Søppelsveitt Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hei. Jeg bor i et vertikaldelt hus. De som bor i den andre delen har to katter. Kattene driver å svanser rundt huset hele tiden og det er forsåvidt greit, men problemet er at de gjør fra seg ved inngangspartiet vårt!! Dette lukter følgelig ikke noe særlig. Trenger tips for å holde kattene borte fra inngangspartiet. Takker for svar Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Kjøp sånn hold-away-katter middel du smører. Sett det 4-5 steder faktisk, men husker ikke vilke. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Møllkuler. Legges på strategiske steder. T'Weed Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 @Bundy: Høres smart ut....dyrt? @Tumbleweed: Lukter ikke det eendel? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg vet ikke hvor mye det koster, var i de shitbladene som kommer avogtil. De små, med dildoer som du kan kjøpe osv. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Noen tips som virker ifølge de som har testet dem: 1. Du kan spre kaffegrut i bedet. Legg tykke lag langs kantene og strø litt her og der inne i bedet. Kaffegrut synes ikke så godt i bedet og virker også etter regn. 2. Middelet "Katt-deg-vekk". Dette er små granulater som strøs ut i bedene, og er effektivt. Dette finnes på mange hagesentre. Det må strøs nye doser med jevne mellomrom (regn og vanning vasker det vekk), og på sikt kan dette derfor bli dyrt. 3. Du kan ha eteriske oljer på steiner i eller rundt bedene. Bruk da oljer som lukter sitrus, fortrinnsvis sitronella, sitron- eller appelsinolje. Dette må gjentas etter hver gang det har regnet. Eteriske oljer fås på apotek og i hobbyforretninger, samt enkelte helsekostforretninger. 4. Man kan fylle små tomatpurèglass eller lignende med 35% eddik og sette dem ut med to meters avstand i bedene, som en annen leser har foreslått. Dette vil imidlertid også vi mennesker kjenne lukten av, i tillegg kan det neppe kalles dekorativt. Som en midlertidig løsning kan det være greit. 5. Appelsin- eller sitronskrell kan legges ut, og holder katten unna slik eteriske oljer fungerer, men metoden er litt arbeidsom og virker bare når skrellene er ferske — dvs noen få dager. I tillegg ser bedene stygge ut med skrell over alt. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Haha thx LarsP. Hvilke blader leser du? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 @Tumbleweed: Lukter ikke det eendel? 5390588[/snapback] Nope, ikke ute i friskluft. Et annet tips er å henge opp store plakater med bilder av mannevonde hunder. Eller rett og slett å sette seg ned med kattene, og forklare på en stillferdig og høflig måte at du helst ser at de holder opp med det der.Katter er gjerne reflekterte og fornuftige vesener. T'Weed Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 @Tumbleweed: Lukter ikke det eendel? 5390588[/snapback] Nope, ikke ute i friskluft. Et annet tips er å henge opp store plakater med bilder av mannevonde hunder. Eller rett og slett å sette seg ned med kattene, og forklare på en stillferdig og høflig måte at du helst ser at de holder opp med det der.Katter er gjerne reflekterte og fornuftige vesener. T'Weed 5390705[/snapback] Vi hadde en katt som dreit inne før! En dag så tok jeg han hardt i nakkeskinnet, holdt han inntil stedet han dreit og sa "Nei, ikke bæsje der.. det er slem katt" også si FYYY med sånn dyp og bestemt stemme! Aldri gjort fra seg inne mer Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Mener å ha lest at katter ikke liker lukta av løk? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Katter HATER sitronskall, kullsyre og andre ting med litt skarp smak. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Denne er sikkert litt drøy for de fleste. Men vi skyter dem ... bønder ja! (og JEG personelig har ikke skutt noen) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Denne er sikkert litt drøy for de fleste.Men vi skyter dem ... bønder ja! (og JEG personelig har ikke skutt noen) 5391267[/snapback] Skyte i et delt hus? Jada Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Vel, hvor drøyt kan det være? Nabogården sine katter. (trodde vi) Skøyt faktisk bikkja dems også når den parret seg med familie-bikkja! Nei det er ikke så sykt som det høres ut ... Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Takker for svar. Skal sette igang "Operasjon Antikatt" i morgen/ dag med full styrke Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hvis du bor i et boligfelt, og kattene tilhører naboen i samme bygg vil jeg foreslå å skippe mine løsninger! Bare et tips - vet ikke åssen dere byfolk reagerer på skudd! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 De fleste mennesker som bryr seg om kattene sine vil mer enn gjerne anmelde en løsfingret skytter, ha det i bakhodet. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Hvis du bor i et boligfelt, og kattene tilhører naboen i samme bygg vil jeg foreslå å skippe mine løsninger! Bare et tips - vet ikke åssen dere byfolk reagerer på skudd! 5391343[/snapback] hehe, en såkalt nødløsning Lenke til kommentar
2ern Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei.Jeg bor i et vertikaldelt hus. De som bor i den andre delen har to katter. Kattene driver å svanser rundt huset hele tiden og det er forsåvidt greit, men problemet er at de gjør fra seg ved inngangspartiet vårt!! Dette lukter følgelig ikke noe særlig. Trenger tips for å holde kattene borte fra inngangspartiet. Takker for svar 5390483[/snapback] Skaff deg hund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå