Pitteliten Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har ikke bodd i Norge på noen år - sist gang jeg var hjemme gikk det an å bare gå inn i en 7-Eleven og be om en kontantkort pakke til 150,- men hvor i Oslo kan jeg få tak i en nå for dagen som ikke involverer å måtte bestille på internett og sitte og kope mens jeg venter på den? Går det an å bare få en kontantkort pakke i de butikkene som selger mobiler med abonnement, f.eks. Telekiosken, o.l.? Fordi mobiltelefon har jeg. Jeg er bare hjemme i en ukes tid, men allerede føler jeg meg relativt avskåret fra alt som heter venner, så hadde vært greit å skaffa seg en kontantkortmobil som jeg kan bruke bare når jeg er hjemme på lynbesøk et par ganger i året. x.x Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg skjønte ikke helt hva du mente. Du trenger telefon også? Eller i et minste nytt SIM-kort? For å lade opp kan man jo fortsatt bare kjøpe koder på kiosker ol. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Hvis du "bare" trenger sim-kort så selger de fleste kiosker og bensinstasjoner startpakker for netcom og telenor (om ikke flere). Har de kontantkort så pleier de også å ha startpakker. Hvis du bare skal "lade opp" kontoen kan du kjøpe kontantkort eller bruke minibank. Endret 16. mai 2008 av VinterUlv Lenke til kommentar
Pitteliten Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Var kanskje ikke helt klar, men det er en kontantkort starpakke jeg trenger, eller SIM kort om du vil. Tusen takk, Vinterulv, skal ta meg en runde i byen og se om jeg kan grave opp noe, da. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 De er pliktet til og regitrere kontantkortene. Har du norsk person nummer kan du som regel bare kjøpe en startpakke på Narvesen eller noe. Ellers kan du dra innom eller annen "mobil-kiosk" (med legitimasjon) så fikser de det med en gang. Lenke til kommentar
Pitteliten Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Joda, er norsk statsborger, bare flytta til USA for noen år tilbake siden. Takk for svar. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Om du skal ringe litt til USA også er lebara.no best kort (pga ringepriser utenlands) De har salgssted i Oslo ... Grunne at du ikke bare for kjøpt kontantkort er REGISTRERINGSPLIKT. Men går du til en el-butikk skulle de fikse det omgående - du har jo PASS/Legimitasjon. Desuten med LEBARA tror jeg du bra sender inn ditt fødselsnr og vips er det brukbart Lenke til kommentar
Huni Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Du kan bare stikke på en kiosk eller lignende og kjøpe deg en startpakke hos Telenor, Netcom, Chess eller Lebara. Da får du simkort og litt ringetid for ca 150 kr. Så registrer du deg med navn og pers.nr. enten på sms, telefon eller internett, litt avhenging av hva den operatøren du velger tilbyr. Uansett burde det ikke ta mer enn 30 min før du er oppe å går med et kontantkort igjen;) Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå