Gå til innhold

Postens "forsøk" på å levere pakker på døra


Anbefalte innlegg

Veit ikke om dette er riktig sted for det her, men skitt au.

 

Har nå for 4. gang opplevd å få pakker som skulle vært levert på døra, merket som "vi forsøkte å levere på det og det tidspunktet". Dette er rett og slett tafatt. Ved 3 av disse 4 gangene var jeg hjemme på tidspunktet og adressen er riktig (har fått levert 1 pakke på døra på samme adresse). Det har kort og greit ikke vært noen fra posten på døra, og det er umulig å sove når den dørklokka ringer. Når de først _faktisk_ forsøker så etterlater de en meget lite informativ lapp i postkassa. Det står absolutt ingenting om hvem det faktisk er. Når det da er første pakke jeg mottar fra Amazon så kan man jo begynne å lure på hvem som faktisk forsøkte å levere pakken. Kanskje det er DHL? Microsoft bruker jo de... Eller kanskje det er andre aktører som opererer i Norge? UPS? Lynx? FedEx? Nei, det behøver så absolutt ikke være Posten som levere pakka. Flaks jeg ved en tilfeldighet forsøkte Ref. nummeret som sto på lappen som forøvrig bare er vanlig papir. Ikke noe identifiserende what so ever.

 

Flere enn meg som opplever slik idiotisk oppførsel fra Posten?

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd det samme fire ganger, og alle fire hente-lappene var signert av samme person.

 

Jeg nevnte dette for personalet på postkontoret, som ba meg ringe et 800-nummer og klage. Etter denne telefonsamtalen har alle pakkene blitt levert på døren! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har gjennom de siste 5 årene mottatt 20 - 25 sendinger fra amazon.co.uk, uten problemer.

 

Siste gang jeg bestilte fra Amazon, fikk jeg plutselig beskjed en drøy uke etter at pakken var sendt fra England. Den sa at Posten Norge hadde sendt pakken tilbake som umulig å levere, enda pakken var sendt til samme adresse som jeg har fått levert til i alle år.

 

Det hører også med til historien at jeg heller ikke har fått noen lapp, hverken i postkassen eller på døra.

Lenke til kommentar

Hei bureaucrator - det er slett IKKE noe lokalt problem , det har å gjøre med hvordan postverket er organisert i Norge .

I praksis er det en FRIVILLIG sak for de som kjører (? har ALDRI sett eller møtt dem) om de GIDER å levere pakke til deg . Dette bestemmer hver enkelt sjåfør selv og hvis kunden ikke klager så får det bare skure.

Selv bor jeg i Trondheim ("Sentrum" sone) men litt "oppi lia" .Jeg har kjøpt mange datadeler og anner over internett som "på døren"- pakke UTEN å ha fått levert noe EN ENESTE GANG ! . Jeg har vært hjemme og ventet på dem nesten 10 ganger .

 

Posten tar seg friheten til å innkassere pengene og droppe oppdraget uten å refundere prisforskjellen til vanlig "service"-pakke .

 

Det hører med til historien at NSB Express leverte en 21"" CRT-skjerm (45 Kg , 70x70x70 cm) bokstavelig talt på døra med "flyttebil" .

 

De som vil sjanse på posten får bare KLAGE SOM VILLE FANDEN og ringe forbrukerombudet .

Lenke til kommentar
Tror man skal være forsiktig med å generalisere her. Har aldri hatt problemer med dette, så det er sannsynligvis bare et lokalt problem.

Hei,

 

Man kan vel neppe kalde det et lokalt problem, hvis dette sker i 2 eller flere postdistrikter.

 

Har hatt 5 stk "på døren" pakker til nu - der ikke kom frem, selv om jeg var hjemme. (Karmøy, Haugalandet). Har sluttet å bruge denne service.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

dette høres jo helt utrolig ut.. har aldri opplevd dette selv, men visst det er sånn at alle dere har opplevd det så mange ganger så burde det jo gjøres tiltak. samle sammen underskrifter eller noe til en offisiell klage.

 

jeg har selv jobbet i posten men bare på pakkesortering og ikke i utkjøringa så vet dersverre ikke så mye om akkurat det feltet der. vet bare at det var litt rivialisering mellom sorteringa og utkjøringa. :D

 

hva med og prøve å ferske postbudet neste gang han gjør noe slikt på video eller no sånn? det kunne vært noe. :)

Lenke til kommentar
Har hatt nøyaktig samme opplevelse med postkontoret på St. Olavs plass i Oslo. Etter å ha opplevd dette 3 ganger begynte eg å bestille vanlig servicepakke. Billigare og raskare.

Hey. Samme her, og samme postkontor. Mistenker han som har denne ruta for å gå rett på puben og ta seg noen øl mellom 17 og 21 i steden for å levere pakker. De kan han jo bare dumpe på St. Olavs plass dagen etter. Fikk én av fem dør-dør pakker levert (Edit: I løpet av et par ukes tid.) og de fire andre hadde en løgnaktig påskrift om at den var forsøkt utlevert. Etter det har jeg heller satset på å stikke ned på bedriftssenteret selv (noe jeg jo måtte uansett).

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Hei bureaucrator - det er slett IKKE noe lokalt problem , det har å gjøre med hvordan postverket er organisert i Norge .

I praksis er det en FRIVILLIG sak for de som kjører (? har ALDRI sett eller møtt dem) om de GIDDER å levere pakke til deg . Dette bestemmer hver enkelt sjåfør selv og hvis kunden ikke klager så får det bare skure.

For noe tøv. Så lenge man er innenfor dekningsområdet skal det gjøres et forsøk på å levere pakken. Det er ikke frivillig fra sjåføren sin side. Hvis det ikke skjer må kunden selvsagt klage på at det ikke blir gjort. Ellers så finner man jo ikke ut at det er en sjåfør som ikke gjør jobben sin.

 

De gangene jeg har brukt H2, så har jeg fått pakken levert på døren.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd akkurat det samme ved flere tilfeller og har nå gått over til å bestille vanlige servicepakker.

 

Det har også hendt at jeg ikke engang har fått lapp med beskjed om at varen er forsøkt levert. Sjekket pakkesporingen på nettet og lot de få et par kvelder på å levere til meg etter at jeg så at den var ankommet den lokale terminalen. Det endte med at jeg måtte dra dit og hente den selv.

 

En annen gang fikk jeg lapp om at den var forsøkt levert og at jeg kunne hente den på det lokale postkontoret - da jeg kom dit viste det seg at pakken lå på terminalen og jeg måtte dra dit.

Lenke til kommentar

Har selv opplevd dette flere ganger, jeg er hjemme og lappen ligger i postkassa (som du forøvrig ikke ser huset mitt fra.) Har selv fortalt dette til postkontoret som skylder på at det er vanskeleg å finne fram hjem til meg. (Men for Tollpost Globe har det aldri vært noe problem :S)

 

Nei, det er slik det norske postvesenet er. Dermed basta.

Lenke til kommentar

Samme historie her, var ute og klippet plenen rett ved postkassa en dag jeg ventet en pakke som skulle bli levert på dør.

 

posten kom og der lå det en lapp der det stod at pakken var forsøkt levert. Rakkk desverre ikke postmannen, satte seg rett i bilen før jeg rakk bort til han.

 

Mener de seriøst at vi skal stå forran postkassa i den tiden posten kommeer +-1-2 timer?

 

Bor i sentrum av Trondheim

Lenke til kommentar

Har selv bestilt pakker et par ganger nå med denne "på-døren-greia" deres. Må si meg overraskende negativ. Men ser her at mange andre har samme problem. Trodde først det var hu stygge enøyde nede på terminalen her som var for lat, men tydeligvis er dette en slags politikk blant late postoffiserer generelt :sick: . Trodde vi betalte extra for å få pakka på døra jeg da, men kanskje ikke?

 

Min historie er veldig lik, hagemannen. Rakk rett og slett ikke bort til postdama før hu dro av gårde.

 

Den som sier dette er lokale problemer bør ta seg en pille. Han leser vel antagelig ikke denne tråden igjen heller. :nei: Bor forøvrig i Buskerud.

 

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar

Mitt ene forsøk på å få levert en pakke på døra var totalt patetisk. Da hadde jeg visstnok bestilt en ekspress-pakke-over-natt-levert-på-døra-pakke levering som gjorde at jeg ikke kunne bruke hverken minibank eller kreditkort for å betale oppkravet med.

 

Men en hyggelig postbetjent fortalte meg hyggelig at han skulle levere pakken på postbutikken i nærheten av meg så jeg kunne hente den der og betale den. Heldigvis er det bare 150 meter til postbutikken her hos meg. Men du kan si at de 400 kronene syntes jeg var bortkasta penger. Men hva gjør man ikke når lillegull skal ha en flott pakke og det er kort tid igjen til jul.

 

Det hører med til historien at jeg fortsatt sparte 600 kroner på pakken i forhold til det butikken her i Stavanger skulle ha for samme vare.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg har bestillt på døren med posten norge as har det ligget en lapp i postkassen min om jeg ikke var hjemme blablabla og pakken kan hentes på postkontoret ... Hos Dhl og nor-cargo er det alltid en eller annen som ringer om ikke jeg er hjemme og evt kommer til avtalt tid eller på kveldene. Men aldri posten :)

 

 

NNAA

Lenke til kommentar
Har hatt nøyaktig samme opplevelse med postkontoret på St. Olavs plass i Oslo. Etter å ha opplevd dette 3 ganger begynte eg å bestille vanlig servicepakke. Billigare og raskare.

Hey. Samme her, og samme postkontor.

Samme her, samme postkontor! Det er også elendig service på det postkontoret til vanlig, og jeg har flere ganger vært nødt til å være direkte frekk og høylytt for å få dem til å spørre kollega eller ringe Posten Norge for å avklare at jeg har rett i det jeg sier.

Lenke til kommentar

Det kan og hende at pakken har vært forsøkt utlevert fra morgenen av, og da går enten pakken videre til postbudet som skal forsøke enda en gang, eller at man legger pakkelappen i postkassa som forsøkt utlevert.

 

Finnes sikkert hundre forskjellige måter dette blir praktisert på.

Men selvfølgelig, betaler man for en H2 pakke, som skal leveres på døra på kvelden, så

skal den det. Blir den ikke levert må man seff klage.

Blir jo en prinsippsak, jeg hadde ikke godtatt å få en av fire pakker på døra, om jeg hadde vært hjemme alle gangene. Klag til telefonlinja blir rødglødende og så litt til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...