Gå til innhold

Trøbbel med nettverk på PS3

DuraN

Anbefalte innlegg

Plukket opp en PS3 80gb på Elkjøp i dag morges, men jeg sliter med nettverket. Har prøvd både trådløs og med kabel til ingen nytte. Jeg finner nettverket, kobler til, men den kobler bare av og på. Dvs at hvis jeg går inn på oversikten der nettverksinformasjonen står, kan det stå ip,dns osv i opptil 10 sekunder før det kommer feilmelding og alt resettes. Klarte en gang å starte nedlasting av patch 2.4.2 men den ble jo selvsagt avbrutt når jeg mistet tilkoblingen. Noen som har opplevd noe lignende ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer ingen feilmelding, bare en notis oppe i hjørnet. Har uansett funnet ut at det er routeren som er problemet, det klikker helt for den når jeg kobler til PS3'en. Slår seg av og på.

Kobla rett i kabelmodemet og da fikk jeg lastet ned patchene jeg skulle. En smule irriterende, får vel kjøpe en ny router. Har en Linksys WRT54G forresten, hvis noen har fått PS3 til å funke på en slik hadde det vært flott med litt info.

Lenke til kommentar
Det kommer ingen feilmelding, bare en notis oppe i hjørnet. Har uansett funnet ut at det er routeren som er problemet, det klikker helt for den når jeg kobler til PS3'en. Slår seg av og på.

Kobla rett i kabelmodemet og da fikk jeg lastet ned patchene jeg skulle. En smule irriterende, får vel kjøpe en ny router. Har en Linksys WRT54G forresten, hvis noen har fått PS3 til å funke på en slik hadde det vært flott med litt info.

Hvem har du internett fra? Jeg fikk noe rot med mitt nettverk (har canal digital) etter at jeg koblet om på trådløsrouteren. For å fikse dette måtte jeg slå av og på kabelmodemet, kanskje dette som er løsningen hos deg??

Lenke til kommentar

Hvem har du internett fra? Jeg fikk noe rot med mitt nettverk (har canal digital) etter at jeg koblet om på trådløsrouteren. For å fikse dette måtte jeg slå av og på kabelmodemet, kanskje dette som er løsningen hos deg??

Har også Canal Digital, skal prøve det. Men det virker som det er selve routeren da.

EDIT: Funka ikke. Routeren slår seg av og på hele tiden så det er nok den som ikke takler PS3'n. Skal prøve med en annen TP-kabel når jeg får tak i en senere i dag. Irriterende dette altså...

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Er ikke det å komme på nett som er problemet, men at routeren rebooter. Fant en løsning på problemet, det er Media Server som rebooter routeren hele tiden. Eneste løsningen er å disable Media Server så nå funker alt greit. Bortsett fra Media Server da. Dette skjedde visstnok etter at Sony endret noenting i 1.80 patchen for en stund siden. Irriterende, får kjøpe meg ny router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...