Gå til innhold

Kontantkort på flekken - hvor?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke bodd i Norge på noen år - sist gang jeg var hjemme gikk det an å bare gå inn i en 7-Eleven og be om en kontantkort pakke til 150,- men hvor i Oslo kan jeg få tak i en nå for dagen som ikke involverer å måtte bestille på internett og sitte og kope mens jeg venter på den? Går det an å bare få en kontantkort pakke i de butikkene som selger mobiler med abonnement, f.eks. Telekiosken, o.l.? Fordi mobiltelefon har jeg.

Jeg er bare hjemme i en ukes tid, men allerede føler jeg meg relativt avskåret fra alt som heter venner, så hadde vært greit å skaffa seg en kontantkortmobil som jeg kan bruke bare når jeg er hjemme på lynbesøk et par ganger i året. x.x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du "bare" trenger sim-kort så selger de fleste kiosker og bensinstasjoner startpakker for netcom og telenor (om ikke flere). Har de kontantkort så pleier de også å ha startpakker.

Hvis du bare skal "lade opp" kontoen kan du kjøpe kontantkort eller bruke minibank.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Om du skal ringe litt til USA også er lebara.no best kort (pga ringepriser utenlands)

De har salgssted i Oslo ...

Grunne at du ikke bare for kjøpt kontantkort er REGISTRERINGSPLIKT.

Men går du til en el-butikk skulle de fikse det omgående - du har jo PASS/Legimitasjon.

Desuten med LEBARA tror jeg du bra sender inn ditt fødselsnr og vips er det brukbart ;)

Lenke til kommentar

Du kan bare stikke på en kiosk eller lignende og kjøpe deg en startpakke hos Telenor, Netcom, Chess eller Lebara. Da får du simkort og litt ringetid for ca 150 kr. Så registrer du deg med navn og pers.nr. enten på sms, telefon eller internett, litt avhenging av hva den operatøren du velger tilbyr. Uansett burde det ikke ta mer enn 30 min før du er oppe å går med et kontantkort igjen;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...