Gå til innhold

hvordan starte pc med ny hardisk

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har nettopp kjøpt en ny hardisk 160gb wd

men jeg har problemer. når jeg kobler den til pc'en må jeg seffølgelig velge instillinger i bios-master og slave. men jeg veit ikke hvordan jeg gjør dette. det står nå på

1. master -> min 80gb med windows på

2. slave -> den står på auto men det skjer ikke noe.

hva skal jeg gjøre?

har et KT880 hk hvis det kan hjelpe!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånn! nå er den registret som slave i bios, men den ligger ikke i min datamaskin.

må jeg installere den?

edit: jeg gikk inn på legg/fjern maskin vare. der står det at 160gb hardisken fungerer som den skal, men jeg ser den fortsatt ikke i min datamaskin.

hva skal jeg gjøre?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Høyreklikk på Min Datamaskin, Trykk Manage og Se i Disk Managment. Se om den ligger der. Og formater derfra. Mener dt er sånn jeg har gjort dt før

har samme problemet men jeg finner ikke manage.............har norsk (bokmål) på pc'en.........litt hjelp hver så snill :blush:

Lenke til kommentar
Høyreklikk på Min Datamaskin, Trykk Manage og Se i Disk Managment. Se om den ligger der. Og formater derfra. Mener dt er sånn jeg har gjort dt før

har samme problemet men jeg finner ikke manage.............har norsk (bokmål) på pc'en.........litt hjelp hver så snill :blush:

Høyreklikk Min Datamaskin -> Behandle -> Diskbehandling ;)

Lenke til kommentar

Høyreklikk Min Datamaskin -> Behandle -> Diskbehandling ;)

e finner ikke den nye s-ata HD'en :( (den er ikke der)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...