Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbildet fryser under spilling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bygde min første PC her om dagen. Den er oppe å går, men har noen små problemer. Så, det problemet jeg har, som jeg lurte på noen kanskje kunne finne ut av er:

 

Feilen:

Når jeg spiller spill (half life 2, Crysis og Battlefield 2), på random tidspunkter så virker det ut som om skjermkortet slår seg av. For det som skjer er at bilde fryser, og den siste lyden blir gjentatt en del ganger… Så etter ca 15 sek blir skjermen svart, og så etter enda noen få sekunder så klarer den å hente seg inn igjen i spillet. (Bortsett fra Crysis, blir for tungt å hente seg inn igjen så da må jeg bruke Ctrl+Alt+Del-metoden).

 

Feilmelding:

- Skjermdriveren sluttet å virke nvlddmkm (ett eller annet)

 

Min Data:

- Windows Vista 64-bit

- Gainward GeForce 8800GT 1024MB GS

- Silver Power PSU, 600W, 120mm fan

- Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB (har fire brikker, til sammen 4GB)

- Intel core 2 duo E6850

- Gigabyte GA-G33-DS3R

- Samsung SpinPoint T166 500GB

- Samsung DVD-brenner

- Antec Nine Hundred (kabinett)

 

Mine forslag til årsak:

- Software problemer. Enten Vista eller driver-feil. (jeg har oppdatert de siste driverne osv.)

- Feil kabling. (det er jo første gang jeg kobler en hel PC aleine.)

- Varme problemer. (men jeg har jo et ganske luftig kabinett, med en del vifter og slikt.)

- PSU klarer ikke å gi nok strøm. (PSU på 600W, det bør holde det. Kan hende at jeg har koblet feil her, for jeg har brukt den samme ledningen fra PSU til å gi strøm til grafikk kortet og to vifter, men har også prøvd å koble via andre ”strømkabler”.

- Et defekt skjermkort.

- Andre komponenter som er ”overbelastet”

 

PC’n min klarer fint å dra alle spill på full grafikk, ikke noe problem. Nå har jeg kanskje bare prøvd å spille på hardcore spill, men å kjøre spill som Team Fortress 2 og battlefield 2 burde den klare.

 

Ellers så har jeg hatt mange andre små problemer. Men det trur jeg går mer på Vista. Problemer som error mens jeg installerer og slikt. (men det kan jo også være dvd-spilleren).

 

 

Når det var sakt, lurte jeg på om noen hadde enten flere tips til hva feilen kan være, eller enda bedre kunne fortelle meg hva jeg kan gjøre for å rette opp i denne feilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...