Gå til innhold

Innrykk MP Sessvollmoen 5.januar 2009

tiiine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gruer meg også, i og med at jeg ikke er i så veldig god form :p

Jeg kan si akkurat det samme om meg selv. Meldte meg inn i Elixia i et siste forsøk på å komme i god nok form på 2 måneder til å greie minstekravene, selv om jeg er ganske sikker på at jeg klarer de allerede nå. Men det skader jo ikke å prøve.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Samme som på Befalskolen?? Crap :S

Edit: så hvis jeg ikke greier 2,0 i snitt så får jeg ikke fortsette der? Og jeg må sannsynligvis ha et høyere snitt pga andre som er kalt inn? Trodde det var annerledes enn befal siden dette ikke er noe du søker til selv,, ble bare kalt inn jeg

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Dro hjem før testene, ville gå for panserbataljonen siden jeg alt hadde fått innkallingen og ikke vil bruke 2 år i forsvaret...

Hmm...så jeg får halvt år opplæring selvom jeg ikke maxer testene, men må bestå testene for å bli korporal?

Lurer på hvor dårlig det må gå på testene for å bli sendt til en annen avdeling ved innrykk? Og blir jeg sendt hvor som helst, eller til min opprinnelige innkalling (panser)

Lenke til kommentar
Dro hjem før testene, ville gå for panserbataljonen siden jeg alt hadde fått innkallingen og ikke vil bruke 2 år i forsvaret...

Hmm...så jeg får halvt år opplæring selvom jeg ikke maxer testene, men må bestå testene for å bli korporal?

Lurer på hvor dårlig det må gå på testene for å bli sendt til en annen avdeling ved innrykk? Og blir jeg sendt hvor som helst, eller til min opprinnelige innkalling (panser)

Du vil nok ikke bli sendt tilbake til Panser nei. Beste du kan håpe på er å få en vakt og sikringsstilling ett eller annet sted hvor de har bruk for ekstra soldater. Trenger ikke å bli i hæren engang.

Lenke til kommentar
Er det noen andre enn meg her som skal til denne avdelingen i januar 2009?

Jeg skal inn i Januar :) Var egentlig planen og studere til neste år, men fikk plutselig beskjed nå om at det ikke var gyldig grunn til å utsette førstegangstjenesten.

Så da ble det å melde seg av studiet og sette i gang og trene.

Virker jo som en interessant avdeling. Blir litt kontrast fra hverdagen nå som tømrer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei hei folkens.

eg er no straks ferdig her på sessvollmoen som nyutdannet MP

hadde innrykk 29.juli i år.

skal reise opp til GSV no om 20 dager:D

gleder meg voldsomt.

viss noen her på tråden har noen spørsmål dere har angånede militærpoliti avdelignen og førstegangstjenesten så må dere bare spørre meg altså, så skal eg svare så godt eg kan.

må bare si at eg ikkje kunne tenket meg noe annet enn MP, digger virkelig denne avdelingen:D

kom med spm

Endret av torbjorn_89
Lenke til kommentar
hei hei folkens.

eg er no straks ferdig her på sessvollmoen som nyutdannet MP

hadde innrykk 29.juli i år.

skal reise opp til GSV no om 20 dager:D

gleder meg voldsomt.

viss noen her på tråden har noen spørsmål dere har angånede militærpoliti avdelignen og førstegangstjenesten så må dere bare spørre meg altså, så skal eg svare så godt eg kan.

må bare si at eg ikkje kunne tenket meg noe annet enn MP, digger virkelig denne avdelingen:D

kom med spm

Heisann.

Godt å høre at folk trives. Hvordan er hverdagen under utdanningen, er det mye fysisk trening eller mest skolebenk?

Har lest litt på forsvarets sider, har inntrykk av at det er en del som "ramler" av lasset og ikke fullfører:S Er det veldig hardt der eller?

Du skal til GSV ja. Har en kamerat som snart er ferdig der nå til jul, ikke som MP da, men han har hatt det helt topp der oppe.

Lenke til kommentar

de 6 første ukene på rekrutten var temmelig hard. vi begynte med 149 stykker. no er vi bare 39 stk igjen på sessvolmoen og 18 stk på bardufoss. mangen som røk, men har du trent litt på forhånd og har motivasjon til å gjennomføre så er det ikke vanskelig å komme gjennom seleksjonen. bare til å gi gass.

fantastisk følelse å gjennomføre helvetesuken og bli valgt inn på militærpolitiskolen.

hverdagen no den siste tiden har vært:

kl 6 er det revelje, starte å vaske rom fram til ca kvart på 7, deretter eter en man, stiller rom til inspeksjon kl halv 8. deretter kan det være en del undervisning og liknende. har hatt om åsted og avhørsteknikker no i det siste. senere på dagen blir det lunsj. så 3 timer med AT( arrestasjonsteknikk) så kanskje litt skyting. pleier å være ferdig ca 4-5 tiden på ettermiddagen. noen dager kl 8. men som oftest tidligere.

men i rekrutten var det mye mindre lukrativt, men tøft

lærer så sinnsykt mye her.

no de siste ukene før vi er ferdig med utanningen så er det ikke så mye tid til planlagt trening med troppen. da er det mest egentrening på fritiden som gjelder. er treningshall og styrkerom på leiren. fine muligheter for sykling og løping på nydelige stier her i skogen.

etter at vi som kom inn på skolen, så har ingen falt av lasset. men det er en teoretisk mulighet å bli sendt vekk dagen før du reiser herfra sessvoll, men det er liten sjanse for viss du bare beholder hodet litt kaldt.

hadde nettop no i forrige uke beretløpet. så no går vi med rød trå og rød beret. får korporal stripene snart. det er slike ting som en i rekrutten bare drømmer, så når en endelig greier det så er det en fantastisk følelse.

bare gled deg, fantastisk periode til å teste en selv, møte nye folk og den slags :D

Endret av torbjorn_89
Lenke til kommentar
Har dere (tilbud om) kurs som gir utrykningsbevis (160), eller er det noe spesielt med MP-bilene som fritar for slikt? Har lest noe om militært utrykningskurs, men fant aldri helt ut hva det går ut på.

ja du får og utrykningslappen. den skal eg starte på om 1.5 uker. mange interresange kurs en kan få:p:yes:

Lenke til kommentar

Chill å cruise rundt i landcruiseren på gsv da, viss de fremdeles har den. Mener å huske at Mp der oppe sa at de hadde travelt, men det så aldri slik ut. Bortsett fra i helgene, kirkenes-folk er ikke alltid begeistret for soldater så der kan det bli litt å gjøre.

Bare husk å opptre bestemt, men ydmykt. Litt høflighet er heller ikke feil. Tror dette vanligvis går bra, men de nye MP`ene som kom på besøk ut til oss på grensa oppførte seg som idioter. F eks trodde de ikke at vi hadde lov til å ta bilder fra observasjonstårn/hytter(uten kamera blir det sikkert mye bra etteretning), og startet et helvete med trusler om anmeldelser osv. Det som skulle være en høflighetsvisitt endte med at et par MP`er mistet ALL respekt.

Lenke til kommentar
de 6 første ukene på rekrutten var temmelig hard. vi begynte med 149 stykker. no er vi bare 39 stk igjen på sessvolmoen og 18 stk på bardufoss. mangen som røk, men har du trent litt på forhånd og har motivasjon til å gjennomføre så er det ikke vanskelig å komme gjennom seleksjonen. bare til å gi gass.

fantastisk følelse å gjennomføre helvetesuken og bli valgt inn på militærpolitiskolen.

hverdagen no den siste tiden har vært:

kl 6 er det revelje, starte å vaske rom fram til ca kvart på 7, deretter eter en man, stiller rom til inspeksjon kl halv 8. deretter kan det være en del undervisning og liknende. har hatt om åsted og avhørsteknikker no i det siste. senere på dagen blir det lunsj. så 3 timer med AT( arrestasjonsteknikk) så kanskje litt skyting. pleier å være ferdig ca 4-5 tiden på ettermiddagen. noen dager kl 8. men som oftest tidligere.

men i rekrutten var det mye mindre lukrativt, men tøft

lærer så sinnsykt mye her.

no de siste ukene før vi er ferdig med utanningen så er det ikke så mye tid til planlagt trening med troppen. da er det mest egentrening på fritiden som gjelder. er treningshall og styrkerom på leiren. fine muligheter for sykling og løping på nydelige stier her i skogen.

etter at vi som kom inn på skolen, så har ingen falt av lasset. men det er en teoretisk mulighet å bli sendt vekk dagen før du reiser herfra sessvoll, men det er liten sjanse for viss du bare beholder hodet litt kaldt.

hadde nettop no i forrige uke beretløpet. så no går vi med rød trå og rød beret. får korporal stripene snart. det er slike ting som en i rekrutten bare drømmer, så når en endelig greier det så er det en fantastisk følelse.

bare gled deg, fantastisk periode til å teste en selv, møte nye folk og den slags :D

Trener tre ganger i uken nå. Er innstilt på å gjøre det bra der.

Løp bla. 3000 meter i dag, klarte det på 14:02 så får prøve å pushe litt til før innrykk.

Skremmende mange som røyk ut da:S Hva skjer med de egentlig, blir de sendt et annet sted eller bare rett hjem?

Og hva er grunnen til at de ikke klarte det?

Lenke til kommentar

Trener tre ganger i uken nå. Er innstilt på å gjøre det bra der.

Løp bla. 3000 meter i dag, klarte det på 14:02 så får prøve å pushe litt til før innrykk.

Skremmende mange som røyk ut da:S Hva skjer med de egentlig, blir de sendt et annet sted eller bare rett hjem?

Og hva er grunnen til at de ikke klarte det?

bra du trener. bare å gi gass der.:p

det med at mange ble tatt vekk i seleksjonen var av mangen grunner. motivasjon, egeninteresser, fysikk og psyke er viktige faktorer. men viss en er normnalt oppegående og viser god guts + at en består på fysikk tester og presterer noe lunde på øvelser så skal det ikkje være noe problem å greie det.:p husk at selv om det stiller 150 mann til opptak så betyr det ikkje at det er 150 motiverte mennesker. høres vanskelig å komme inn, men viss en bare gir full gass og virker interrisert så går det så bra skal du se:D

Endret av torbjorn_89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...