FredrikG Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg skal kjøpe pc som skal brukes til studier, men også til litt spilling, og lurer på hvem av de tre jeg skal velge (eller andre, er åpen for forslag!). 1557E passer min student-økonomi, men har hørt den er veldig plast-aktig og at det er endel pes med den. 2415W er utrolig kul, men hvordan er det med hurtigknapper? dessuten er den kanskje litt dyr... 6515WD har litt ekstra stæsj, men dårligere skjerm (dessuten liker jeg prisipielt ati bedre enn nvidia). tv-kort hadde vært greit på hybelen siden jeg bare har en 10 år gammel 14" fra før... Fordeler og ulemper med hver pc? Er ikke så veldig teknisk, så jeg setter pris på litt hjelp! Lenke til kommentar
FredrikG Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Ok, jeg tror jeg går for en av Zepto-maskinene. Mine oppsett gjør at 2415W vil koste 12 591 og 6515WD vil koste 11 625. Hvilken av disse bør jeg velge? 2415W har bedre skjerm og kulere design, men 6515WD har bluetooth, kamera og bedre skjermkort (?). Er 2415W verdt 1000 kroner mer? Lenke til kommentar
grukk Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Jeg har en Zepto 2215 og er kjempefornøyd. Så vidt jeg forstår er det samme maskinen (skallet ) som 2415, men med Intel skjermkort, dårligere skjerm og uten tv-tuner (jeg har ekstern). Jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt, foruten at Hitachi-disken ikke er av de aller roligste forstår jeg. Den tikker litt, noe som er merkbart når det er helt stille. Dette kan visst stilles på dette, men det plager ikke meg noe særlig. Ellers er maskinen veldig støysvak og jeg er veldig fornøyd med at viften har mange trinn.Sikker rundt 4-5 trinn tror jeg, og jeg har enda ikke opplevd at den når toppen, bortsett fra 1-2 sekunder ved oppstart. Tastene er ikke musestille. De er litt "sprettne" som gjør at de klikker litt, men til gjengjeld er de veldig gode å skrive på. Liker til også plasseringen av knappene. Musepadden var en av de tingene jeg var mest usikker på. Jeg syntes den så veldig bra ut, men var usikker på funksjonen. Jeg er blitt veldig positivt overrasket over denne.Fungerer super og jeg slipper å bekymre meg for å få smuss på den da det er enkelt å fjerne. Den er ikke av de mest følsomme, men dette gjør også at scroll-funksjonen virker veldig bra. Helt klar den beste jeg har prøvd. Nøyaktig og fin, både på kort scroll og liten scroll. Fordelen med 6515 er vel særlig at den er litt mindre. Jeg var å kikket på den i forbindelse med mitt kjøp og den så veldig bra ut den og. Den virker kanskje enda litt mer solid, litt mindre plastfølelse. Selv om skjermen kun har 1280xet eller annet, har denne fått mye skryt så vidt jeg vet... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) skjermen på 6515 er meget bra. Den er sylskarp og veldig godt lys. og har oppløsningen 1280*800 som er WXGA (widescreen). Noe som er veldig diggbart i spill som faktisk støtter widescrenn (f.eks world of warcraft) Maskinen er kvikk i svingene, med webkamera, blåtann, tv tuner gjør det til en komplett maskin. Angående batteirlevetid er denne någet svak nå. man klarer 2 timers bruk før det må lades opp. MEN, dette vill zepto ta konsekvensen av og sansynligvis levere ett 9 cellers batteri imot 6 cellers i dag til redusert pris Anbefaler deg ikke å legge så mye vekt i produsenten av skjermkortet.. se heller på resultatene til skjermkortet. Skjermkortet på min maskin leverer rundt 6200 poeng i 3dmark 03. Noe som er absolutt akseptabelt. Er storfornøyd med min maskin.. Endret 12. september 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...=461572&hl=coop se gjerne her ..fant ganske så gode bærbare her... anngående nvidia go 6600 og ati X700 så viser det seg at nvidia er hakket bedre.. se gjerne her http://www.hardocp.com/article.html?art=NjY2 se på testene. Lenke til kommentar
FredrikG Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 2415W har Radeon X600, ikke X700... hvordan er egentlig tv-kvaliteten? Går det an å erstatte tv-en med en Znote? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 kvaliteten er ganske god syns jeg.. har ikke prøvd å overføre tv signalene fra zeptoen til tv`en. Men tv utbildet på zeptoen er relativt god syns jeg. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Znote 6515WD er jeg selv eier av. TV-kortet er ikke av så veldig god kvalitet, men det er jo bedre enn ingenting. Skjermen synes jeg er veldig god, men batteritiden er elendig. Jeg var fullt klar over dette da jeg kjøpte lappizen, men jeg har hørt at det snart vil komme et nytt og bedre batteri, i tillegg til at jeg ikke reiser så mye med PC-en, så da var det greit. Ellers har maskinen et aldeles ypperlig skjermkort, og yter som bare faen. Relativt stillegående er den også. Dog, vifta greier ikke helt å bestemme seg for hvilken hasighet den vil kjøre på, så den hopper litt opp og ned. Ellers er jeg særdeles godt fornøyd. Edit: Noen av tastene er bittelitt lealause, vevkameraet er bra (dog unødvendig), touchpaden er grei - jeg merker at den er litt vanskeligere å håndtere enn den til Inspiron 6000, men den er mye bedre enn for eksempel Fujitsu Siemens Amilo sin. Edit2: Det skal sies at den eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte 1557, var at jeg ville ha det kraftigere skjermkortet til 6515WD. Edit3: De har samme maskinen, bare billigere, hos Netshop (den har jeg). Endret 13. september 2005 av sosohal Lenke til kommentar
FredrikG Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Da er vel egentlig den eneste grunnen ( i tillegg til litt bedre batteri og "red light"-preget...) til å gå for 2415W skjermen - som ifølge tester er veldig bra. Er sinnsykt usikker på hvem av de to jeg skal velge! Noen som har prøvd begge maskinene? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hva var den eneste grunnen, sa du? Lenke til kommentar
FredrikG Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Formulerte meg kanskje litt klønete... Eneste grunnen jeg ser til å velge 2415W over 6515WD er skjermen! Batteri og design er ikke så viktig, men skjermen til 2415W høres sinnsykt bra ut! Noen som har erfaring med denne? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) vel... 6515 sin crytsal clear view skjerm er bare enormt god. Og oppløsningen på 1280*800 er digg i spill som støtter det. Så om batterilevetiden og designet ikke er viktig så vill nokk 6515 være det rette valget. 2415 er jo heller ikke en crytal clear view skjerm da.. men er jo igjen en WSXGA skjerm Endret 14. september 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Kan ikke skjønne at 6515 sin Crystal Clear med WXGA ikke skal være godt nok. Høyere oppløsning blir nesten for smått, og det er utrolig digg med blank overflate. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 jupp.. den blanke skjermen er bare helt sinnsyk digg. Og noen høyere oppløsning på en 15,4" trenger man strengt tatt ikke. Lenke til kommentar
FredrikG Skrevet 15. september 2005 Forfatter Del Skrevet 15. september 2005 Da tror jeg kanskje det blir en 6515WD! Kjipt å vente til slutten av oktober, men... Vet at jeg maser mye, men lånekassa gjør det ikke akkurat mulig å gå til anskaffelse av ny pc ofte... Hva følger egentlig med pc-en? fjernkontroll og nødvendige kabler til tv-kortet? er det bare å plugge inn tv-kabelen? Noen programmer utover drivere (kjøper uten OS)? Hvordan er Zepto på support; seriøst firma, eller er man dømt hvis det skjer noe? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Da tror jeg kanskje det blir en 6515WD! Kjipt å vente til slutten av oktober, men... Vet at jeg maser mye, men lånekassa gjør det ikke akkurat mulig å gå til anskaffelse av ny pc ofte... Hva følger egentlig med pc-en? fjernkontroll og nødvendige kabler til tv-kortet? er det bare å plugge inn tv-kabelen? Noen programmer utover drivere (kjøper uten OS)? Hvordan er Zepto på support; seriøst firma, eller er man dømt hvis det skjer noe? Du kan jo kjøpe den her http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7142 samme maskin (forskjellige levrandører). Det følger ikke med fjernkontroll, da dem ikke har en fullverdig type enda.. Du kan plugge antennekabelen rett inn i maskinen (følger med en motplug) Da jeg kjøpte den hos Netshop så fulgte det kun med drivercd, jeg hadde kontakt med Zepto et par ganger ang tekniske spørsmål, og dem virker flinke og man får rask hjelp. Netshop har sin på lager, og den er også litt billigere... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jupp.. den blanke skjermen er bare helt sinnsyk digg. Og noen høyere oppløsning på en 15,4" trenger man strengt tatt ikke. Det er deres mening at wxga er bra oppløsning. Men det finnes de som syns at wsxga+ er den beste oppløsninga for en 15.4". Og selv syns jeg det blir for stort med wxga. Har du prøvd wsxga+ så går du garantert ikke tilbake til wxga. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 jupp.. den blanke skjermen er bare helt sinnsyk digg. Og noen høyere oppløsning på en 15,4" trenger man strengt tatt ikke. Det er deres mening at wxga er bra oppløsning. Men det finnes de som syns at wsxga+ er den beste oppløsninga for en 15.4". Og selv syns jeg det blir for stort med wxga. Har du prøvd wsxga+ så går du garantert ikke tilbake til wxga. har prøvd WSXGA ja.. men syns fortsatt av 1280*800 passer best på en slik skjerm. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Fullt mulig at WSXGA er mye bedre, men jeg forteller kun om det jeg har erfaringer med. Det skal sies at jeg synes det kan bli litt snaut med kun 800 piksler i høyden. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg bestilte en "Zepto Znote 6515WD" 21.09.2005 til kampanjepris, men man bør kunne customize minnevalget sitt selv om det er en kampanje. Det var kun et valg på Zepto sin webshop når det gjaldt minne og det var 1x512MB. Jeg skrev i notatfeltet at jeg ville ha 2x512MB så det ble 1024 MB totalt. Fikk en uke omtrent etter en telefon hvor de sa de hadde oversett notatteksten og vill således sende meg 1stk 512MB minnemodul ved siden av forutsatt at jeg kunne montere den selv (og det kan jeg jo selvfølgelig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå