fmworld Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Hei mine nerd venner Jeg har laget meg enn hjemmeside med forum og v il gjerne ha en "3 siste innlegg i forumet" på forsiden. Er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg får det? *EDIT* Det er et PhpBB forum Endret 3. november 2004 av fmworld Lenke til kommentar
ARio Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) phpBBHacks.com har mange add-ons til phpBB. Endret 3. november 2004 av ARio Lenke til kommentar
fmworld Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) finner ikke noe der kanskje jeg som er sugen til å lete men. Ingen som har en mer nøyaktig link? Endret 3. november 2004 av fmworld Lenke til kommentar
fmworld Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Lenge siden jeg spurte om dette, men nok en gang har problemet med at jeg trenger 3 siste innlegg i forumet til min side. Har lastet ned noen greier fra phpbbhacks.com men får det ikke til å funke, noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det er ikke noe problem, men jeg må nesten vite hvilket forum du bruker? Lenke til kommentar
fmworld Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Det er ikke noe problem, men jeg må nesten vite hvilket forum du bruker? jeg bruker et phpbb2 forum, den nyeste versjon. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Se hva jeg fant Det du trenger å endre på er $phpbb_root_path = './forum/'; til stien til forumet ditt. Ellers er det bare å inkludere dette scriptet på den sida du vil at de siste postene skal vises. Det kan du gjøre med feks <? include("latest_topics.php"); ?> latest_topics.php Endret 2. oktober 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Beklager å hijacke denne tråden, men jeg har vært på utkikk etter akkuratt det samme som trådstarter en stund.. Har nå lagt til skriptet, og fått inkludert det på hovedsiden.. Måtte sette $phpbb_root_path = ''; til ../forum/ og etter det så fikk jeg ingen feilmeldinger. Problemet mitt er det at skriptet ikke returnerer noe som helst av data. Det printes ingen ting fra skriptet selv om det er poster i forumet... Noen idê om hva dette er? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Beklager å hijacke denne tråden, men jeg har vært på utkikk etter akkuratt det samme som trådstarter en stund.. Har nå lagt til skriptet, og fått inkludert det på hovedsiden.. Måtte sette $phpbb_root_path = ''; til ../forum/ og etter det så fikk jeg ingen feilmeldinger. Problemet mitt er det at skriptet ikke returnerer noe som helst av data. Det printes ingen ting fra skriptet selv om det er poster i forumet... Noen idê om hva dette er? Hvor har du lagt scriptet da? Legg det i hovedmappa til forumet og prøv å åpne scriptet direkte.. Har du ei lenke? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvor har du lagt scriptet da? Legg det i hovedmappa til forumet og prøv å åpne scriptet direkte.. Har du ei lenke? Lenker: Siden skriptet inkluderes i Forumet midgar.no <- Der ligger skriptet forum.midgar.no (som da egentlig er midgar.no/forum) der ligger da forumet midgar.no/systemet/index.php (her blir skriptet inkludert med: <?php include("../latest_topics.php"); ?>) På midgar.no/systemet så blir den inkludert under <div>'en #right... Noen som forstår dette? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 $phpbb_root_path skal være $phpbb_root_path = './forum/'; og bruk stien til scriptet som skal inkluderes, da slipper du å tenke på alle ../ osv.. En sti er feks /var/html/public_html/forum/. Hva din er finner du ut selv.. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Jeg har nå skiftet stien til det som passer for mitt webhotell, men scriptet har fortsatt helt tomt output.. Slengte på echo "heisann.... En test av echo"; i skriptet for å bare se at scriptet ble funnet av nettleseren. Og det ble riktig... Så jeg lurer på om det bare er det at scriptet tror at forumet er helt tomt. Selv om det er masser av inlegg der.. Lurer kanskje på om noe her er feil: <?php echo "heisann.... En test av echo"; ## Mod Title: Topic Extraction ## Version: 1.5.0 ############# ## Edit Below ############# // Where to take the topics from // Always a number $forum = '1'; // How many topics to show $limit = '10'; // How to show the topics // full or blank ('') $show = 'full'; // How to display the date and time if used // short or long $date_time = 'long'; // How top display the topic link if usede // topic or phpbb $topic_link = 'topic'; // Comments link - how to send them to comments // topic or reply $comment = 'topic'; // Path to your forums directory // Usually ./forum/ or ./phpBB/ or ./forums/ $phpbb_root_path = '/home/web/wno82649/forum/'; Mulig det har noe med at variablen $forum = '1'; er satt feil? men jeg vet ikek vha som skal være riktig der... hvor finner jeg ut det? edit:http://midgar.no/latest_topics.php er direktelink til scriptet.... Endret 3. oktober 2005 av clvn Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ok, nå fant jeg noe som faktisk fungerte her Fant en tråd om det på phpbb.no! <?php // phpBB last X topics // Written by Anders Johnsen - antidecaf.com / 2005 // Path to the folder of your forum, relative to this file $rootpath = '../forum/'; // Number of topics to display $limit = '10'; // Connect to the database include ("{$rootpath}config.php"); mysql_connect("{$dbhost}", "{$dbuser}", "{$dbpasswd}") or die(mysql_error()); mysql_select_db("{$dbname}") or die(mysql_error()); // Grab information and set output $gettopic = mysql_query("SELECT * FROM {$table_prefix}topics ORDER BY topic_id DESC LIMIT {$limit}"); while($topic = mysql_fetch_array($gettopic)) { $getpost = mysql_query("SELECT * FROM {$table_prefix}posts WHERE topic_id = {$topic[topic_id]} LIMIT 1"); while($post = mysql_fetch_array($getpost)) { $getuser = mysql_query("SELECT * FROM {$table_prefix}users WHERE user_id = {$post[poster_id]}"); while($user = mysql_fetch_array($getuser)) { $posted = date("d.m.y - H:i", $post[post_time]); { // Output print "<p><a href=\"{$rootpath}viewtopic.php?t={$topic['topic_id']}\">{$topic['topic_title']}</a> ({$topic['topic_replies']})<br />\n"; print "» {$posted} by <a href=\"{$rootpath}profile.php?mode=viewprofile&u={$user['user_id']}\">{$user['username']}</a></p>\n\n"; } } } } ?> Dette er et script som fungerte fint for meg. beklager "hijacking" av tråden din.. Det eneste du trenger å skifte på er $rootpath = '../forum/'; Lykke til ihvertfall Lenke til kommentar
fmworld Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg har fremdeles ikke fått dette til å fungere. Det virker som om den include koden bare kommer bort når jeg laster opp index.php på nytt. JEg prøver å kjøre en ctrl+f "include" i kildekoden for index.php'en min, men finner den ikke. Noen som har en anelse om hva som er på ferde? Lenke til kommentar
vsg Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Har funnet en løsning på problemet nå, takk for all hjelp. Endret 7. oktober 2005 av GarbiZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå