg ikke opp i noe. Hvor kort tid er det snakk om? Jeg vil si at det er greit med mindre lønn frem til stillingen faktisk blir 100%, men papirmessig så blir det selvfølgelig feil. Hvis du er vrang så ender det bare opp med at noen andre får jobben ;)

Edit; @TS et hakk over.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Dette var ment til å få deg til å innse hva du holder på å signere, det var altså en måte å hjelpe deg på. Men jeg vet ikke helt om du fortjener det. 

Poenget er, signerer du en kontrakt som står at du er ansatt 100% så er du det. 

Dvs at du kan ende opp med å måtte stille opp 100% for 15 000 pr måned, så lenge du signerer en slik kontrakt. 

Ja..var nok feil av meg å regne med at andre tenker høyere om andre ^^

Er jo tross alt et forum med mange rare spørsmål ( dog mitt spørsmål er forsåvidt ikke det . altså hva er "din" lønn som butikksjef)

Hadde jeg lurt på om jeg blir lurt i form av kontrakten hadde jeg spurt om nettopp dette, Men igjen er ikke det jeg spør om :)

Kontrakten bekymrer meg fint lite, men tank for omtanken hvis det er geniunt ment

Casen er vell heller.. jeg spør et spørsmål og du henger deg opp i noe helt annet. 

Hvis jeg skulle forklart hele scenarioet bak alt som skjer ved denne jobben hadde det blitt betraktelig lenger post en det som står 

( Ikke alle arbeidsgivere er født drittsekker som vil utnytte alt og alle )

Lenke til kommentar

Henger meg ikke opp i noe. Hvor kort tid er det snakk om? Jeg vil si at det er greit med mindre lønn frem til stillingen faktisk blir 100%, men papirmessig så blir det selvfølgelig feil. Hvis du er vrang så ender det bare opp med at noen andre får jobben ;)

Edit; @TS et hakk over.

Den lave lønnen er det snakk om et par mnd frem til butikken får en bedre omsetning, Men igjen, nå lurer jeg kun på hva andre får i denne typen stilling og hvilke utdanning de evt har

Lenke til kommentar

Eg vil sjølvsagt fråråde deg å gå i gong med lønnsforhandlingar med utgangspunktet i fiktive arbeidsavtalar.

Kva lønn du vil ha når du skal jobbe 100% er sjølvsagt heilt likegyldig dersom du binder deg til å jobbe 100% for lavare betaling.

Du stoler med andre ord på at at kompisen din vil holde ord, og du er villig til å lage uriktig dokumentasjon på at du aksepterer å jobbe 100% for 15 000 kr.

Som eit minimum så må du få inn i avtalen at du tek på deg å jobbe 100% til 15 000 kr i måneden, men at du samtidig inngår avtale om at lønna skal justerast til 40 000 kr den 1 april. Då har du i alle fall sikra deg å få den lønna som dere muntlig har avtalt.

Ellers så varierer lønn svært mykje basert på kor stort ansvar du har, resultatoppnåelse og ikkje minst geografi.

Har du ansvaret for ein stor butikk med hundrevis av ansatte, omsetter for millionar og jobbar i ein stor by med høge eigendomsprisar så vil du nødvendigvis få meir i lønn enn om du jobbar i ei lita bygd heilt åleine og kun klarer å få nok omsetning til å ta ut lønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var ment til å få deg til å innse hva du holder på å signere, det var altså en måte å hjelpe deg på. Men jeg vet ikke helt om du fortjener det. 

Poenget er, signerer du en kontrakt som står at du er ansatt 100% så er du det. 

Dvs at du kan ende opp med å måtte stille opp 100% for 15 000 pr måned, så lenge du signerer en slik kontrakt. 

Ja..var nok feil av meg å regne med at andre tenker høyere om andre ^^

Er jo tross alt et forum med mange rare spørsmål ( dog mitt spørsmål er forsåvidt ikke det . altså hva er "din" lønn som butikksjef)

Hadde jeg lurt på om jeg blir lurt i form av kontrakten hadde jeg spurt om nettopp dette, Men igjen er ikke det jeg spør om :)

Kontrakten bekymrer meg fint lite, men tank for omtanken hvis det er geniunt ment

Casen er vell heller.. jeg spør et spørsmål og du henger deg opp i noe helt annet. 

Hvis jeg skulle forklart hele scenarioet bak alt som skjer ved denne jobben hadde det blitt betraktelig lenger post en det som står 

( Ikke alle arbeidsgivere er født drittsekker som vil utnytte alt og alle )

her inne deler vi gjerne info slik at folk finner det igjen når de søker opp postene, da er det greit å få med seg at en slik avtale er idiotisk. 

Du får ha lykke til, både her inne og i ny jobb :)

Forresten kan du sjekke tariffavtalen handel og kontor, der står det en del nyttig informasjon. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Lurer på hva de som jobber som butikksjefer her inne har i lønn ^^ mener jeg har sett en post om det før.. men fant ikke noe når jeg søkte

En kompis er butikksjef i en butikk som selger klær og tjener røft 40k i fastlønn brutto. de omsetter for rundt 3 mill i året så er ikke stor butikk

Sjefen hans har nå startet ny butikk og trenger en butikksjef som kan stikke innom i ny og ne og bare se til alt er i orden.. på papiret er det en 100% stilling, men i praksis er det snakk om kanskje 20% stilling da jeg ikke er mer enn innom på slutten av dagen

Ble tilbudt 15k i fastlønn i 3-4mnd, men sett da at jeg skal ta for meg heltid når butikken blomstrer, Men vi skal diskutere lønnen som står ved 100% arbeid.. Jeg har ingen utdannelse e.l om butikkledelse osv..har kun jobbet som assisterende butikksjef i 4 år, men levert bra resultat osv og jeg vet at jeg klarer jobben, Han regner med en omsetning på rundt 5 mill (Selger barneklær)

Hva er deres bruttolønn som butikksjef? + har dere med eller uten utdanning og hvordan type butikk er det ( evt hvilke utdanning ) hadde vært fint med bra grunnlag for hva som går rundt :) Dette er i Oslo / Akershus

Hei,

Det fremstår dessverre nokså tydelig at du ikke har den nødvendige kompetansen for en slik stilling. Altså, du er sikkert en super kar, men et selskap med butikkdrift har ingen mulighet for av lønn på 400K uansett hvor dyktig vedkommende måtte være. Selv mener jeg at 40.000,- for butikksjefstillinger er noe i overkant, men det kommer selvsagt ann på ansvar, total arbeidsmengde som dekkes av fastlønn osv.

Lenke til kommentar

Hei,

Det fremstår dessverre nokså tydelig at du ikke har den nødvendige kompetansen for en slik stilling. Altså, du er sikkert en super kar, men et selskap med butikkdrift har ingen mulighet for av lønn på 400K uansett hvor dyktig vedkommende måtte være. Selv mener jeg at 40.000,- for butikksjefstillinger er noe i overkant, men det kommer selvsagt ann på ansvar, total arbeidsmengde som dekkes av fastlønn osv.

Litt gammel post, men takk for nyttig info om meg og generalisering av likviditeten forskjellige selskap har.

Kan jo like greit oppdatere hvis noen skulle snike seg tilbake her

Min idiotiske avtale er fortsatt gjeldende. 

100% Stilling

Rundt 10t faktisk arbeid i uken

45k brutto mndlig

Var nok feil arena å legge ved et avstemmingsskjema og spørre om et lønnsspørsmål fra personlige erfaringer på området :)

Lenke til kommentar

Litt gammel post, men takk for nyttig info om meg og generalisering av likviditeten forskjellige selskap har.

Kan jo like greit oppdatere hvis noen skulle snike seg tilbake her

Min idiotiske avtale er fortsatt gjeldende. 

100% Stilling

Rundt 10t faktisk arbeid i uken

45k brutto mndlig

Var nok feil arena å legge ved et avstemmingsskjema og spørre om et lønnsspørsmål fra personlige erfaringer på området :)

45 000 for 40 ish timer i butikk? Trollollolollol

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...