Gå til innhold

Highlight (hl=) i eit søk funkar ikkje ved 2+ ord

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å lage ein tråd om dette før, men aldri kome så langt. Når eg foretar eit søk legg det seg ei linje i adressefeltet med for eksempel "hl=asus", men problemet er at det aldri blir noko highlight. Funker på andre forum, og installsjonen av Windows er flett ny, så eg tenkte problemet kanskje låg i forumet.

Edit: Endra topic litt

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan oppnå dette ved å søke med Google. Gå til Advanced, og søk på Domain www.diskusjon.no

Som kjent får du highlight ved å bruke Cached linken.

Tror ikke du skal forvente noe av søkemotoren her på forumet. Den er jo totalt ubrukelig.

Lenke til kommentar

*sukk*

Ord blir highlighta. Men kun hele ord. Søk på "asus" som du nevner, og det highlightes ikke i ditt innlegg, fordi du har skrevet "hl=asus", altså som en del av et annet "ord". Det er kanskje dumt, men jeg kan håpe det blir rettet opp.

Tror ikke du skal forvente noe av søkemotoren her på forumet. Den er jo totalt ubrukelig.

Jeg bruker den, så ubrukelig er den ikke.

Lenke til kommentar
*sukk*

Ord blir highlighta. Men kun hele ord. Søk på "asus" som du nevner, og det highlightes ikke i ditt innlegg, fordi du har skrevet "hl=asus", altså som en del av et annet "ord". Det er kanskje dumt, men jeg kan håpe det blir rettet opp.

5870535[/snapback]

Vel, hos meg blir ingenting opplyst, verken heile eller halve ord.

Lenke til kommentar

Ja den funka faktisk, etter litt prøving fant eg ut kva problemet er. I søkemotoren må du til tider bruke + og minus for å spesifisere eit søk. Når du gjer dette blir linken sjåande sånn ut:

Søk etter "+asus -hovedkort" = &hl=asus+-hovedkort

Søk etter "+asus -hovedkort" = &hl=asus++hovedkort

Søk etter "asus hovedkort" = &hl=asus+hovedkort

Ingen av desse søkene vil lyse opp verken asus eller hovedkort, hvilket eg forstår dersom forumet leiter etter "asus++hovedkort" :p

Søker du derimot etter "asus" vil adressa bli følgande: &hl=asus og forumet lyse opp asus. Det klarar riktignok ikkje lyse opp dersom det står asuscom, som Gilbert poengerte. For at det skal fungere må du ha stjerne på slutten av ordet.

Forumet slit altså med opplysing av 2 eller fleire ord.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...