Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skjer med ngtforum.net?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendig å tukle med firmwaren.

Først, ta backup av routeren (user.ini) i tilfelle noe går galt.

Telnet så mot 10.0.0.1 (SpeedTouch)(passord er Administrator), og skriv disse kommandoene:

ppp relay flush

eth flush

atm flush

ppp flush

atm phonebook flush

saveall

atm phonebook add name=BrPPPoE_ph addr=1.33

atm ifadd intf=BrPPPoE_atm

atm ifconfig intf=BrPPPoE_atm dest=BrPPPoE_ph ulp=mac

atm ifattach intf=BrPPPoE_atm

eth bridge ifadd intf=BrPPPoE_br

eth bridge ifconfig intf=BrPPPoE_br dest=BrPPPoE_atm

eth bridge ifattach intf=BrPPPoE_br

saveall

Vent noen minutter.

Nå skal ruteren være satt i bridgemodus. Har brukt denne oppskriften, og fungerer utmerket.

PPPoE-oppsett på router/pc:

Brukernavn = P+kundenr - 10000

Passord= aktiverings passord

HUSK AT DENNE KUN FUNGERER MOT PPPoE, IKKE PPPoA.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

@Howard_, @Glenn: takk, takk - dette hjelper.

Forresten, er det mulig å sette bridge opp på en eller annen måte som gjør at man får et admin-grensesnitt (telnet eller web) mot ST546?

For eksempel ved å bruke en av LAN-portene til dette?

For i oppsettet til Glenn, så er det vel ikke mulig å kjøre admin-grensesnitt mot 546'en, siden den ike har en ip-dresse?

(Hvorfor trenger jeg admin-grensesnitt? Jo, noen ganger når ruteren resetter seg, så kommer den opp i ADSL2 modu istedet fr ADSL2+. Da må jeg resette den fra admin-grensenittet for å få den til å koble opp med ADSL2+)

Lenke til kommentar

Forresten, er det mulig å sette bridge opp på en eller annen måte som gjør at man får et admin-grensesnitt (telnet eller web) mot ST546?

For eksempel ved å bruke en av LAN-portene til dette?

For i oppsettet til Glenn, så er det vel ikke mulig å kjøre admin-grensesnitt mot 546'en, siden den ike har en ip-dresse?

(Hvorfor trenger jeg admin-grensesnitt? Jo, noen ganger når ruteren resetter seg, så kommer den opp i ADSL2 modu istedet fr ADSL2+. Da må jeg resette den fra admin-grensenittet for å få den til å koble opp med ADSL2+)

Ja, jeg kommer inn i admingrensesnittet om jeg kobler kabel mellom routermodemet og pcen min.

Tror den blir i bridge når routeren/pc kobler seg opp mot PPPoE.

Jeg har aldri opplevd at routeren resetter seg ved bruk av bridgemode.

Om det blir noen problemer, kan du bare resette den. Da blir den satt opp automatisk med vanlige innstillinger fra NGT.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Ja, jeg kommer inn i admingrensesnittet om jeg kobler kabel mellom routermodemet og pcen min.

Ok, med 10.0.0.1 adressen da, eller?

Og, kan du da se om ADSL-linken er oppe eller ikke?

Lenke til kommentar

Ok, med 10.0.0.1 adressen da, eller?

Og, kan du da se om ADSL-linken er oppe eller ikke?

Ja, det kan du. 10.0.0.1 er adressen du skal bruke ja.

Lenke til kommentar

På st546 modeme som kommer 7.4.1 firmware så er det bare å trykke på koble ned på nettverkstilkoblingen så går den automatisk over i bridge, så da er det bare å sette opp pppoe på routeren.

Glitrende (jeg har 7.4.1.7) - da skal jeg prøve det når jeg får hentet ruteren på posten.

Lenke til kommentar

På st546 modeme som kommer 7.4.1 firmware så er det bare å trykke på koble ned på nettverkstilkoblingen så går den automatisk over i bridge, så da er det bare å sette opp pppoe på routeren.

Takk for tipset. En annen foreslo dette i en annen tråd også, og det fungerer utmerket :)

Internett-lampa på 546 er mørk, men internett er da oppe. ;)

Har 7.4.1.7-firmware på modemet mitt. Ikke sikkert det fungerer med alle firmwares, men har man 546v6 kan NGT oppdatere firmwaren.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Hei,

Vet noen hva som har skjedd med http://www.ngtforum.net/ ?

Nettstedet har vært "av lufta" i et par uker omtrent nå...

Om eieren av domenet ser dette, så kan han kontakte meg så kan jeg sikkert fikse gratis hosting.

Kim

whois ngtforumet.net

Whois Server Version 2.0

Domain names in the .com and .net domains can now be registered

with many different competing registrars. Go to http://www.internic.net

for detailed information.

No match for "NGTFORUMET.NET".

>>> Last update of whois database: Tue, 23 Feb 2010 05:17:32 UTC <<<

Lenke til kommentar

Hei

Internettleverandøren har migrert over på nye servere, og jeg har ikke har tid til å følge opp dette.

Hvis noen tenke seg å overta domenet og fortsette drift av et nextgentel-forum så hadde det vært flott, da jeg ikke har hatt tid til å følge opp forumet de siste årene.

Nå er serveren som forumet lå på terminert, så jeg er usikker på om det er mulig å få tak i en kopi av databasen, men jeg kan undersøke dette.

Per Oskar

Lenke til kommentar

Dessverre har jeg bare bokser på ADSL-linja mi, så det er ikke ideelt i hosting-sammenheng.

Per Oskar, en kopi av databasen er kjekt å ha uansett.

Hva slags software var som ble brukt? mysql + php + ...?

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...