Gå til innhold

Hvordan få bort alle farger untatt en.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Torbjørn, det var rett video, bare jeg som var på en annen side, har lagt den på skrivebordet der jeg er kommet, men det er jo bare å klikke seg inn hvor som helst. Fint du la opp linken til det rette stedet. Kan rette det dit jeg også.... :yes:

 

PS. Nå har jeg rettet linken min, det var i avdelingen for markering jeg fant det. Markere f.eks en blomst du vil beholde/endre fargen på, og så ta av farge på alt annet. Var greit forklart her.

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Er det slik du mener: post-138960-1203237067_thumb.jpg

 

 

 

Du tar å åpner bildet i et bilderedigeringsprogram der du kan legge 2 bilder oppå hverandre (helt nøyaktig) det som ligger øverst gjør du om til svart/hvitt, så tar du viskelærfunksjonen og visker bort det som du vil ha farge på! (Viktig at du forstørrer slik at det blir lettere å få til fine kanter!) Forstørre stort bilde og lite viskelær!

 

Kan få til mange tøffe bilder med enkle programmer, jeg bruker Microsoft Image Composer

 

Legger ved etpar bilder til:

post-138960-1203237302_thumb.jpg

post-138960-1203237415_thumb.jpg

 

Edit:

IKKE se på hvordan disse bildene er i kantene,(de ser greie ut før du tar de i fullversjon) de er gjort i full fart! VIKTIG å ta seg GOD TID på disse!

 

Forventer at du legger ut noen når du er ferdig!

Endret av kaarebeate
Lenke til kommentar
Hei igjen takk for sbar men det var ikke helt sånn jeg mente, det jeg mente at jeg gjør alle farger svarthvitt untatt feks. blå fargen og det uten og markere den, jeg vet ikke om det går ann men hvis noen vet noe om er jeg glad fo svar.
Ikkje noko problem det, er berre å bruke Hue/Saturation. Set Saturation for master ned til -99, og saturation for blå opp til +100. Det vert forklart i den andre videoen eg linka til over (denne: høgreklikk, lagre mål).

 

Redigert: Dette er i PS, men du kan gjere det same i t.d. Gimp.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Ikkje noko problem det, er berre å bruke Hue/Saturation. Set Saturation for master ned til -99, og saturation for blå opp til +100. Det vert forklart i den andre videoen eg linka til over (denne: høgreklikk, lagre mål).

 

Redigert: Dette er i PS, men du kan gjere det same i t.d. Gimp.

 

Eneste problemet da er dersom det er mer enn en blåfarge i bildet for eksempel.

Lenke til kommentar
Er det slik du mener: post-138960-1203237067_thumb.jpg

 

 

 

Du tar å åpner bildet i et bilderedigeringsprogram der du kan legge 2 bilder oppå hverandre (helt nøyaktig) det som ligger øverst gjør du om til svart/hvitt, så tar du viskelærfunksjonen og visker bort det som du vil ha farge på! (Viktig at du forstørrer slik at det blir lettere å få til fine kanter!) Forstørre stort bilde og lite viskelær!

 

Kan få til mange tøffe bilder med enkle programmer, jeg bruker Microsoft Image Composer

 

Legger ved etpar bilder til:

post-138960-1203237302_thumb.jpg

post-138960-1203237415_thumb.jpg

 

Edit:

IKKE se på hvordan disse bildene er i kantene,(de ser greie ut før du tar de i fullversjon) de er gjort i full fart! VIKTIG å ta seg GOD TID på disse!

 

Forventer at du legger ut noen når du er ferdig!

 

Her er resultatet

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=913772

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...