Gå til innhold

Beste utenlandske reklame (ikke på TV i Norge)?


Anbefalte innlegg

Hva er den beste utenlandske reklamen du har sett?

 

Jeg har mange kanaler, og får da alle reklamene "opp i halsen" til slutt. Men når man ser dem de første gangene er de ofte morsomme.

 

Derfor ser jeg etter reklamefilmer som ikke vises på TV-kanaler vi har i Norge.

 

Kan nevne min favoritt: Carlton Draught's Big Ad (fungerer ikke i Opera her, jeg må bruke Internet Explorer).

 

 

300 skuespillere og 20.000 animerte folk. Det er sannelig en stor reklame ja :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funka ikkje i IE heller her ... berre klikka.

 

Ein bra eg såg:

Ein gutt går bort til ein brusautomat (med bokser). Han putter på penger, men når ikkje opp til Coca-Cola. Han velger derfor Pepsi, og setter den på bakken. Putter innpå meir penger, ny Pepsi og stiller den opp ved sidan av den første. Enda ein gang putter han på penger og kjøper ein Pepsi.

Så siste gangen han putter på penger klatrer han opp på dei 3 Pepsi-boksane for å nå opp til Cola-knappen. Han tar Cola-boksen med seg og går.

Lenke til kommentar
Funka ikkje i IE heller her ... berre klikka.

 

Ein bra eg såg:

Ein gutt går bort til ein brusautomat (med bokser). Han putter på penger, men når ikkje opp til Coca-Cola. Han velger derfor Pepsi, og setter den på bakken. Putter innpå meir penger, ny Pepsi og stiller den opp ved sidan av den første. Enda ein gang putter han på penger og kjøper ein Pepsi.

Så siste gangen han putter på penger klatrer han opp på dei 3 Pepsi-boksane for å nå opp til Cola-knappen. Han tar Cola-boksen med seg og går.

5529266[/snapback]

Er dette lov i det hele tatt? Det kan vel sees som en slags "drittslenging" overfor andre produkter, noe som vel ikke er tillatt?

 

Uansett meget bra reklame trådstarter nevnte. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Funka ikkje i IE heller her ... berre klikka.

 

Ein bra eg såg:

Ein gutt går bort til ein brusautomat (med bokser). Han putter på penger, men når ikkje opp til Coca-Cola. Han velger derfor Pepsi, og setter den på bakken. Putter innpå meir penger, ny Pepsi og stiller den opp ved sidan av den første. Enda ein gang putter han på penger og kjøper ein Pepsi.

Så siste gangen han putter på penger klatrer han opp på dei 3 Pepsi-boksane for å nå opp til Cola-knappen. Han tar Cola-boksen med seg og går.

5529266[/snapback]

 

Enig i at de reklamen er knall. Men må nesten rette på en ting: Jeg er rimelig sikker på at det er omvendt, det ser ut som en colareklame, men er en pepsireklame.

 

Som du sier Deathie så er denne reklametypen ulovlig i de fleste land, det er tross alt noen untak, og det er der den har blitt sendt. En kamerat av meg inisisterer på at det er en australsk reklame, me njeg er litt usikker.

Lenke til kommentar

I USA kan jeg tenke meg at slik reklame er lovlig, ettersom de store selskapene mer eller mindre "kjøper" skoler og andre offentlige tjenester for sine produkter. Så en eller annen dokumentar i sommer ,tror jeg, om Pepsi og Coca-Cola, hvor Coca-Cola finansierte en gymsal på en skole for å få enerett til å selge brus på skolen. Det samme gjaldt for en by, husker ikke hvilken, hvor Pepsi hadde enerett til å selge brusen sin på alle offentlige steder. Vi lever i en syk, syk verden.

 

Men tilbake til reklame greiene...den reklamen for ølproduktet i første posten var fantastisk. Beste reklamen jeg noen gang har sett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...