Zumcern Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hei! Jeg har en bærbare pc som jeg kjøre en server på, skulle gjerne likt å styre denne PC-en fra den jeg sitter på til vanlig. Noen som vet om noen gode program og hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hva slags server skal du kjøre på den? Hva er det du ønsker å oppnå? Er det bare fildeling eller noe mer? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Letteste er jo å bruke windows innebygde fjernstyring som er ypperlig til kun fjernstyring.. Guide Edit: da får du den fjernstyrte maskinen opp i et eget vindu, Endret 28. november 2007 av Hille Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Har en CS server stående og gå på den Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) www.tightvnc.com Endret 28. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ok, takk skal prøve denne Men har et problem. Får å bruke windows sitt system med remote desktop må du inn å velge hvilke PC-er som kan koble seg opp. Denne boksen er ikke tilstede. Eneste som er i det vindue (under "eksternt") er tillat fjernhjelp. Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Kjører du et server OS på denne serveren din eller vanlig OS? Om du kjører server OS kan du feks bare bruke windows sin RDP klient. Denne fungerer utmerket. Ellers ville jeg gått for et VNC program, tightvnc, ultravnc etc. Finnes mange varianter av disse. Fjernstrying i windows er nok litt i enkleste laget, så ville ikke brukt denne. Om du skal kjøre dette over internett, må du enten åpne portene i routern din slik at du kan koble deg til ekstern med VNC til ekstern IP. Om ikke kan du opprette en VPN kontakt mellom klient(er) og server(e). Enten ved bruk av Windows sitt innebygde, eller programmer som feks Hamachi. Endret 28. november 2007 av nPulz Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Ok, takk for svar. Lenke til kommentar
Anorshan Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 www.logmein.com genialt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå