wil Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei. Har sletta stortsett alt av ikoner og ting på skrivebordet til laptopen for å bruke maskinressurser på å laste ikonene. Dette går greit. Jeg kjører nå Windows 2000 Pro Eng+Sp4 på laptopen min nå, siden at denne går best på laptopen. Dette funker fint. Jeg bruker Opera som nettleser. Problemet er som følger: Hvis jeg skriver Opera i kjør kommandoen i Windows 2000 kommer Opera opp som vanlig, men hvis jeg prøver det samme i XP, så får jeg ugyldig kommando eller noe. Det er nøyaktig samme Opera versjon i begge Windows`ene. Jeg liker best å starte programmene via kommandoer. Så jeg synes dette er litt rart. Noen som vet hva som er feil? Jeg hadde ikke gjort noen ting for å få kommandoen til å funke i Windows 2000. Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Vet ikke problemet skyldes, men det kan løses enkelt ved å gjøre følgende: * Gå til *systemdisk*:\Windows\ * Høyreklikk -> Ny -> Snarvei * Skriv inn banen til Opera.exe * Skriv inn opera som navn * Tatam * WIN + R -> opera -> Kjør * Hurra Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) To andre måter å gjøre det på som kan være lettere dersom du vil ha det gjort på flere maskiner eller lettere gjenopprette status quo etter en reinstall av Windows: 1: Den "proffe" måten å gjøre det ved å legge den til i app path i registeret. Du kan så lage en stor .reg fil som legger til alle dine vanlige programfiler: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\Opera.exe Men dette er arbeid å gjøre og du har minimal oversikt. 2: Lag en mappe med snarveier som du legger til i path. Den letteste måten å gjøre det er å trykke WIN-PAUSE, Advanced, Environment Variables. Under "System variables" finner du "Path" og legger til f.eks et semikolon og d:\Quickstart\ på slutten. Da kan du dumpe linker på samme måte som PT skriver, men du har mye større oversikt over hva du har lagt inn i "path". Endret 19. juni 2013 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå