Gå til innhold

Windows update fungerer ikke.

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kom til å tenke på at det ikke har vært sa mange automatiske oppdateringer fra windows i det siste, så jeg testet win update siden. Kom da på at jeg har hatt dette problemet en god stund, jeg fant en guide der jeg prøvde alle muligheter men ingen funket.

Har også iblandt noen problemer med spill og slikt som ikke funker for det står "please log in with administrators privligies." Men vet ikke om det har noe å si.

Erroren:

Winupdate.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som beskjeden sier: Du må være innlogget som administrator, eller være en bruker som har administratorrettigheter (fint ord?).

Start -> Kontrollpanel -> Kategorivisning -> Brukerkontoer.

Sjekk om ditt navn, eller den du er innlogget som er Datamaskinadministrator.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Som beskjeden sier: Du må være innlogget som administrator, eller være en bruker som har administratorrettigheter (fint ord?).

Start -> Kontrollpanel -> Kategorivisning -> Brukerkontoer.

Sjekk om ditt navn, eller den du er innlogget som er Datamaskinadministrator.

Det er kun jeg som bruker pc'n så det er kun en konto, altså en med administrator rettigheter....:p

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ikke vet jeg, men alt du forteller tilsier at du ikke har fulle administrator rettigheter av en eller annen grunn. Sjekk maskinen for virus ol hvis dette bare plutselig begynte.

Prøv og logge deg inn som administrator- altså navet Administrator og se om du får samme melding da. (eventuelt da med det passordet som ble oppgitt ved innstallasjon, hvis noe)

Du kan også høyreklikke min datamaskin - behandle og sjekke lokale brukere og grupper. Se at din brukerkonto i brukere er medlem av gruppen Administratorer. Og at Administratorer gruppen innholder din konto, og har alle rettigheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er medlem av administratror gruppen og har også prøvd å logge på med Administrator brukeren.

Har ikke noe virus eller noe sånt heller, så jeg har ikke peiling på hva det kan være. Skal nok formatere pc'n snart, så får se om det blir bedre da, men tror jeg har prøvd det også. :p

Men takk for hjelpen uansett. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har vært innpå der og prøvd det meste tror jeg, er så lenge siden så husker ikke helt. Det funket hvertfall ikke, men er jo ikke sikker jeg gjorde alt rett. Kanskje jeg prøver i morgen, men tror jeg skal formatere først. :)

Lenke til kommentar

Hvis du også en reinstallasjon har hatt disse problemene, høres det jo ut som et nettverks eller brannmur problem, som siste del av feilmeldingen nevner...

Prøve og skru av brannmur i ruter/modem software kanskje, og se om det får deg noe lenger.

Hvordan begynte denne morroa egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har prøvd med og uten brannmur, ikke noe forskjell.

Dette begynte for ca. et år siden når jeg syns det var lenge siden windows var blitt automatisk oppdatert, så jeg gikk innpå updatesiden for å sjekke.

Men har også hatt et lignende problem før med f.eks Battlefield 1942 og noen andre spill. Da fikk jeg bare en feilmelding som sa "Please log in with a user with administrators priviligies." Tror jeg fiksa det med en no-cd crack. (Det var orginale spill)

Lenke til kommentar

Først ta en sfc /scannow helst med xp cden.

Så prøv windows update.

Så >My Computer>Tools> Folder Options> View og ta av Use simple file sharing.

Høyre klikk Disken så der windows er innstalert (C:)> Properties> Security> velg Administrators og System, med FULL rettigheter på alle mappene.

Endret av chakl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...