Gå til innhold

Total War: Sucession spill AAR Lag 1 (Venice)


Anbefalte innlegg

Året er 1080 og Venetzia er styrt av den mektige Doge Domenico. Venetzia har en sterk marine, men hæren er nokså svak. Doge Domenico begynner starter et økonomisk program som tar sikte på og bringe Dogens rike til velstand og fylle hans skattekammer med mer penger. Councillor Bartolomeo angriper med Dogens velsignelse de forrærderske rebellene i Zagreb. Bartolomeo gjør gode taktiske valg i slaget og alle rebellene møter sin ende på Venetzianske spyd, piler, lanser, og sverd. Dogen viser de sivile i byen nåde og beordrer sine menn til å ikke plyndre, Zagreb blir okkupert og Venetzia består nå av fire regioner. I mange år etterpå(circa 20-30) er Venetzia inne i en blomstrende fred-periode som man kaller "blomstertiden", denne perioden består av diplomati og økonmisk framgang. Perioden ender med det første slaget ved Florence hvor styrkene til Antonio Selvo farger Italias blomster røde med blod igjen. To år etter erklærer det Hellige Romerske Imperiet Venetzia krig, og Milan vår gamle erkefiende som vi nå var alliert med, forrådte oss som de kjetterske hundene de er, og beleiret både vår hovedstad Venetzia og den mindre byen Florence. I slaget om Venetzia lider Milan et stort nederlag, når den store hæren deres blir endelig knust i slaget om Venetzia, bare rundt 400 av våre fiender unnslipper med livet i behold(de fleste av disse blir fanget). Men de fleste av disse blir senere henrettet når Milan nekter og betale løsepenger. Vi lider desverre også våre nederlag, i det andre slaget ved Florence taper vi mot den overveldende Milanske overmakten og våre styker ledet av Kaptein Luca blir slaktet, Milan okkuperer så Florence. Vi erobrer dog tilbake Florence fire år senere i det tredje slaget ved Florence hvor den Milanske garrisonen blir totalt slaktet til siste mann. I disse årene blir det også satt i gang et korstog av paven mot Antioch, men vi har nok med våre egne fiender og kan derfor ikke sende styrker. Et par år senere dør Doge Domenico og Councillor Bartolomeo blir kronet til Doge Bartolomeo. Venetzia vil i de neste årtiene gå gjennom mer voldsomme perioder enn de gikk gjennom i tiden Doge Domenico styrte, men Doge Domenico vil aldri bli glemt av folket som mannen som bygget opp økonmien og sto imot forræderene. Doge Domenico er og vil alltid være Venetzias første virkelige hersker.

 

Fabrioni di Angelo historiker ved det Venetzianske hoffet, utdrag hentet fra boken "Venetzia under Doge Domenico"

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildeserie 1 av 4

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
00118co.png

First turn overview av Venetzias makt

 

 

Bilder fra slaget om Zagreb:

 

00155lo.png

Spionen min Victor Calza infiltrerer Zagreb

 

00175fq.png

Councillor Bartolomeo gjør seg klar til å angripe Zagreb

 

00183ek.png

Estimasjon av våre egne og fiendens styrker. Som du ser er vi klart sterkere

 

00193ov.png

Våre styrker gjør seg klar til og angripe

 

00202vd.png

Våre Peasant Archers sender pil etter pil inn i rekkene til de Kroatiske Øksmennene til fienden

 

00219ki.png

Likene begynner og hope seg opp på fiendens side

 

00224pq.png

I et lykketreff blir Kapteinen til fienden truffet av våre piler og faller om død

 

00236zs.png

Våre Peasant Archers går tomme for piler og blir trukket tilbake

 

00248vd.png

Våre Italian Spearmen Militia angriper fienden

Lenke til kommentar

Bildeserie 2 av 4

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
00259nw.png

Det blir en Clear Victory i slaget om Zagreb, jeg er ganske fornøyd egentlig :innocent:

 

00269pj.png

Zagreb okkuperes, og innlemmes i det Venetzianske imperiet

 

Vanlige bilder igjen(ikke slag)

 

00285yx.png

En del konstruksjoner er ferdige

 

00443rz.png

Victor Calza infiltrerer Florence

 

00468ar.png

Noen Faction Announcements

 

00541ai.png

Antonio Selva får omsider et tilbud om ekteskap, som han selfølgelig godtar

 

00601tj.png

Vi allierer oss med Pave Staten

 

00689am.png

Vi forhandler med Sicily omblant annet en allianse

 

00695yo.png

Vi allierer oss med Sicily

 

00722ug.png

Flere Faction Announcements

Lenke til kommentar

Bildeserie 3 av 4

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
00784fo.png

Våre relasjoner med paven er i øyeblikket svært høye

 

00793pd.png

Flere konstruksjoner er ferdige

 

00820jc.png

Barbus Selvo gifter seg med den løgnaktige skjøgen, eh hva sa jeg løgnaktige skjøgen? Jeg mente selføgelig den fromme piken Richa de Vela :D

 

00857yd.png

Faction Announcements nok en gang, bare positive beskjeder denne gangen

 

Bilder fra det første slaget om Florence:

 

00894gf.png

Victor Calza spionerer fortsatt på rebellene i Florence

 

00901fs.png

Antonio Selvo angriper rebellene i Florence

 

00913do.png

Vi slakter fiendens Peasant Crossbowmen med våre Peasant Archers

 

00929xx.png

Kaptein Romasa, fiendens kommandør stuper

 

00937zx.png

Clear Victory i denn kampen også, men jeg hadde desverre litt store tap ;)

 

Vanlige bilder igjen(ikke slag)

 

00949dr.png

De kjetterske hundene i det Hellige Romerske Imperiet erklærer oss krig

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Bildeserie 4 av 4

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
00959xf.png

Paven krever at sine "lydige undersåtter" skal dra på korstog til Antioch, vi er for smarte til og dra dog :tease:

 

Bilder fra slaget om Venetzia:

 

00961uv.png

Antonio Selvo og Doge Domenico angriper den beleirende Milanske styrken ledat av Kaptein Ciango fra to kanter

 

00973ep.png

Kaptein Ciango faller, og den feige Milanske styrken gir opp og flykter for livet

 

00985pu.png

Nok en Clear Victory for våre seirende styrker, en nokså overlegen en også med få tap for Venetzia

 

00990dp.png

De Milanske idotene nekter og betale løsepenger for fangene vi tok i slaget o Venetzia, vi svarer med og henrette alle sammen

 

Bilder fra det andre slaget om Florence:

 

01008qq.png

Fienden ledet av Kaptein Gian har over dobbelt så mange soldater, men kan de forsvarende styrkene ledet av Kaptein Luca vinne likevel?

 

01014hj.png

Jeg går ut fra at svaret er...........NEI! Dette bildet passer ikke helt inn i sammenhengen dog, jeg skulle nok tatt bilder senere i slaget også :!:

 

Bilder fra det tredje slaget om Florence

 

01026rn.png

Vi vinner en knusende seier i det tredje slaget om Florence, den forsvarende Milanske garrisonen blir drept ned til siste mann

 

01038fa.png

Vår store leder Doge Domenico dør!

 

01048yg.png

Councillor Bartolomeo blir kronet til Doge Bartolomeo, og med det har vårt folk fått en ny leder.

Lenke til kommentar
Da var jeg ferdig med min runde for denne gangen. Fikk spille lenge, tror jeg fikk noe sånt som rundt 30 turns. Kommer med AAR i morgen, orker ikke begynne på den nå.

 

Værsågodneste.

7794062[/snapback]

 

 

hei ! har du flere savinger som jeg kunne gjerne fortsette ?

 

den som du hadde var ganske bra 1202 talle. :)

Lenke til kommentar

Tja, det var kanskje ikke så ille. Napoli falt og jeg flytta hæren derfra til de norditalienske byene som forsvar. Har lagd fred med Det tysk-romerske keiserriket og blitt alliert med Egypt. Den drittøya vi hadde i sør var ingenting å forsvare, tenkte jeg og sank marinen med fiendehæren i før jeg evakuerte øya og dro i land ved Korint, som jeg tok over uten problemer. En annen hær som hadde tatt en Balkan-by dro jeg over for å angripe Thessalonika, som jeg tok, men de var så gresk-ortodokse der at byen gjorde opprør. Nå står to gigahærer klare for å buttplugge den byen. Zagreb forsvarte seg godt mot de ungarske hordene og det er ingen umiddelbare farer på den nordøstlige fronten. Vestfronten er rimelig stabil og det tør jeg påstå nordfronten er også, etter at tyskerne feiga ut. Det er østover jeg må fokusere nå, my children ;)

Lenke til kommentar

Den på-grensen-til-latterlig store hæren jeg hadde i Iraklion var nok ment som invasjonsstyrke til Corinth, ja. Hadde dog tenkt å prøve å holde Iraklion, samt ta Rhodos. De hærene det byzantinske riket sender har så langt ikke vært så mye å frykte.

 

Edit: Beklager at AAR-en drøyer, var mye ...eh skolearbeid i kveld (Europa Universalis III). Satser på å få den opp i morgen.

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

@sattar: Her står det hvordan du laster opp et savegame til forumet og legger et annet inn på maskinen.

Når det gjelder savefilen..

 

Det dere gjør er følgende:

1. Høyreklikk på skrivebordet.

2. Gå inn på "Ny" og velg "Komprimert (zippet) mappe".

3. Gi mappen et eller annet navn, gjerne nicket deres.

4. Kopier savefilen fra savemappen, lokalisert (vanligvis) i mappen: "C:\Programfiler\SEGA\Medieval II Total War\saves"

5. Lim den inn i den komprimerte mappen du laget på skrivebordet.

6. Bruk deretter "upload"-funksjonen her på forumet til å laste den opp med.

 

Når du skal spille gjør du:

1. Laster ned filen

2. Pakker ut den komprimerte mappen

3. Kopierer filen i den kompirmerte mappen du lastet ned og legger den inn i savemappen i m2tw -folderen din. (vanligvis lokalisert: "C:\Programfiler\SEGA\Medieval II Total War\saves")

4. Spill i vei! Om filen ikke virker, kontroller at du spiller med patch 1.1 installert og at du ikke spiller med noen modifikasjoner installert. Hvis den fortsatt ikke virker, ta kontakt i tråden og si fra om hva du har gjort og prøvd.

 

Takk for oppmerksomheten, om det er flere spørsmål rundt dette og andre ting, kontakt meg her i tråden eller på PM.

7763999[/snapback]

Men sattar, hvorfor er du så interessert i ett av våre savegames? Du er ikke med på vårt lag og savene er hovedsakelig for oss som spiller på laget. Om du vil ha et savegame kan du selvfølgelig ta et fra denne tråden, men du har ingen rett til å kreve at noen av oss skal gi bort en save til oss hvor vi er i en spesifikk tid eller spesifikk stilling, og jeg gjentar, du er ikke på dette laget eller noe annet lag når det gjelder succession. Hvis du vil være med må du forsikre deg om at du ikke vil jukse, men det tror jeg du likevel kan komme til å finne på, beklager, men du har nok rotet det litt til for deg selv ved hvordan du tidligere har oppført deg i denne kategorien. Så vidt jeg vet; skal du ha fått mer enn nok av "nye sjanser".

 

@DurinVIII: Det gjør ikke noe, jeg forstår, bare du får skrevet noe helst før det er din tur igjen går det bra ;)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...