Frigg33 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Har lyst å få til slik at hele bildet er svart hvit bortsett fra et spesielt område eller en spesiell farge. F.eks skjerfet til en person er det farge på men ikke resten av bildet.. Noen som vet hvordan det gjøres eller kan referere til en guide? Lenke til kommentar
Husee Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Den enkleste måten er vel og frilegge skjerfet i et eget lag. også gjøre laget under SV. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=911821 Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Jeg har prøvd å få det til med flere lag, men da blir det så "firkantet" på en måte.. Blir ikke noe flyt i det.. Jeg skal se om jeg finner et bilde jeg kan vise med linkJeg fant denne.. legg merke til hvordan alle de rosa-aktige fargene, blant annet på bordet, vises men ikke de andre.. Endret 24. februar 2008 av Oxaren Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har prøvd å få det til med flere lag, men da blir det så "firkantet" på en måte.. Blir ikke noe flyt i det.. Jeg skal se om jeg finner et bilde jeg kan vise med.Trur eigentleg problemet her er at du ikkje er nøye nok. Bruk gjerne litt mjukare penslar for å gjere kantane litt betre. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 oki.. Skal prøve.. Thanks! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Som beskrivelsen på bildet sier så er det kamraet som har funksjonen... Hvordan fungerer det? Og har f.eks GX-10 den funksjonen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du vel ut ein farge, kamera beheld den, og gjer resten om til svartkvitt (sånn ca.). Trur nok ikkje GX-10 har denne funksjonen, men ein kan gjere det same i eit biletbehandlingsprogram, med funksjonen som til vanleg heiter Hue/Saturation (Fargetone og metning på norsk i Gimp). Ein set fargemetninga for alle farger (Master) ned til -99, og fargemetninga for den fargen ein vil behalde opp til +100. (Framgangsmåten i PS er vist i ein video linka til i tråden eg linka til over.) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Så på den videoen du nevte i den forige tråden, var genial den:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå