Gå til innhold

Erfaringer med Logitech Z-10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bassen er selvfølgelig ikkje så bra som på 2.1 anlegg. Men lydbildet er generelt utrolig bra! Og det veldig god dybde og godt trøkk selv om det ikkje er med noen sub.

Mellomtoneelementet er laget spesielt for dette, og det er god bass selv om mangel på sub!

Lenke til kommentar

Mine høytalere suger til tider. Skurrer noe voldsomt og har mye ekko. Blir borte hvis man rebooter i riktig rekkefølge...som jeg ikke helt har funnet ut av. Er noe som må klaffe kan det virke som før det blir bra. Er lei av det nå, særlig når man må reboote etter en installering av programvare og kanskje har det litt travelt(som akkurat nå). Har rebootet nå 4 ganger på rappen uten at det har løst seg. Logitech har ikke noe glupt å komme med heller.

For meg så virker det som en ren driver-greie. Lydnivåene i Vista er rett og slett for høy med disse høytalerene kan det virke som. Husker ikke helt hvordan det er når det funker. Vurderer sterkt å bytte ut disse høytalerene med JBL Creature. Mister den lekre displayet som jeg liker godt og synes selv er nyttig, men da vet jeg i det minste at lyden er i orden.

For å ta lyden, så er den skuffende spinkel i forhold til de anmeldelsene som jeg leste før jeg kjøpte de. Z-10 kunne konkurere med dårlig 2.1 systemer ble det sagt.. Vel vet ikke hva mine gamle Cambridge Soundworks er, men de hadde veldig mye mer trøkk enn disse høytalerene. Det er ingen støy, det er Z-10'en sterke side, ellers er det tamt vil jeg si. Den høytaleren med display blir også ganske varm noe som, i mine ører, betyr dårlig virkningsgrad i forsterkeren.

Design: 10/10

Lyd: 6/10

Funksjon:3/10(funker veldig bra når de først funker og det trekker opp, ellers hadde det blitt 1/10)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser ut som jeg har fått de høytalerne til å fungere bedre nå. Reinstallerte Vista HP og disablet samtidlig det interne lydkortet(Realtec) og gjorde ellers som vanlig for å installere drivere osv og det har ikke køddet noe som helst siden.

Edit:

Må vel si etter å ha lyttet til disse høytalerene litt mer, at de spiller veldig bra. Tingen som jeg liker spesielt godt er ekstemt lavt støynivå og en veldig nøytral lyd. Ikke overdrevet eller kunstig mye av hverken det ene eller det andre. Klokkeklar vokal i feks Minor Majority, naturlig og ekte kontrabass som spiller egentlig helt OK. Er nok ikke noe for kidz'en på gutterommet som vil ha masse bass til å spille Bass Hunter eller hva det heter, men derimot kanskje noe for de som liker å høre mer akustisk musikk. Kan selvsagt ikke sammenlignes med B&W høytalerene mine i stua men jeg kan fint sitte å høre på disse mens jeg surfer på nettet. En liten *god* sub hadde passet ypperlig, men da er jeg igjen der jeg ikke ville være med masse kabler i hytt og vær.

Endret av Machz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Høgtalerane er supre! Tøffe funkjsonar, og knappane funkar godt med alle mediespelarar på Pc'n.

Ein arting detalj var at når eg spelte WOW, så kom alle stats opp på displayet, uten at eg hadde lastet ned noko i tillegg, eller stillt inn noko i innstillingange! :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Er veldig fornøyd med z-10, fin lyd, pen look og digger lcd displayet. men jeg har et lite problem med dem, siden det ikke er noe særlig bass i disse,så kjøpte jeg en sub for å ha til disse. så jeg koblet forsterkeren min til PC-en, men når jeg gjør så blir det bare lyd i z-10 høyttalerene, for at jeg skal få lyd i anlegget mitt,så må jeg koble ut USB'en ifra z-10, men da igjen funker jo ikke lcd displayet :( så akkurat det skjønner jeg ikke helt.. forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...