tingo Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei, Vet noen hva som har skjedd med http://www.ngtforum.net/ ? Nettstedet har vært "av lufta" i et par uker omtrent nå... Lenke til kommentar
Largie Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Nameserverne ns1.prqinet.net og ns2.prqinet.net svarer ikke adressen lenger. Virker som det er også feil fra samme leverandør på f.eks devrim.se eller irc.se. Regner med at dem fixer det etterhvert Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Spørsmålet er hvor lang tid det tar da. Fortsatt ikke svar fra ngtforum.net. Og jeg vet ikke om andre steder hvor det ligger oppskrift på å sette en ST546 fra NGT i bridge. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ta en titt her, utrolig hva google får med seg. Håper det hjelper, hvis ikke søk etter "site:ngtforum.net bridge st546" i google , og velg "Cached" Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Det er ikke nødvendig å tukle med firmwaren. Først, ta backup av routeren (user.ini) i tilfelle noe går galt. Telnet så mot 10.0.0.1 (SpeedTouch)(passord er Administrator), og skriv disse kommandoene: ppp relay flush eth flush atm flush ppp flush atm phonebook flush saveall atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.33 atm ifadd intf=BrPPPoE_atm atm ifconfig intf=BrPPPoE_atm dest=BrPPPoE_ph ulp=mac atm ifattach intf=BrPPPoE_atm eth bridge ifadd intf=BrPPPoE_br eth bridge ifconfig intf=BrPPPoE_br dest=BrPPPoE_atm eth bridge ifattach intf=BrPPPoE_br saveall Vent noen minutter. Nå skal ruteren være satt i bridgemodus. Har brukt denne oppskriften, og fungerer utmerket. PPPoE-oppsett på router/pc: Brukernavn = P+kundenr - 10000 Passord= aktiverings passord HUSK AT DENNE KUN FUNGERER MOT PPPoE, IKKE PPPoA. Endret 19. februar 2010 av Glenn Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hei,Vet noen hva som har skjedd med http://www.ngtforum.net/ ? Nettstedet har vært "av lufta" i et par uker omtrent nå... Om eieren av domenet ser dette, så kan han kontakte meg så kan jeg sikkert fikse gratis hosting. Kim Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 @Howard_, @Glenn: takk, takk - dette hjelper. Forresten, er det mulig å sette bridge opp på en eller annen måte som gjør at man får et admin-grensesnitt (telnet eller web) mot ST546? For eksempel ved å bruke en av LAN-portene til dette? For i oppsettet til Glenn, så er det vel ikke mulig å kjøre admin-grensesnitt mot 546'en, siden den ike har en ip-dresse? (Hvorfor trenger jeg admin-grensesnitt? Jo, noen ganger når ruteren resetter seg, så kommer den opp i ADSL2 modu istedet fr ADSL2+. Da må jeg resette den fra admin-grensenittet for å få den til å koble opp med ADSL2+) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Forresten, er det mulig å sette bridge opp på en eller annen måte som gjør at man får et admin-grensesnitt (telnet eller web) mot ST546? For eksempel ved å bruke en av LAN-portene til dette? For i oppsettet til Glenn, så er det vel ikke mulig å kjøre admin-grensesnitt mot 546'en, siden den ike har en ip-dresse? (Hvorfor trenger jeg admin-grensesnitt? Jo, noen ganger når ruteren resetter seg, så kommer den opp i ADSL2 modu istedet fr ADSL2+. Da må jeg resette den fra admin-grensenittet for å få den til å koble opp med ADSL2+) Ja, jeg kommer inn i admingrensesnittet om jeg kobler kabel mellom routermodemet og pcen min. Tror den blir i bridge når routeren/pc kobler seg opp mot PPPoE. Jeg har aldri opplevd at routeren resetter seg ved bruk av bridgemode. Om det blir noen problemer, kan du bare resette den. Da blir den satt opp automatisk med vanlige innstillinger fra NGT. Endret 19. februar 2010 av Glenn Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Ja, jeg kommer inn i admingrensesnittet om jeg kobler kabel mellom routermodemet og pcen min. Tror den blir i bridge når routeren/pc kobler seg opp mot PPPoE. Ok, med 10.0.0.1 adressen da, eller? Og, kan du da se om ADSL-linken er oppe eller ikke? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Ja, jeg kommer inn i admingrensesnittet om jeg kobler kabel mellom routermodemet og pcen min. Tror den blir i bridge når routeren/pc kobler seg opp mot PPPoE. Ok, med 10.0.0.1 adressen da, eller? Og, kan du da se om ADSL-linken er oppe eller ikke? Ja, det kan du. 10.0.0.1 er adressen du skal bruke ja. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 På st546 modeme som kommer 7.4.1 firmware så er det bare å trykke på koble ned på nettverkstilkoblingen så går den automatisk over i bridge, så da er det bare å sette opp pppoe på routeren. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 På st546 modeme som kommer 7.4.1 firmware så er det bare å trykke på koble ned på nettverkstilkoblingen så går den automatisk over i bridge, så da er det bare å sette opp pppoe på routeren. Glitrende (jeg har 7.4.1.7) - da skal jeg prøve det når jeg får hentet ruteren på posten. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) På st546 modeme som kommer 7.4.1 firmware så er det bare å trykke på koble ned på nettverkstilkoblingen så går den automatisk over i bridge, så da er det bare å sette opp pppoe på routeren. Takk for tipset. En annen foreslo dette i en annen tråd også, og det fungerer utmerket Internett-lampa på 546 er mørk, men internett er da oppe. Har 7.4.1.7-firmware på modemet mitt. Ikke sikkert det fungerer med alle firmwares, men har man 546v6 kan NGT oppdatere firmwaren. Endret 21. februar 2010 av Glenn Lenke til kommentar
trench Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Hei,Vet noen hva som har skjedd med http://www.ngtforum.net/ ? Nettstedet har vært "av lufta" i et par uker omtrent nå... Om eieren av domenet ser dette, så kan han kontakte meg så kan jeg sikkert fikse gratis hosting. Kim whois ngtforumet.net Whois Server Version 2.0 Domain names in the .com and .net domains can now be registered with many different competing registrars. Go to http://www.internic.net for detailed information. No match for "NGTFORUMET.NET". >>> Last update of whois database: Tue, 23 Feb 2010 05:17:32 UTC <<< Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Det er vel ikkje så veldig aktuelt å sjekke status for ngtforumet.net når me diskuterar ngtforum.net. Domeneshop annonserar at ngtforum.net er til sals, så det er vel eit dårleg teikn. Lurar på om NextGenTel kjøper det sjølve? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 23. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2010 Netcraft har litt info om www.ngtforum.net: http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://www.ngtforum.net Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg sendte POI en SMS nå, så får vi se om han har noe å tilføye tråden Lenke til kommentar
perry Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Hei Internettleverandøren har migrert over på nye servere, og jeg har ikke har tid til å følge opp dette. Hvis noen tenke seg å overta domenet og fortsette drift av et nextgentel-forum så hadde det vært flott, da jeg ikke har hatt tid til å følge opp forumet de siste årene. Nå er serveren som forumet lå på terminert, så jeg er usikker på om det er mulig å få tak i en kopi av databasen, men jeg kan undersøke dette. Per Oskar Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hadde vært fint om noen med erfaring kunne ha tatt tak i dette Desverre så vet jeg alt for lite om dette for at jeg kan ta over desverre. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Dessverre har jeg bare bokser på ADSL-linja mi, så det er ikke ideelt i hosting-sammenheng. Per Oskar, en kopi av databasen er kjekt å ha uansett. Hva slags software var som ble brukt? mysql + php + ...? Endret 26. februar 2010 av tingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå