Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppdatering av skjermkort driver ble til hardware problem?

Anbefalte innlegg

Har et XFX 680i SLI hovedkort med et XFX 8800GTS 512MB G92 skjermkort.

Allt funket fint i går hvor jeg brukte 169.25 beta driverene, noe som det har gjort i en måned med dette kortet nå.

Men i går så jeg at det var kommet en ny driver, 169.28.

Jeg innstalerte de og skrudde av dataen for kvelden.

I dag når jeg startet opp maskinen så funket allt fint helt til jeg kom forbi det punktet hvor PC starter å bruke dedikerte skjermkort drivere, altså i dette tilfellet 169.28 beta driverene til nVidia.

Da var skjermen helt svart med lyset på skjermen sående og blinke som om dataen hadde skrudd av skjermen etter å ha stått på en 2 timer eller noe lignende.

Jeg rørte på musa men ingen reaksjon.

Restart funket ikke.

Gikk inn i sikkerhetsmodus og innstalerte de gamle 169.25 driverene, ingen forskjell, hadde fortsatt den svarte skjermen, men forskjellen var at en gang av de utallige gangene jeg prøvde var at en av gangene så jeg skrivebordet i ca 10 sekunder, med aero effekter så jeg vil anta at den kjørte på 169.25 driverene, før det ble svart igjen.

Reinnstalerte Vista 32-bit home premium nå nettopp, lastet ned oppdateringer og 169.25 driverene. Samme svart skjerm som tidligere.

Sitter akkurat nå i sikkerhetsmodus med nettverkstilkobling å tester.

Om jeg avinnstalerer nvidia driverene så kommer jeg meg lett inn i vanlig windows modus.

Og jeg har overclocket kortet mitt, men har ellers ikke hatt noen problemer med varme eller crash/artifacts den ene måneden jeg har hatt kortet. Var kun nå etter driveroppdateringen jeg fikk dette problemet, noen løsninger?

Brukte nTune fra nvidia til overclocking.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lenge siden denne posten, men den spratt opp når jeg Googlet samme problem, så... :)

Du har sikkert fikset det nå, men hvis ikke;

Har du koblet pc til tv så kan du sjekke på tv-kanalen du bruker, der ser du kanskje Windows og at alt er som det skal. Du må bare fikse det slik at PC-skjerm blir primærskjerm og få tilbake bildet på den.

Virker som de nyeste driverne setter TV som primærskjerm.

Funket for meg iallfall.

Kjører forresten denne driveren nå som er helt ny. Skal til å teste litt med den så jeg vet ikke hvor god den er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...