Gå til innhold

Ny 74GB Raptor m/16MB cache

Anbefalte innlegg

Da er det vel herved bekreftet, Western Digital skal lansere en 2platers versjon av Raptor X.

Denne disken bruker nøyaktig den samme elektronikken og chassis som storebroren på 150GB og er vesentlig mye billiger en 2platersversjonen på 150GB

Ytelsen på denne disken vil nok være tett oppmot den du finner på 150GB, og prisen blir å ligge på rundt 1600kr.pr.stk. når den kommer i butikkene om ca. 1mnd tid fra nå.

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=420502

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men i spesifikasjonene i den linken du la ved så står det at den har 2 plater...  :hmm:  Vel, sikkert en trykkleif.

5476967[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt hvorfor isåfall WD skulle levere disken med 2plater når de har 1plate på størrelsen tilgjengelig :hmm: Jeg tipper den kommer med kun 1 plate!

Lenke til kommentar
Flotte nyheter :thumbup:

Tror nok ikke det er skrivefeil, grunnen til at de kanskje bruker to plater fremfor en er at de allerede har 36GB-plater (ja, jeg vet jo at de har 74GB-plater også)

Det går muligens fortere med to plater...? :hmm:

5477444[/snapback]

Hvis så er tilfelle tror jeg de kommer til å lansere den med 1 plate uansett når produksjonsvolumet øker.

Lenke til kommentar
håper virkelig den kommer med to plater... den gamle 74gigen har vel 2 plater?

5487550[/snapback]

Hastigheten på disken går hånd i hånd i lagringstetthet og omdreiningshastighet. bla. derfor vil den nye 74 gb raptoren være raskere enn den gamle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...