frode_20 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Har en mappe på pcen hvor det ligger en del inni. Hver gang jeg går inn her, går det ca. 4-5 sekunder så går den ut. Altså den feillmeldingen om at "windows explorer har fått et problem og må dessverre avsluttes. Vi beklager det intruffne", noe i den duren. Hvordan får jeg Exploreren til å si at denne mappen er ufarlig? på forhånd takk Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Flyttes fra generell programmering til programvare->windows-katalogen. Trur problemet kan få meir hjelp der. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det har sikkert med media preview å gjøre. ( Jeg har en teori om at den står bak omtrent alt av explorer.exe krasj ) Kjør denne linja i Start->Run for å deaktivere den: regsvr32 /u shmedia.dll Lenke til kommentar
frode_20 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Funka fjell, takker =) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Her er også forklaringen på hva som er galt: Explorer i Windows XP har en mediapreviewfunksjon som når du åpner en mappe bruker ett eller annet MS mediabibliotek til å lese ut diverse data fra alle mediafiler i den mappen. Eksempler er spilletid, bitrate og artist ( disse er så vidt jeg vet bare synlige i detaljert mappevisning, men blir lest ut uavhengig av visning ), men dersom det flotte biblioteket ikke lett greier å lese disse verdiene vil den forsøke å i bakgrunnen rendre hele fila for å manuelt kalkulere spilletid. Dette bruker 100% CPU, ofte i mange minutter per videofil, låser filene den leser og vil krasje hele explorer.exe i det den kommer over noe den ikke forstår. ( delvis korrupte .AVI-filer er en klassiker ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå