Gå til innhold

Spaceworld= Lost in Space


Anbefalte innlegg

Jeg handler på nett 5-10 ganger i måneden, og har gjort det med sikkert 20-30 ulike firma de siste 4 årene. Og jeg vil påstå at ingen slår Spaceworld på elendig kundeservice! :thumbdown:

 

Jeg bestilte en mobil(+tegning av nytt abonnement med overflytting av mitt gamle nummer) hos dem tirsdag uka før påsken og fikk bekreftet dagen etter at jeg burde få denne levert i løpet av uka dersom Posten gjorde sin jobb.

Mandagen fikk jeg etter mange forsøk kontakt med kundeservice beskjed om at saken min ikke var unnagjort pga. ferieavvikling. Det var tydeligvis ferietilstander siden han jeg pratet med ikke visste stort, og stadig henviste til en som var på ferie, men man slenger ikke på røret til en kunde som man prater med.... :(

 

Når jeg ennå nå på torsdagen etter påske ikke ser framgang i saken min på nettsidene til Spaceworld lurer jeg på om de er "lost is space" og bruker grovt regnet 3-4 timer på å få kontakt med de.

De har nemlig en "kundetelefon" der du blir sparket ut av en evt. kø hvis det ringer ut, og du må ringe på nytt med hele tastemenyen servert. :thumbdown:

Til slutt fikk jeg etter hvert to ulike beskjeder via mailsystemet deres(på kundesidene) om at nummeret mitt var umulig å overflytte da jeg hadde bindingstid hos nåværende teleoperatør.

Hallo! Jeg har et Chess-abonnement uten noe som helst.Jeg kjøpte til og med ny telefon UTEN abonnement før jeg byttet til Chess januar 2005.

Jeg konfronterer Spaceworld med dette, og da serverer de en historie om at nummeret mitt ble avvist fra Telenors kundeservice, så overføring av nummeret var umulig og dermed fikk jeg ikke kjøpe telefon og abonnement hos Spaceworld. :nei:

Jeg ringer Telenor og hverken jeg eller den stakkars fyren jeg nesten skjeller ut på kundeservicen forstår noe som helst.

Jeg har vært kunde av Telenor siden -89 og har siden da hatt både telefon,mobil og ADSL uten betalingsanmerkninger. :D

I går kjøpte jeg mobilen jeg ville ha fra ei annen nettsjappe og var innom Telehuset for å ordne portering til Telenor. Og som forventet var det 0 problemer. ;)

Og jeg fikk til og med rabatt på rekvisita jeg handlet, siden jeg ikke skulle kjøpe rabattert telefon. :D

 

 

Min stille konklusjon er at Spaceworld ikke makter å yte kundene service i det hele, bortsett fra de som står i butikken og betaler der og da uten at butikken Spaceworld behøver å bruke tid på dem.

 

 

La sjappa dø i det stille, da ingen vil savne ei så elendig kundebehandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legger sjeldent penger igjen i butikken..dyrt.. *grøss*

5969836[/snapback]

Normalt er jeg enig med deg! ;)

Jeg har kjøpt bl.a. mine 3 siste mobiler på nettet til uslåelige priser.

 

Men det ble ikke så dyrt, da jeg var klar over at de får sin provisjon fra Telenor på abonnementstegninger.

Jeg kjøpte andre ting ved siden av og fikk meget gode priser på disse. :cool:

 

Og jeg skal innom og videreføre ADSL-abonnementet mitt hos samme selger når jeg har bestemt meg for hva jeg skal handle av annet snacks. :hmm:

Det var selgeren som tipset meg om at å videretegne ADSL-abonnementet hos dem gir meg 4-500 kr. i rabatt på annet jeg kjøper hos Telehuset. :cool:

 

Og det syntes jeg egentlig var bra, siden jeg og sikkert mange andre ikke tenker på slikt når bindingstida vår er over.

På mobilfronten er de sikkert mer ivrige på dette, jeg fikk et tilbud i 2001 som jeg godtok. Det var en rabatt på 1200,- mot å binde meg til Telenor i et år framover.

Lenke til kommentar
Eneste jeg kan komme på med avvist av Telenor, er hvis det er gitt gale opplysninger om eier under portering. Da vil enten nåværende operatør, eller ny operatør stoppe overføringen.

5969892[/snapback]

Nå har jeg hatt et løpende kundeforhold med Telenor siden jeg flyttet fra mor og far, og har siden hatt både "fast-telefon",NMT,GSM og ADSL, så problemet er uforståelig i og med at Telehusets ekspeditør ikke hadde noen problemer med å registrere meg som kunde. :dontgetit:

 

Og når jeg (etter å ha pratet med intetanende kundeservice hos Telenor), fremdeles får beskjed fra "Lost in" Spaceworld om at nummeret er låst mot portering, skjønner jeg ikke en dritt. Telenor-fyren antydet at "noen" muligens kunne søkt opp feil mobilnummer, siden de fikk svaret at nummeret var låst mot overflytting.

 

Jeg har både dobbel- og trippelsjekket at JEG ikke har skrivefeil i registreringen, og er trygg på dette for min egen del. ;)

 

 

Jeg fikk forøvrig nytt sim-kort øyeblikkelig hos Telehuset, og beskjed der og da om når dette ville være aktivt.

Så nå krysser jeg bare fingrene for at alt går som lovet og planlagt! :yes:

Lenke til kommentar
Legger sjeldent penger igjen i butikken..dyrt.. *grøss*

5969836[/snapback]

 

Er ikke ofte jeg har handlet der så kundeservice utenom direktesalg i butikk vet jeg ingen ting om...men dyrt?

 

Har sjekket pris på 6280 uten abb og de scoret iallefall på det med kr. 3300.- i forhold til 3700.- og opptil 4000.- kr som var prisene på andre steder som ble sjekket.

 

:)

Lenke til kommentar
Legger sjeldent penger igjen i butikken..dyrt.. *grøss*

5969836[/snapback]

 

Er ikke ofte jeg har handlet der så kundeservice utenom direktesalg i butikk vet jeg ingen ting om...men dyrt?

 

Har sjekket pris på 6280 uten abb og de scoret iallefall på det med kr. 3300.- i forhold til 3700.- og opptil 4000.- kr som var prisene på andre steder som ble sjekket.

 

:)

5971124[/snapback]

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=34058 :)

Lenke til kommentar
Legger sjeldent penger igjen i butikken..dyrt.. *grøss*

5969836[/snapback]

 

Er ikke ofte jeg har handlet der så kundeservice utenom direktesalg i butikk vet jeg ingen ting om...men dyrt?

 

Har sjekket pris på 6280 uten abb og de scoret iallefall på det med kr. 3300.- i forhold til 3700.- og opptil 4000.- kr som var prisene på andre steder som ble sjekket.

 

:)

5971124[/snapback]

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=34058 :)

5971719[/snapback]

 

Formulerte meg litt fei, sorry...jeg menter pris i butikk og ikke via nett.

 

Så på Spaceworld som fysisk butikk i dette tilfellet og synes derfor at pris i butikk som er lik pris pr nett er bra.

 

De andre prisene jeg pratet om, 3700.- til 4000.- er også butikkpriser og harmonerer bedre med det vanlige med at fysisk butikk er dyrere enn netthandel.

 

Derfor synes jeg Spaceworld scoret noen poeng i denne diskusjonen :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har vært borti dette med "ikke lov" fra telenor. Det skjer med butikkene på nett som bruker telenor "nettservice" som vist nok gir ganske andre svar en kundeservice på telenor gir av og til. (og de kan ikke netttingene igjen...) Satser en knapp på at det var dette som skjedde altså Telenor og ikke www.spaceworld.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...