Gå til innhold

År 2006 under Jens Stoltenberg og co


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kos dere i julen og vit at han gir oss et enda bedre nytt år  :cool:

Noen som har en oversikt over nye ting som settes i gang fra nyttår?

 

Jeg kommer på disse;

 

- Kvinnekvotering

- Utbytteskatt på 48 og 28 prosent.

- Diskrimineringsloven.

 

Kanskje man skal begynne å få bedrifter bare for menn eller bare for kvinner, eller kanskje bare for hvite?
Hva er galt med dèt egentlig? Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Kos dere i julen og vit at han gir oss et enda bedre nytt år  :cool:

Noen som har en oversikt over nye ting som settes i gang fra nyttår?

 

Jeg kommer på disse;

 

- Kvinnekvotering

- Utbytteskatt på 48 og 28 prosent.

- Diskrimineringsloven.

 

Kanskje man skal begynne å få bedrifter bare for menn eller bare for kvinner, eller kanskje bare for hvite?
Hva er galt med dèt egentlig?

5321007[/snapback]

 

De arbeidsledige får tilbake de 28000 kr som den forrige regeringen tok fra dem pr år.

Lenke til kommentar
De arbeidsledige får tilbake de 28000 kr som den forrige regeringen tok fra dem pr år.

Morsomt hvordan de rødgrønne legger opp til at folk ikke skal jobbe, samtidig som de går inn for å ødelegge for bedrifter så de ikke kan skape nye arbeidsplasser, samtidig som de ønsker å stoppe verdiskapning så det blir mindre å fordele.

 

Dette henger jaggu ikke sammen! Hva slags politikk er det?! Ta fra de som skaper arbeidsplasser og gi til de som ikke jobber?

Endret av howzer
Lenke til kommentar
De arbeidsledige får tilbake de 28000 kr som den forrige regeringen tok fra dem pr år.

Morsomt hvordan de rødgrønne legger opp til at folk ikke skal jobbe, samtidig som de går inn for å ødelegge for bedrifter så de ikke kan skape nye arbeidsplasser, samtidig som de ønsker å stoppe verdiskapning så det blir mindre å fordele.

 

Dette henger jaggu ikke sammen! Hva slags politikk er det?! Ta fra de som skaper arbeidsplasser og gi til de som ikke jobber?

5321631[/snapback]

 

Og du fortsetter din usaklige uthenging av sosialistene uten å ha det minste begreper hva du snakker om, her er det folk som har blitt fri for jobb menst de borgerlige styrte og ikke klarte å gi dem jobb, isteden ga dem skattelette til de som hadde mest og straffet dem som hadde minst.

Har du i det hele tatt begreper om hva det betyr for en som er bllitt arbeidsledig og har hus og famile å skulle klare seg på trygd??

Vet du da hva det vil si når Bondevik & Co tok fra dem ytterligere 2000 kr pr mnd ?? Nei jeg tror ikke det.

Heldigvis blir det forandringer på dette nå og vi ser samtidig at det blir ferre og ferre arbeidsledige til tros for dine feilaktige kommentarer.

 

Kraftig nedgang i ledigheten    3.392 personer forlot ledighetskøen eller tiltaksplasser i november. Ledigheten er nå raskt på vei nedover og samtidig øker tallet på ledige stillinger.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110339

 

Nå er det vel på tide at du slutter med den ensidige svartmalingen og spredninger av halvsannheter og direkte løgn , bare fordi du hater dagens regering :hmm:

 

Så får du ha en riktig Gog Jul

mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt litt på med tanke på de stakkars arbeidsledige i landet her; hvorfor kan ikke også de skrive overtidstimer, i tillegg til feriepengene de visstnok skal få? «I dag har jeg virkelig vært arbeidsledig, jeg tror jaggu en 7-8 overtidstimer gjør susen, det var tross alt tøft å komme gjennom alle Leslie Nielsen-filmene på en dag.»

Lenke til kommentar
En ting jeg har lurt litt på med tanke på de stakkars arbeidsledige i landet her; hvorfor kan ikke også de skrive overtidstimer, i tillegg til feriepengene de visstnok skal få? «I dag har jeg virkelig vært arbeidsledig, jeg tror jaggu en 7-8 overtidstimer gjør susen, det var tross alt tøft å komme gjennom alle Leslie Nielsen-filmene på en dag.»

5321775[/snapback]

 

Desverre så får du verken overtid eller feriepenger når du er arbeidsledig :)

Vet ikke hvor du ville hen med dette ilegget,men jeg kan forsikre deg at den dagen du sitter med store huslån og familie og blir arbeidsledig,får du annet å bekymre deg for,bla hvordan du skal klare å betale dine regninger og samtidig forsørge din familie.

 

PS: fra 1 januar får du da dette med feriepenger tilbake igjen, det er disse den rødgrønne regeringen gjenninfører fra da av.

 

Ha en God Jul.

Mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Til de som jobber så sørger en høyere arbeidsledighetstrygd for høyere lønninger.

 

For å si det på en annen måte; den "sikrer" minstelønn.

 

Så det er ikke bare de som er arbeidsledige som på sikt tjener på dette. Det vil medføre et økt trykk på lønnsforhandlinger.

Sånn sett tjener flere på dette, trygd sikrer mot dumping av lønn.

Dog skaper en høy lønnsvekst utfordringer for næringslivet som får dårligere konkuransevilkår overfor utenlandske bedrifter.

 

Dermed er det ikke nødvendigvis flere trygdede pga latskap som økt trygd medfører, men flere trygdede pga at flere norske selskaper går dunken eller flytter utenlands fordi de høye lønnskravene medfører at man ikke makter å konkurrere.

 

Angående størrelsen på trygd, et par problemstillinger:

Om man får nok penger til å dekke alle behovene og litt til, hvorfor skal man da strebe etter å finne jobb?

 

Om man skal fjerne trygden, hva skal da skje med de som ikke har jobb i tider da det finnes flere ansatte enn det finnes ledige jobber?

 

Behov og etterspørsel på arbeidsmarkedet vil aldri være i balanse. Slik er det bare. For samfunnets del er det best om det er flere arbeidere enn jobber. Så får heller en gruppe mennesker ikke gå i jobb og bli brøfødd av resten. Helst bør de som er minst dyktig ikke være i jobb i den sammenheng. På den måten gjør man minst skade ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Og du fortsetter din usaklige uthenging av sosialistene uten å ha det minste begreper hva du snakker om, her er det folk som har blitt fri for jobb menst de borgerlige styrte og ikke klarte å gi dem jobb, isteden ga dem skattelette til de som hadde mest og straffet dem som hadde minst.

Har du i det hele tatt begreper om hva det betyr for en som er bllitt arbeidsledig og har hus og famile å skulle klare seg på trygd??

Vet du da hva det vil si når Bondevik & Co tok fra dem ytterligere 2000 kr pr mnd ?? Nei jeg tror ikke det.

Heldigvis blir det forandringer på dette nå og vi ser samtidig at det blir ferre og ferre arbeidsledige til tros for dine feilaktige kommentarer.

 

Kraftig nedgang i ledigheten     3.392 personer forlot ledighetskøen eller tiltaksplasser i november. Ledigheten er nå raskt på vei nedover og samtidig øker tallet på ledige stillinger.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110339

 

Nå er det vel på tide at du slutter med den ensidige svartmalingen og spredninger av halvsannheter og direkte løgn , bare fordi du hater dagens regering :hmm:

5321744[/snapback]

At arbeidsledigheten fortsetter å gå ned, er jo et klart resultat av den forrige regjeringens politikk. Derfor synes jeg, selv om det selvsagt er gledelig at arbeidsledigheten går ned, at det er bittert at de rød-grønne kan høste berømmelsen for andres arbeid. (Heh, med litt uflaks får de rød-grønne snudd denne oppgangen rundt til neste regjeringsskifte, og den etterfølgende borgerlige regjeringen vil så nok en gang bli møtt med billige anklager om økt arbeidsledighet i deres periode...) :roll:

 

Kan forresten ta med den setningen du så elegant utelot fra overnevnte VG-artikkel:

- Arbeidsledigheten har hittil i år gått ned hver måned.
:w00t:
Lenke til kommentar
Er litt uenig med at høyere trygder er noe "alle" tjener på. Du har et fint poeng med at det presser lønnsforhandlingene, men som du også sier, så må pengene til den høyrere trygden komme fra en plass ;)

5321924[/snapback]

 

Ser du innlegget mitt i sammenheng vil du se at jeg ikke mener "alle" tjener på det. I ytterste konsekvens taper "alle" på det. Er en hårfin balansegang ;)

 

Personlig syntes jeg ikke det er nødvendig å øke arbeidsledighetstrygden. Nå kjenner jeg flere arbeidsledige veldig godt, er merkverdig at man har råd til både leilighet, røyke en 20 pakning om dagen og i tillegg kunne feste i helgene. Spesielt enslige foreldre har fått det ganske bra. Men jeg ser overhodet ikke noe negativt i at enslige forsørgere som er arbeidsledig har det bra.

 

Dog er det enkelte single mennesker uten jobb som kan ha det litt tøft. Men de får nok til å klare seg.

 

Presiserer at jeg her bygger på mine egne personlige erfaringer med personer jeg kjenner som er arbeidsledig.

Lenke til kommentar
Og du fortsetter din usaklige uthenging av sosialistene uten å ha det minste begreper hva du snakker om, her er det folk som har blitt fri for jobb menst de borgerlige styrte og ikke klarte å gi dem jobb, isteden ga dem skattelette til de som hadde mest og straffet dem som hadde minst.

Har du i det hele tatt begreper om hva det betyr for en som er bllitt arbeidsledig og har hus og famile å skulle klare seg på trygd??

Vet du da hva det vil si når Bondevik & Co tok fra dem ytterligere 2000 kr pr mnd ?? Nei jeg tror ikke det.

Heldigvis blir det forandringer på dette nå og vi ser samtidig at det blir ferre og ferre arbeidsledige til tros for dine feilaktige kommentarer.

 

Kraftig nedgang i ledigheten     3.392 personer forlot ledighetskøen eller tiltaksplasser i november. Ledigheten er nå raskt på vei nedover og samtidig øker tallet på ledige stillinger.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110339

 

Nå er det vel på tide at du slutter med den ensidige svartmalingen og spredninger av halvsannheter og direkte løgn , bare fordi du hater dagens regering :hmm:

5321744[/snapback]

At arbeidsledigheten fortsetter å gå ned, er jo et klart resultat av den forrige regjeringens politikk. Derfor synes jeg, selv om det selvsagt er gledelig at arbeidsledigheten går ned, at det er bittert at de rød-grønne kan høste berømmelsen for andres arbeid. (Heh, med litt uflaks får de rød-grønne snudd denne oppgangen rundt til neste regjeringsskifte, og den etterfølgende borgerlige regjeringen vil så nok en gang bli møtt med billige anklager om økt arbeidsledighet i deres periode...) :roll:

 

Kan forresten ta med den setningen du så elegant utelot fra overnevnte VG-artikkel:

- Arbeidsledigheten har hittil i år gått ned hver måned.
:w00t:

5321926[/snapback]

 

Selvfølgelig har det med den forrige regeringen å gjøre også,men går du til 2003/04 vil du se den økte, det som er ironisk er at Høyresiden spådde at renten ville fyke i været og arbeisdsledigheten like så.

Ingen av delene skjedde, faktisk har ledigheten akselrert nedover raskere enn forventet,nettop pga regeringsskiftet, renten har også steget mindre enn selv det Høyre varslet den ville stige selv om de fortsatte med makten.

Det store poenget er at Høyresiden ikke klarer å svelge at de ikke styrer og svartmaler alt.

En annen ting som er verdt å merke seg er medias kjør, noen regeringer får nesten ingen oppmerksomhet,menst andre får mye positiv oppmerksomhet som feks den forrige regeringen og så er det noen som blir fulgt med argusøyne som feks denne.

Og hvorfor blir den det? Jo bla fordi det er historisk at vi har en flerpartiregering sammensatt av AP,SV og SP. dette er interessant for folk og media ønsker å utnytte dette for hva det er verdt,dermed lager de store saker både på tv og i aviser av ting som normalt knapt ville fått spalteplass og dette utelukende for å selge.

Dette har jeg ikke fra eget hode,men hørte på en analytiker på radioen her om dagen.

Et eksempel er at det lages store overskrifter og tv program bare om en bordbønn, menst vi ikke hørte ett ord om den nye E6 mellom Oslo og Trondheim som høyre lovet ved forrige valg, tilfeldig??

 

Ha en God Jul.

mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Nå kan man ikke konkludere med at de borgelige sine påstander om økt rente og økt arbeidsledighet er feil etter et par måneder! :wow:

 

Dette er jo avhengig av regjeringens økonomiske politikk og den vil vi jo ikke se effekt av før deres statsbudsjett trår ikraft.

 

Årets økonomi er jo som følge av årets statsbudsjett, vedtatt for et år siden, samt det reviderte som ble vedtatt i sommer.

 

Først når budsjett 2006 trår i kraft og utover året kan man analysere for å se riktigheten av Bondevik regjeringens påstander. Noe skikkelig svar vil man ikke få før regjeringens periode er over.

 

 

Nå mener jeg de borgerlige overdramatiserte og svartmalte litt vel mye (likeså gjorde de rød-grønne), men det er overhodet ikke riktig å bruke de siste månedenes målinger på rente og arbeidsledighet for å tilbakevise de borgerliges påstander. For dagens økonomistyring er forstatt på bakgrunn av 2005 budsjettet.

Lenke til kommentar
Til de som jobber så sørger en høyere arbeidsledighetstrygd for høyere lønninger.

 

For å si det på en annen måte; den "sikrer" minstelønn.

 

Så det er ikke bare de som er arbeidsledige som på sikt tjener på dette. Det vil medføre et økt trykk på lønnsforhandlinger.

Sånn sett tjener flere på dette, trygd sikrer mot dumping av lønn.

Dog skaper en høy lønnsvekst utfordringer for næringslivet som får dårligere konkuransevilkår overfor utenlandske bedrifter.

 

Dermed er det ikke nødvendigvis flere trygdede pga latskap som økt trygd medfører, men flere trygdede pga at flere norske selskaper går dunken eller flytter utenlands fordi de høye lønnskravene medfører at man ikke makter å konkurrere.

 

Angående størrelsen på trygd, et par problemstillinger:

Om man får nok penger til å dekke alle behovene og litt til, hvorfor skal man da strebe etter å finne jobb?

 

Om man skal fjerne trygden, hva skal da skje med de som ikke har jobb i tider da det finnes flere ansatte enn det finnes ledige jobber?

 

Behov og etterspørsel på arbeidsmarkedet vil aldri være i balanse. Slik er det bare. For samfunnets del er det best om det er flere arbeidere enn jobber. Så får heller en gruppe mennesker ikke gå i jobb og bli brøfødd av resten. Helst bør de som er minst dyktig ikke være i jobb i den sammenheng. På den måten gjør man minst skade ;)

5321910[/snapback]

 

 

Angående størrelsen på trygd, et par problemstillinger:  Om man får nok penger til å dekke alle behovene og litt til, hvorfor skal man da strebe etter å finne jobb?

 

De aller fleste får ikke litt til,men det er riktig at en som bor hjemme hos mamma eller på en billig hybel får det samme som en som sitter med nytt hus forutsatt at de hadde samme inntekt, derfor mener jeg at arbeidsledighetstrygd skulle ha en form for behovsprøving.

Feks fikk du et fast beløp til de vanlige utgifter, altså et fast beløp til mat og det aller nødvendigste, så fikk du ett beløp regnet ut fra dine faktiske bokostnader, dermed hadde han/hun som bodde hjemme fått en del mindre og han/hun som stod i fare for å miste hus og hjem litt mere.

Enhver som har vært arbeidsledig og har utgifter vet at det ikke er fett å være arbeidsledig og vil gjøre mye for å få jobb.

I 1983 bygde jeg meg mitt første hus og hadde da 500 000 i lån,noe som var mye penger da, jeg var da fast ansatt i et firma men desverre gikk dette uventet konkurs ca 6 mnd etter at jeg flyttet inn, og jeg kan si med en gang at det unner jeg ingen .

 

Ha en fin Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
En annen ting som er verdt å merke seg er medias kjør, noen regeringer får nesten ingen oppmerksomhet,menst andre får mye positiv oppmerksomhet som feks den forrige regeringen og så er det noen som blir fulgt med argusøyne som feks denne.

5322011[/snapback]

Kan du dokumentere dette? Jeg antar det føres statistikk over slike ting, men jeg har ikke evnet å oppdrive noe.

Lenke til kommentar
En annen ting som er verdt å merke seg er medias kjør, noen regeringer får nesten ingen oppmerksomhet,menst andre får mye positiv oppmerksomhet som feks den forrige regeringen og så er det noen som blir fulgt med argusøyne som feks denne.

5322011[/snapback]

Kan du dokumentere dette? Jeg antar det føres statistikk over slike ting, men jeg har ikke evnet å oppdrive noe.

5322074[/snapback]

 

Som jeg sier så hørte jeg dette i et radioprogram,der det var diskusjoner om bla tabbene til djupedal, men nei har det ikke skriftlig noe sted enda.

Lenke til kommentar
Nå kan man ikke konkludere med at de borgelige sine påstander om økt rente og økt arbeidsledighet er feil etter et par måneder! :wow:

 

Dette er jo avhengig av regjeringens økonomiske politikk og den vil vi jo ikke se effekt av før deres statsbudsjett trår ikraft.

 

Årets økonomi er jo som følge av årets statsbudsjett, vedtatt for et år siden, samt det reviderte som ble vedtatt i sommer.

 

Først når budsjett 2006 trår i kraft og utover året kan man analysere for å se riktigheten av Bondevik regjeringens påstander. Noe skikkelig svar vil man ikke få før regjeringens periode er over.

 

 

Nå mener jeg de borgerlige overdramatiserte og svartmalte litt vel mye (likeså gjorde de rød-grønne), men det er overhodet ikke riktig å bruke de siste månedenes målinger på rente og arbeidsledighet for å tilbakevise de borgerliges påstander. For dagens økonomistyring er forstatt på bakgrunn av 2005 budsjettet.

5322046[/snapback]

 

Jo faktisk er det riktig å bruke disse, eksperter sier jo at næringslivet har reagert mye mere positivt på den nye regeringen enn forventet, dette har vel med at forandringene ikke er så dramatiske som enkelte ville ha det til.

Dermed har en fått en ny giv som fører til flere annsatte enn forventet.

Men det er heller ikke tvil om at det også har med den forige regeringen å gjøre .

 

God jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Den forrige regjeringen fikk mer positiv omtale?! Har vi glemt en viss forsvarsminister alt?

 

Djupedal har driti på draget, rett og slett. Han fortjener å bli kritisert, og dømt nord og ned. Det samme gjelder store deler av regjeringen og regjeringspartiene ellers også.

5322167[/snapback]

 

Djupedal tror fortsatt han er i opposisjon og kritiserer rett og slett for mye og tråkker på for mange tær. Ikke at det i seg selv er noe galt i å fronte sine syn på saker og ting, men det skader en del for et parti i regjering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...