Danny92 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Heisann! Jeg har et script her som jeg bruker på siden min, med det er litt tongvint. <?php switch( $_GET['side'] ) { case 1: include "sider/side_1.php"; break; } ?> Nå ettervært har det kommer opp i nesten 30 sånne koder etterværandre og det gidder jeg ikke mer så jeg vil at den skal kunne finne f.eks ?side=hjem da hjem er hjem,php. Jeg trives med å bare ha designe i en fil da blir det ikke så mye rot, hehe. Vil noe komme med noe forslag? Eventuelt noen funksjoner, liker å lære. Endret 25. desember 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) <?php $Folder = 'include/'; $Standar = 'main'; $Action = ($Action = substr (strtolower (preg_replace ('([^a-zA-Z])', '', $_GET["action"])), 0, 20)) ? $Action : $Standar; $Inc = $Folder.$Action . '.php'; if (is_file($Inc) && is_readable($Inc)) { include $Inc; } else { header ("HTTP/1.0 404 Not Found"); include 'pagedontexists.php'; } ?> <a href="ok.php?action=about">Om Meg</a> ?action=about, henter da filen about.php fra mappen include. Om det ikke er definert noe i ?action vil main.php hentes. Endret 25. desember 2007 av BigJackW Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Skal teste det, takk.. Lenke til kommentar
fa74b4a4-8b2c Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Jeg er ikke spesielt dreven i php kom over dette skriptet for en stund siden: <?php $id = $_GET['id']; if(!isset($id) || strpos($id, "../")!==FALSE) { $id = "1"; } $incfil = "./inc/id" . $id . ".php"; if(file_exists($incfil)) { include($incfil); } else { print("Siden finnes ikke!"); } ?> legg dette scriptet i feks index.php og de andre filene som skal includeres, legger du i en mappe du kaller inc hvis du legger en fil i denne mappa som du feks kaller id5.php, vil url adressen bli index.php?id=5 Endret 25. desember 2007 av J0nny Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Skal se på dem begge to straks, men jeg ville egentlig ha funksjoner, men men Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hvorfor skal du bruke funksjoner til dette? Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Da kan jeg prøve å bygge opp scriptet selv, det det man lærer av. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) * borte.. * Endret 25. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Det er ikke den typen include script jeg mener php_user. Jeg bruker sånn at man bare trenger å ha side designe i en fil, også includerer man bare teksten i filene på en måte Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Slik: ? <?php include('inde.php'); ?> <?php include_once('inde.php'); ?> Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Hehe, nei.. Du har designe i en fil, også når man går på ?side=hjem så includeres filen i side/hjem.php. I hjem.php er det bare tekst ikke noe design. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Hehe, nei..Du har designe i en fil, også når man går på ?side=hjem så includeres filen i side/hjem.php. I hjem.php er det bare tekst ikke noe design. Hva mener du ? Vis du skal inkludere en fil, hvem som helst. Kan du bruke funksjon include() Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Glem det, litt vanskelig å forklare tror jeg xD. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 ha alle filene du vil inkludere i en undermappe. kall den for eksempel includes. function my_include($name) { $inc_folder = 'includes'; $file = $inc_folder.'/'.$name.'.php'; if (is_file($file)) $filename = basename($file); else echo 'Filen '.$file.' eksisterer ikke.'; if (!include($inc_folder.'/'.$filename)) echo 'Something went terribly wrong.'; } har du en fil som heter hjem.php i includes inkluderer du den med my_include('hjem'); scriptet vil også sørge for at filer utenfor includes ikke kan bli inkludert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå