SuperSkunk Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Ween Kort om bandet Ween er et alternativ/punkband og ble stiftet i New Hope, Pensylvania, når de to guttene Aaron Freeman og Mickey Melchiondo møtte hverandre i 8. klasse. Disse to guttene ble kjent som Dean og Gene Ween (også kalt Deaner og Gener). Navnet Ween var en sammensettning av ordet "peen" og "wuss". Bandmedlemmer: Dean Ween Gene Ween Dave Dreiwitz Claude Coleman Jr. Glenn McClelland Diskografi God Ween Satan (1990) The Pod (1991) Pure Guava (1992) Chocolate & Cheese (1994) 12 Golden Country Greats (1996) The Mollusk (1997) Paintin' The Town Brown (1999) White Pepper (2000) Quebec (2003) Shinola (2006) The Friends EP (2007) La Cucaracha (2007) (Jeg anmelder kun studioalbumene) God Ween Satan 1990 Innledning Etter å ha spilt sammen en del år ga de ut denne skiva. De har gitt ut flere album før dette, men det var album med dårlig ludkvalitet og helegreia var liksom ikke helt seriøs. Dette regnes da som det første. Konklusjon God Ween Satan er deres første album og musikken er nokså rotete og tullete. Mange vil nok si at dette er et av deres dårligste albumer, men mange vil nok si at det er et av de beste. Men etter at jeg har hørt på den en del ganger så syns jeg den er ganske bra. Morsom plate. Noen fabelaktige låter og klassiske trekk på plata som riffet til "Bumblebee Part Two". Et rått og heftig riff! Dette er et bra album. Sporliste: 1. "You Fucked Up" 2. "Tick" 3. "I'm in the Mood to Move" 4. "I Gots a Weasel" 5. "Fat Lenny" 6. "Cold and Wet" 7. "Bumblebee" 8. "Bumblebee Part Two" (anniversary reissue only) 9. "Don't Laugh (I Love You)" 10. "Never Squeal" 11. "Up on the Hill" 12. "Wayne's Pet Youngin'" 13. "Nicole" 14. "Common Bitch" 15. "El Camino" 16. "Old Queen Cole" 17. "Stacey" (anniversary reissue only) 18. "Nan" 19. "Licking the Palm for Guava" 20. "Mushroom Festival in Hell" 21. "L.M.L.Y.P." 22. "Papa Zit" 23. "Hippy Smell" (anniversary reissue only) 24. "Old Man Thunder" 25. "Birthday Boy" 26. "Blackjack" 27. "Squelch the Weasel" 28. "Marble Tulip Juicy Tree" 29. "Puffy Cloud" Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: You Fucked Up, Nan, Mushroom Festival in Hell, Wayne's pet Youngin' Karakter: 7/10 The Pod 1991 Innledning Dette albumet er deres andre. De spilte det inn i huset sitt som de kalte The Pod. Fra 1990 til 1991 hadde de sniffet 5 bokser med scotch gard, og hadde tatt opp 36 timer med musikk. Det med scotch gard sier ween bare var en "running joke", men albumet preges veldig av en dyster stemning, og det høres ikke helt ut som de er helt friske. Konklusjon Dette er andre album, og muligens det aller beste. Albumet er tatt opp på en four tracker, og lyden har ikke den beste kvaliteten, men jeg tror det er med vilje, fordi det er ganske tøft. Ingen av sangene er throw-aways. Alt på The Pod er verdt å høre på! Den har et mørkt og narkotisk tema, men jeg må nok si at dette må være det beste albumet jeg har hørt noen sinne! Sporliste: 1. "Strap on that Jammypac" 2. "Dr. Rock" 3. "Frank" 4. "Sorry Charlie" 5. "The Stallion (Pt. 1)" 6. "Pollo Asado" 7. "Right to the Ways and the Rules of the World" 8. "Captain Fantasy" 9. "Demon Sweat" 10. "Molly" 11. "Can U Taste the Waste?" 12. "Don't Sweat It" 13. "Awesome Sound" 14. "Laura" 15. "Boing" 16. "Mononucleosis" 17. "Oh My Dear (I'm Falling in Love)" 18. "Sketches of Winkle" 19. "Alone" 3:12 20. "Moving Away" 21. "She Fucks Me" 22. "Pork Roll Eggs and Cheese" 23. "The Stallion (Pt. 2)" Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: The Stallion Pt. 2, She Fucks Me, Demon Sweat, Right To The Ways And The Rules Of The World, Awesome Sound Karakter: 11/10 Pure Guava 1992 Innledning Pure Guava er deres tredje studio album, og det første som ble gitt ut på Elektra Records. Her er også deres mest kjente sang "Push Th' Little Daisies", som ble gitt ut på en singel sammen med "Ode to Rene," "I Smoke Some Grass (Really Really High)" og "Mango Woman." Konklusjon Pure Guava er et fantastisk album. Lydkvaliteten er ikke på sitt beste, men det gir albumet en fantastisk sjarm. Dette albumet har en rød tråd hele veien som kan minne om 'syre-trip', eller noe i den duren. Mye narkotisk inni her, men fortsatt et fantastisk album. Sporliste: 1. "Little Birdy" – 3:30 2. "Tender Situation" – 3:40 3. "The Stallion (pt. 3)" – 3:30 4. "Big Jilm" – 2:10 5. "Push th' Little Daisies" – 2:48 6. "The Goin' Gets Tough from the Getgo" – 2:08 7. "Reggaejunkiejew" – 4:51 8. "I Play It Off Legit" – 3:20 9. "Pumpin' 4 the Man" – 1:30 10. "Sarah" – 2:09 11. "Springtheme" – 3:00 12. "Flies on My Dick" – 3:26 13. "I Saw Gener Cryin' in His Sleep" – 1:48 14. "Touch My Tooter" – 2:23 15. "Mourning Glory" – 5:14 16. "Loving U Thru It All" – 2:28 17. "Hey Fat Boy (Asshole)" – 1:53 18. "Don't Get 2 Close (2 My Fantasy)" – 3:23 19. "Poop Ship Destroyer" – 2:16 Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: Little Birdie, The Stallion (pt. 3), Push th' Little Daisies, Pumpin' 4 the Man, I Saw Gener Cryin' in His Sleep, Don't Get 2 Close (2 My Fantasy), Tender Situation. Karakter: 8/10 Chocolate & Cheese 1994 Innledning Weens fjerde album, utgitt på Elektra Records. Dette var det første albumet de spilte inn i profft studio. Konklusjon Dette albumet er et av de beste, liiiiiiike under The Mollusk. Her viser dem begge hvor flinke dem er og sangene har blitt til ordentlige sanger, og Ween er nå blitt til sånn vi kjenner som vi kjenner det i dag. Alle jeg har snakket med som har hørt Ween har som oftest hørt dette albumet. Sporliste: 1. "Take Me Away" - 3:01 2. "Spinal Meningitis (Got Me Down)" - 2:53 3. "Freedom of '76" - 2:51 4. "I Can't Put My Finger on It" - 2:48 5. "A Tear for Eddie" - 4:50 6. "Roses are Free" - 4:35 7. "Baby Bitch" - 3:04 8. "Mister Would You Please Help My Pony?" - 2:55 9. "Drifter in the Dark" - 2:32 10. "Voodoo Lady" - 3:48 11. "Joppa Road" - 3:03 12. "Candi" - 4:03 13. "Buenas Tardes Amigo" - 7:07 14. "The H.I.V. Song" - 2:10 15. "What Deaner Was Talkin' About" - 2:00 16. "Don't Shit Where You Eat" - 3:20 Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: Alle sangene er hvert sitt høydepunkt. Karakter: 9/10 12 Golden Country Greats Innledning Dette albumet er deres første album hvor de holder seg til en sjanger, og i dette albumet har de fått med seg ordentlige country-musikere. Konklusjon Dette albumet er et fantastisk bra album! Sangene er fulle av humor og musikalsk praktfullhet! Haha! Tekstene i dette albumet er noe som virkelig trekker opp. Ikke det at musikken ikke er som den skal, for den er konge. Jeg som aldri hører på country har hørt masse på denne plata her og fått øynene mer åpne for denne sjangeren. Som F.eks Handsome Family. Sporliste: 1. "I'm Holding You" – 4:02 2. "Japanese Cowboy" – 3:01 3. "Piss Up a Rope" – 3:33 4. "I Don't Wanna Leave You on the Farm" – 2:44 5. "Pretty Girl" – 2:35 6. "Powder Blue" – 4:16 7. "Mister Richard Smoker" – 2:42 8. "Help Me Scrape the Mucus off My Brain" – 2:45 9. "You Were the Fool" – 4:26 10. "Fluffy" – 3:31 Sjanger: Country Høydepunkt: Japanese Cowboy, Piss Up a Rope, Mister Richard Smoker, Help me Scrape the Mucus of My Brain. Karakter: 9/10 The Mollusk 1997 Innledning Dette albumet er et delvis konsept album, med nesten hver eneste sang som inneholder et mørk nautiske tema. Sangene på albumet dekker flere sjangere av musikk og er bundet sammen av en tung, progressiv rock-innflytelse, ofte inkorporerer Psykedelisk elementer. Albumet har blitt sitert som Ween's Magnum Opus av både kritikere og bandet selv. Dean Ween sier selv: "Jeg vil si at den eneste plata som jeg noensinne følte meg veldig trygg på var Mollusk. Det er min favoritt-plate av det vi har lagd." Konklusjon Som innledningen sier så er dette et litt spessielt, men veldig bra album. Mitt favorittalbum, tror jeg. Musikken her er veldig variert i sjanger, men det meste er så godt som gull. Alle sangene i dette albumet sitter akkuratt sånn som det skal! Sporliste: 1. "I'm Dancing in the Show Tonight" − 1:56 2. "The Mollusk" − 2:37 3. "Polka Dot Tail" − 3:20 4. "I'll Be Your Jonny on the Spot" − 2:01 5. "Mutilated Lips" − 3:49 6. "The Blarney Stone" − 3:14 7. "It's Gonna Be (Alright)" − 3:19 8. "The Golden Eel" − 4:04 9. "Cold Blows the Wind" − 4:28 10. "Pink Eye (On My Leg)" − 3:13 11. "Waving My Dick in the Wind" − 2:12 12. "Buckingham Green" − 3:19 13. "Ocean Man" − 2:07 14. "She Wanted to Leave (Reprise)" − 4:26 Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: Det eneste som ikke er så veldig bra er "Pink Eye (On My Leg)" Karakter: 10/10 White Pepper 2000 ¨ Innledning Dette albumet er muligens det 'snilleste' albumet de har gitt ut med mye sånn 'beatles'-aktig pop. Konklusjon Dette albumet syns ikke jeg at er så veldig bra. Det er helt greit. Musikken er fin, men kan bli litt kjedelig og ensformig. Men det er helt klart sterke sider ved dette albumet. Veldig god stemnig idet. Dette albumet syns jeg trekker litt ned på grunn av mye likheter i sangene, og man går fort lei dette albumet. Men anbefales selvfølgelig! Sporliste: 1. "Exactly Where I'm At" - 4:31 2. "Flutes of Chi" - 3:30 3. "Even If You Don't" - 3:25 4. "Bananas and Blow" - 3:34 5. "Stroker Ace" - 2:08 6. "Ice Castles" 2:05 7. "Back to Basom" - 3:46 8. "The Grobe" - 3:32 9. "Pandy Fackler" - 3:57 10. "Stay Forever" - 3:32 11. "Falling Out" - 2:28 12. "She's Your Baby" 3:00 Sjanger: Pop/Rock Høydepunkt: Even If You Don't, Bananas and Blow, Falling Out. Karakter: 7/10 Quebec 2003 Innledning Dette albumet kan samenlignes med God Ween Satan Chocolate & Cheese, fordi dette albumet har liksom ikke et bestemt tema, sånn som countrytemaet til 12 Golden Country Greats, og det druggy temaet til Pure Guava, mørke og skumle til The Pod, det "Nautiske" temaet til The Mollusk, og "Bestles-pop"-albumet White Pepper. (Ramset opp hele greia. Hehe.) Konklusjon Albumet Quebec er et kjempebra album med en del fengende låter. Dette må også være et av deres beste album. Musikken er ganske variert og har en god del humor. Dette er et album jeg ofte kan ta frem igjen og høre masse på i perioder. det forblir som et av mine favorittalbum. Sporliste: 1. "It's Gonna Be a Long Night" - 2:48 2. "Zoloft" - 3:51 3. "Transdermal Celebration" - 3:25 4. "Among His Tribe" - 3:37 5. "So Many People in the Neighborhood" - 3:28 6. "Tried and True" - 4:01 7. "Happy Colored Marbles" - 3:12 8. "Hey There Fancypants" - 1:59 9. "Captain" - 3:58 10. "Chocolate Town" - 3:26 11. "I Don't Want It" - 3:16 12. "The Fucked Jam" - 2:53 13. "Alcan Road" - 3:10 14. "The Argus" - 4:51 15. "If You Could Save Yourself (You'd Save Us All)" - 4:44 16. "Ohh Vah La" (Japan Bonus Track) Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: It's Gonna Be A Ling Night, So Many People in the Neighborhood, Chocolate Town, The Argus, If You Could Save Yourself (You'd Save Us All) Karakter: 9/10 Shinola 2006 Innledning Detter er sånn "left-over"-album med en del sanger de har laget gjenom årene. Konklusjon Jeg synes dette albumet er ganske dårlig i forhold til de andre albumene. Veldig lange og kjedelige instumentale deler, men har deffinetivt noen sterke sider som låta "Did You See Me?". Men det er helt klart at dette albumet er noe av det mest varierte de har. Et helt greit album. Sporliste: 1. "Tastes Good on th' Bun" 2. "Boys Club" 3. "I Fell In Love Today" 4. "Big Fat Fuck" 5. "Gabrielle" 6. "Did You See Me?" 7. "How High Can You Fly" 8. "Transitions" 9. "Israel" 10. "The Rift" 11. "Monique the Freak" 12. "Someday" Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: Gabrielle, I fell In Love Today, Did You See Me? Karakter: 5/10 LaCucaracha Innledning Dette er det nyeste albumet til Ween. Konklusjon Dette albumet gir en deilig sommerstemning. Helt greit album. Mange av sangene har tema som minner om sommer. Det er helt klart at Ween ikke har mistet sin musikalske evne! Sporliste: 1. "Fiesta" – 2:13 2. "Blue Balloon" – 3:51 3. "Friends" – 4:06 4. "Object" – 2:36 5. "Learnin' to Love" – 2:24 6. "My Own Bare Hands" – 2:45 7. "The Fruit Man" – 4:00 8. "Spirit Walker" – 3:21 9. "Shamemaker" – 2:38 10. "Sweetheart in the Summer" – 3:15 11. "Lullaby" – 3:20 12. "Woman and Man" – 10:48 13. "Your Party" – 4:08 Sjanger: Punk/Rock Høydepunkt: Friends, Learnin' to Love, My Own Bare Hand, Sweetheart in the summer, Your Party Karakter: 7/10 Endret 8. november 2009 av SuperSkunk Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Flott, med Ween Albumguide, liker best The Mollusk! Flott, med Ween Albumguide, liker best The Mollusk! Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 The Mollusk er best ! The Mollusk er best ! Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Må vel få meg Chocolate & Cheese i og med at jeg bare har The Mollusk Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ween er et artig band, ja. Mitt første møte med dem var gjennom Quebec fordi jeg syns omslaget var så funky. Det albumet er veldig bra og mine favoritter fra det er "Tried and True" og "The Argus". Jeg har ikke gått grundig inn i de andre albumene, men Chocolate & Cheese og La Cucaracha fremstår i alle fall som sterke album. Ser frem til større utdypinger om albumene Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Dette bandet fortjener en solid bump. Virkelig et band som traff meg rett i hjertet. Sjokolade og Ost er defintivt albumet med de fineste låtene. Et band jeg virkelig har fått sansen for. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Takk for bump. Tok meg litt tid og utdypet meg LITT mer i albumene! Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du må få lagt inn alle de CDene som er fra browntrack.net også da, superskunk. De er faktisk de beste, syntes jeg Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ja, men mange av de er jo ikke så offesielle. Så da vil jeg ende opp med utrolig mange plater med de samme sangene. Men jeg kan prøve meg på Bilboa, Wasserman, Creater of The Sac, Axis og alle de der. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Skal du legge ut albumbildet til Craeter of the Sac? Da får du vel kjeft :P Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Ingen vet. det er hemmlig. hysj. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Så du mener Cpt. Fantasy ikke er et høydepunkt på The Pod ? Endret 9. november 2009 av GrevenLight Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Her trengs det sånn avstemmig sak Jeg vil stemme på Ween! Lenke til kommentar
Afternoon Delight Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Drit bra albumsvurdering!! ser ut som du har brukt lang tid!! Men du bør legge ut nytt bilde av LaCucaracha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå