levente Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei Er det noen som har en beskrivelse på hvordan en tar fra hverandre en Nokia 6280. Min er 1 mnd. gamell og har mye støv melom dekselen og skjermen. Meget iriterende ! Lenke til kommentar
zand Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 For å ikke miste garantien må den inn på et autorisert Nokia-verksted. Lenke til kommentar
Mortis_90 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Vil ikke anbefale deg å åpne den. Det kan bare gjøre vondt verre. Jeg har selv problemer med støv i skjermen. Jeg leverte den på service, og de fjernet støvet og påsto at de hadde testet den og det kom ikke inn støv lenger. Dette var da feil... etter et par dager var det igjen støv i den... Skal prøve å sende den på et annet sted å se om de fikser det. Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hehe, er folk redde for å klore litt på telefonen sin eller? Som de fleste mobiler fra Nokia kan også 6280 plukkes i småbiter. Framdekselet som ligger over skjermen kan lett vippes av; Skyv ned tastaturet, snu mobilen og vipp i gummikanten rundt baksiden på frontdekselet så får du det rimelig lett av. Bare ikke bli for ivrig og røske i stykker hengslemekanismen. Kost vekk støvet og knepp dekselet på igjen med noen "klikk" som kvittering. Kjempelett, og det må faktisk gjøres et par ganger i mnd. På min 6280 "lekker" det inn støv nederst til høyre på skjermen, til tross for at det er limt en skumgummipakning rundt under dekselet. Elendig arbeid av Nokia, som alltid! Håper dere får det til nå og slipper å levere den inn flere ganger. Bortsett fra støvproblemet samt at ordboken ikke husker ord, så har jeg ikke hatt no bugs på min 6280, hatt den ca. 3 mnd. -chrstein Lenke til kommentar
Mortis_90 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hehe, er folk redde for å klore litt på telefonen sin eller? Som de fleste mobiler fra Nokia kan også 6280 plukkes i småbiter. Framdekselet som ligger over skjermen kan lett vippes av; Skyv ned tastaturet, snu mobilen og vipp i gummikanten rundt baksiden på frontdekselet så får du det rimelig lett av. Bare ikke bli for ivrig og røske i stykker hengslemekanismen. Kost vekk støvet og knepp dekselet på igjen med noen "klikk" som kvittering. Kjempelett, og det må faktisk gjøres et par ganger i mnd. På min 6280 "lekker" det inn støv nederst til høyre på skjermen, til tross for at det er limt en skumgummipakning rundt under dekselet. Elendig arbeid av Nokia, som alltid! Håper dere får det til nå og slipper å levere den inn flere ganger. Bortsett fra støvproblemet samt at ordboken ikke husker ord, så har jeg ikke hatt no bugs på min 6280, hatt den ca. 3 mnd. -chrstein 6274077[/snapback] Jeg åpnet min etter din beskrivelse og fikk fjernet støvet, men tastene på frontdekslet ble helt rare... De har liksom forsvunnet lengre ned i telefonen. Så jeg vet ikke om jeg vil anbefale å gjøre det til noen... Du får fjernet støvet, men får noen ekle taster (kan hende dette er noe som bare skjedde med min da men )... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvis ikke du setter den sammen riktig igjen så "forsvinner" tastene på fronten litt lenger ned. Du må hekte dekselet i noen hakk nederst og så klikke det på plass øverst så ordner det seg. Lenke til kommentar
Mortis_90 Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hvis ikke du setter den sammen riktig igjen så "forsvinner" tastene på fronten litt lenger ned. Du må hekte dekselet i noen hakk nederst og så klikke det på plass øverst så ordner det seg. 6276767[/snapback] Tusen takk ! Det funket... Trekker tilbake det jeg sa ... Lenke til kommentar
pahf Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 hmm, mulig jeg har for små negler, men er ingenting som tyder på at jeg skal få av det dekslet uten å rive det i stykker? Ingen som har noen enkle bilder å vise til ? =) Lenke til kommentar
makila Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hehe, er folk redde for å klore litt på telefonen sin eller? Som de fleste mobiler fra Nokia kan også 6280 plukkes i småbiter. Framdekselet som ligger over skjermen kan lett vippes av; Skyv ned tastaturet, snu mobilen og vipp i gummikanten rundt baksiden på frontdekselet så får du det rimelig lett av. Bare ikke bli for ivrig og røske i stykker hengslemekanismen. Kost vekk støvet og knepp dekselet på igjen med noen "klikk" som kvittering. Kjempelett, og det må faktisk gjøres et par ganger i mnd. På min 6280 "lekker" det inn støv nederst til høyre på skjermen, til tross for at det er limt en skumgummipakning rundt under dekselet. Elendig arbeid av Nokia, som alltid! Håper dere får det til nå og slipper å levere den inn flere ganger. Bortsett fra støvproblemet samt at ordboken ikke husker ord, så har jeg ikke hatt no bugs på min 6280, hatt den ca. 3 mnd. -chrstein 6274077[/snapback] Chrstein, du som er "pro" i dette Neste gang det lekker inn støv i tlf'n din, kan du ta et par bilder av hvordan du fjerner dekselet foran? Det hadde vært nice... ser heller ikke hvordan jeg skal kunne gjøre det uten å brekker dekselet Lenke til kommentar
Bache83 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg har hatt min i 2mnd nå, og det finnes ikke så mye som et støvkorn i min....tror jeg har vært heldig Lenke til kommentar
maedox Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Du må ta rimelig hardt i for å få av frontdekselet. Hakket hardere enn på syltetøybøttene i plast (1 kilos) når lokket stritter imot som verst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå