Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Burde man gå til sak mot telenor?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk min linje i mars i år. Siden da har jeg gjort to ting. Ringt og sendt e-post om at linja detter ut ofte samt at farten er ekstrem lav mange ganger. Nå er det pån igjen, og nå gikk modeme til telenor i tusen knas.... og jeg driter i hva de sier... kastet det ned på veien å lot en lastebil få kjøre på det.....

Så nå bruker jeg det andre modemet fra telenor som de sendte meg slik at farten min skulle bli bra... men det funka ikke da....

er så lei av dette nå :nei:

så i morgen har jeg planer om å kontakte forbrukerrådet...

Har jeg sjanse på å få igjenom at jeg skal ha noe penger tilbake?

Hva tror dere?

Flere som har slitti mye med ustabil linje og fart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du har meget lite å gå til sak for. Det å kaste modemet foran en lastebil sier litt om sakligheten din, og vil ikke vinne deg noe sympati innen Telenor.

Du bor vel på et sted som skulle vært takknemlig for innlagt vann, så ikke forvent 10 MBit fra Telenor med det første.

Lenke til kommentar
Hrmf... mistet nette hele 6 ganger etter at jeg startet dette innlege gitt :(

5253090[/snapback]

Ring de slik at de får feilmeldt linja, men dette blir ikke fikset i løpet av dagen.

Du må nok bare vente ja. De gjør faktisk noe med saken selv om du ikke ser Telavie-bilen stående utenfor vindu sitt skjønner du.

Selvfølgelig kan du klage fakturaene og be de utsette de til saken er ferdig, til de leverer det produktet de har bestilt.

Purr på saken og følg de henvisningene du får fra de så vil nok saken løse seg. Det hjelper nok IKKE å kaste modem ut av vindu og kjefte på de som sitter på telefonene hos Telenor.

Lenke til kommentar

se i kontrakta di, leit etter: Vi lover deg Opptil 1000/300 eller hva din linje var, opptil menes med at du får ingen garanti på at du får hva du betaler for, tror bare jeg har hørt om nexgentel som har garanti på linja si.. kan ikke si det for sikkert.

men se i kontrakta di. hvis de lover deg den linja så har du noe å klage på. by the way... hvis du skal få pris reduksjon på at du mister linja mange ganger om dagen, så går ikke det før du mister linja mere enn 24timer i strekk(hørt fra chello) sikkert det samme skiten hos Telenor.

lykke til

Lenke til kommentar

Ustabile linjer er vanskelig å feilsøke. Kan være linjelengde, kan være selve kobberet. Vær saklig i henvendelsen. Nevn at du har prøvd å koble utenom splitter ;) Merk deg om dsl lyset blir borte når du mister nett. Må du restarte modemet for å få nett tilbake ? Osv. Krev at de feilmelder linja, bytte port på dslam, bytte linjeføring, det er mye som kan forsøkes, selv om det koster penger :)

Lenke til kommentar
Jeg går trosalt på skolen, og er avhengi av overføring av en del filer på en del mb. og når linja kræsjer hele tiden... er ikke dett noe moro. For da sjifter jeg også ip... :S

Så er avhengi av stabil linje og fart...

5253172[/snapback]

Nå tror jeg du tuller godt her. :) Du skifter ikke IP hver gang du faller ut? Mener bestemt at telenor kjører på default ttl som er på 8 dager eller så for en adresse. Hvis du virkelig skifter IP en haug av ganger for dagen er det noe som er riv ruskende galt.

Lenke til kommentar

eg har hatt lignende problem..da var det 4 bitte små knekk på intaktskabelen fra hussentralen min til NT1 boksen..fikset det da var alt stabilt..hadde også et lignende problem..alle ipane i den serien eg låg var oppbrukt..og da modemet plustlig stoppa, så mista eg ip..da fekk noken andre min ip..så var eg leeenge uten ip..så plutslig kom den igjen..da var det VANVITTIG mykje støy på linja..og ustabile spenninger..som faktisk var grunnen til 2 jordfeil på 1 mnd..knapt hatt 1 siste 5åra der eg bur:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...