Gå til innhold

Støv i skjermen på Nokia 6280

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale deg å åpne den. Det kan bare gjøre vondt verre.

Jeg har selv problemer med støv i skjermen. Jeg leverte den på service, og de fjernet støvet og påsto at de hadde testet den og det kom ikke inn støv lenger. Dette var da feil...

etter et par dager var det igjen støv i den...

Skal prøve å sende den på et annet sted å se om de fikser det.

Lenke til kommentar

Hehe, er folk redde for å klore litt på telefonen sin eller?

Som de fleste mobiler fra Nokia kan også 6280 plukkes i småbiter. Framdekselet som ligger over skjermen kan lett vippes av; Skyv ned tastaturet, snu mobilen og vipp i gummikanten rundt baksiden på frontdekselet så får du det rimelig lett av. Bare ikke bli for ivrig og røske i stykker hengslemekanismen. Kost vekk støvet og knepp dekselet på igjen med noen "klikk" som kvittering. :D Kjempelett, og det må faktisk gjøres et par ganger i mnd. På min 6280 "lekker" det inn støv nederst til høyre på skjermen, til tross for at det er limt en skumgummipakning rundt under dekselet. Elendig arbeid av Nokia, som alltid! :thumbup:

Håper dere får det til nå og slipper å levere den inn flere ganger.

Bortsett fra støvproblemet samt at ordboken ikke husker ord, så har jeg ikke hatt no bugs på min 6280, hatt den ca. 3 mnd.

-chrstein

Lenke til kommentar

Som de fleste mobiler fra Nokia kan også 6280 plukkes i småbiter. Framdekselet som ligger over skjermen kan lett vippes av; Skyv ned tastaturet, snu mobilen og vipp i gummikanten rundt baksiden på frontdekselet så får du det rimelig lett av. Bare ikke bli for ivrig og røske i stykker hengslemekanismen. Kost vekk støvet og knepp dekselet på igjen med noen "klikk" som kvittering. :D  Kjempelett, og det må faktisk gjøres et par ganger i mnd. På min 6280 "lekker" det inn støv nederst til høyre på skjermen, til tross for at det er limt en skumgummipakning rundt under dekselet. Elendig arbeid av Nokia, som alltid! :thumbup:

Bortsett fra støvproblemet samt at ordboken ikke husker ord, så har jeg ikke hatt no bugs på min 6280, hatt den ca. 3 mnd.

-chrstein

6274077[/snapback]

Jeg åpnet min etter din beskrivelse og fikk fjernet støvet, men tastene på frontdekslet ble helt rare...

De har liksom forsvunnet lengre ned i telefonen. :(

Så jeg vet ikke om jeg vil anbefale å gjøre det til noen...

Du får fjernet støvet, men får noen ekle taster (kan hende dette er noe som bare skjedde med min da men :ermm: )...

Lenke til kommentar
Hvis ikke du setter den sammen riktig igjen så "forsvinner" tastene på fronten litt lenger ned.

Du må hekte dekselet i noen hakk nederst og så klikke det på plass øverst så ordner det seg.

6276767[/snapback]

Tusen takk :) !

Det funket... Trekker tilbake det jeg sa :whistle: ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som de fleste mobiler fra Nokia kan også 6280 plukkes i småbiter. Framdekselet som ligger over skjermen kan lett vippes av; Skyv ned tastaturet, snu mobilen og vipp i gummikanten rundt baksiden på frontdekselet så får du det rimelig lett av. Bare ikke bli for ivrig og røske i stykker hengslemekanismen. Kost vekk støvet og knepp dekselet på igjen med noen "klikk" som kvittering. :D  Kjempelett, og det må faktisk gjøres et par ganger i mnd. På min 6280 "lekker" det inn støv nederst til høyre på skjermen, til tross for at det er limt en skumgummipakning rundt under dekselet. Elendig arbeid av Nokia, som alltid! :thumbup:

-chrstein

6274077[/snapback]

Chrstein, du som er "pro" i dette :p

Neste gang det lekker inn støv i tlf'n din, kan du ta et par bilder av hvordan du fjerner dekselet foran?

Det hadde vært nice... ser heller ikke hvordan jeg skal kunne gjøre det uten å brekker dekselet :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...