Gå til innhold

Total War: Hvem blir med på ett succesion spill?(M2TW)


Hvilken nasjon skal vi spille?  

76 stemmer

  1. 1. Hvilken nasjon skal vi spille?

    • England
      15
    • France
      2
    • Holy Roman Empire
      8
    • Spain
      3
    • Venice
      13
    • Sicily
      3
    • Milan
      4
    • Scotland
      0
    • Byzantium
      2
    • Denmark
      14
    • Portugal
      0
    • Turks
      4
    • Poland
      2
    • Hungary
      0
    • Russia
      4
    • Moors
      0
    • Egypt
      2


Anbefalte innlegg

Innledning:

 

Jeg har veldig lyst til at vi her i Total War -kategorien skal spille en kampanje sammen og samarbeide om å fullføre spillet. I det engelske språk blir dette kalt en "Succession".

 

En succession går ut på at flere er sammen om å spille gjennom samme spill til noen vinner eller taper spillet.

 

Eksempel: La oss si at vi har 3 spillere. Spiller nr 1 spiller til ett punkt hvor han ikke lenger får spille, deretter gir den personen lagringen (saven) videre til spiller nr 2 som spiller til han ikke lenger får spille, spiller nr 3 vil da overta lagringen til spiller nr 2, når spiller nr 3 er ferdig med sin del, blir lagringen overlatt til spiller nr 1 igjen og spiller fra stedet hvor nr. 3 sist lagret og slik fortsetter det til noen vinner eller taper spillet! Les her om noen som gjør det!

 

Hva trenger jeg for å være med?

- Lyst til å spille og godt humør.

- Egenskapen til å oppføre deg "sportslig". (Ikke vær frekk eller uhøflig mot noen bare fordi de ikke gjorde det så bra.)

- Spillet Medieval 2: Total War (engelsk språkversjon)

- Den første patchen til spillet. (Er ikke kommet enda!)

 

Spørsmål om hvordan det skal gjennomføres:

 

Hvilken nasjon skal vi spille som?

Jeg har i alle fall lyst til å spille som noe annet enn skotter og engelskmenn.

 

Hvor lenge skal hver enkelt få spille?

Det er to muligheter jeg kommer på for øyeblikket:

1. Spille x antall turer hver.

2. Spille helt til kongen dør.

Selv mener jeg nr 2 vil være det beste.

 

Regler, retningslinjer og "krav":

 

- Vi spiller med det vanlige spillet med den første offisielle patchen som grunnlag. Så pass på å installere patchen før dere begynner spille!

- Ingen juksekoder skal brukes.

- Ingen "sabotasje". Spill ditt beste på ærlig vis!

- Bilder skal taes hyppig.

- No-turning back. Har du tapt ett slag, så har du tapt. Du skal altså ikke laste inn tidligere lagringer (saves).

- Det skal postes ett "referat" fra din herskerperiode. Du kan skrive det som en novelle om du vil, se det fra tredjeperson, se det fra kongen ditt sitt syn etc. Så lenge du gir oss ett "referat" over hva som har skjedd, er det ikke noe galt i å skrive på den måten du vil. Det skal også legges ved litt bilder.

- Du har kun to dager på deg når det er blitt din tur. Etter det vil saven som den personen skulle begynne med gå videre til neste, den personen kan likevel være med neste gang det er dens tur. Unntak gjøres i spesielle tilfeller og ved gode grunner.

- Om man har spilt ferdig de to dagene man har til rådighet og lagt ut lagringen (saven) har man ytterligere to dager på seg til å poste sitt referat med bilder. Om ikke dette gjøres vil man bli "utvist". Unntakk gjøres i spesielle tilfeller og ved gode grunner.

 

Ikke alle disse punktene kan sjekkes opp om dere gjør, sikter da til punktet om juksekoder og "No turning back". Men det blir gitt dere tillit når dere får lov til å være med og vi stoler på at dere spiller ærlig og ikke jukser uantsett hvilken situasjon dere måtte befinne dere i. Det er ingen skam å tape mye, om noen sier noe negativt om din innsats og du har gjort ditt beste, har de som sier det negative ingenting de skulle ha sagt. :)

 

Disse har meldt seg på:

The Strategy-player - Venice

cun - - VH/VH

DurinVIII - Venice

Moondawg - Spania el. Frankrike

Marley

Camper_killer (?) - Venice el. Spania

Mildir - Venice - H/VH

Proeliator

alinor - Venice

Articfare

KRAFortune - Venice - meldt avbud

Selklubber

Zerox_Total_War

Larzemannen

Q_Tarantino

Perfect_being

Dark Archon

Laffo

 

Original post kan dere se under: (er ikke nødvendig å se gjennom i det hele tatt, men legger den ved)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, jeg vil nå gi 2 dager. Uavhengig om man har helg eller ikke. Men ikke mer enn det. Referatet trenger ikke være ute samtidig med savegamet, men bør komme på den tredje. Om den ikke kommer på slutten av fjerde dag etter man begynte på spillet, vil den personen ikke få spille mer om han/hun ikke har en god grunn.

 

Men likevel bør man gi en kort og grei oversikt over situasjonen før man gir spillet videre til neste.

 

Et annet spørsmål:

Hvilken vanskelighetsgrad? Selv vil jeg gå for Hard/Very Hard.

Lenke til kommentar

Mildir og Eirikeb er dere med? Ellers kan jeg fortelle at en fornyet førstepost er ferdig om 5 minutter, og jeg ber alle om å lese gjennom den igjen. Skal se om jeg ikke kan kontakte en moderator om en avstemming.

 

@Moondawg: Jeg syns Spania virker kjedelige og Frankrike ble jeg lei av ganske raskt. Selv kunne jeg tenke meg å spille som Venice.

Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg trener vekter 4-5 ganger i uka, og ivertfall 1 time hver av gangene, samt at jeg har skole og tentamen i de kommende ukene, så er jeg litt usikker på om jeg får tid.

Hvis kongen ikke lever mer enn i 20-30 turns så kan jeg vel sikkert melde meg på, hadde likt å skrive litt i kongen sin dagbok :p

 

Det problematiske ville jo hvert å ta 2 bilder fra hvert eneste slag som de i den linken gjør det. Er det noen minimumsgrense for antall bilder?

 

Venetsia og Spania er to folk jeg kunne tenkt meg å være i så fall.

 

NB: Blir det short eller long campain?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Er da ikke problematisk å ta bilder? Du trykker kun på "prt sc" og så finner du bildene i tgas -mappen :)

 

Jeg syns hvertfall man bør ta ett par bilder så man kan "pause" teksten med det og gjøre det hele mer "levende".

 

Short er rett og slett alt for kort og enkel til at vi hadde fått spilt noe særlig tror jeg, jeg stemmer i alle fall for "long campaign"!

 

Fint at du er med Mildir og ypperlig at du også vil ha Venice ;)

Lenke til kommentar

Nja, jeg er liksom så fast bestemt på Venice jeg så alle andre blir liksom så kjipe :p

 

Men jeg har sendt inn en rapportering om at jeg vil ha en avstemming. Hvor alle nasjoner er med, men jeg minner om at jeg i alle fall vil at det skal være en katolsk nasjon.

 

Hvordan bestemmer vi forøvrig hvem som får spille første runden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...