Gå til innhold

Blåskjerm når harddisk er tilkoblet

KjellV

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD Raptor 74GB. Når disken er tilkoblet får jeg blåskjerm under boot uansett om jeg booter fra denne harddisken, andre harddisker eller optisk media. Det samme skjer når jeg flytter den til en annen maskin. På grunn av dette får jeg aldri kjørt noe diagnoseverktøy.

Noen med tips til hva jeg kan gjøre? Sende den tilbake til nettbutikken? =)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg formatert den når jeg ikke får bootet når den er tilkoblet? Og hvorfor skal drivere på disken ha noe å si når jeg booter fra installasjonscden til win?

Har uansett ikke noen drivere der som ikke hører hjemme (hvis det ikke har sneket seg inn noe uten mitt samtykke)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
In computing, booting (also known as "booting up") is a bootstrapping process that starts operating systems

Booting betyr ikke at du ikke får på maskinen i det hele tatt, det betyr mer at du får en POST-feil eller at PCen fryser under starting av OS.

Men om du ikke klarer å starte maskinen i det hele tatt så er det nok en feil på disken ja. :)

Lenke til kommentar

Som sagt kommer blåskjermen selv om jeg kobler Raptoren til en annen maskin og den bare benyttes som lagringsdisk, ikke bootdisk. Så maskinen får jeg startet, men jeg får ikke startet noe operativsystem eller fra installasjonscd. I det maskina prøver å gjøre en av disse delene kommer blåskjermen og bom stopp.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...