RKR1992 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei, jeg lurte på om det er mulig og hvordan man får bort alle fargene untatt en fra et bilde ? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Det stod veldig greit forklart i en Photoshop tråd her med denne video'n nevnt. Men det forutsetter at du har Photoshop da. RandiA Endret 15. februar 2008 av RandiA Lenke til kommentar
kvase Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det stod veldig greit forklart i en Photoshop tråd her med denne video'n nevnt. Men det forutsetter at du har Photoshop da.RandiA Du fant ut av det ser jeg det der virka som en grei måte å se ting på. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Var det rett link? Vil tru det heller var denne du tenkte på: http://www.moderskeppet.se/grunderna/play/...ingar/svartvitt I denne videoen (høgreklikk, lagre mål) er det forklart eit par ulike metodar i PS. Men det er ogso mogeleg i andre program, so trådstartar kan med fordel seie kva program han har. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Torbjørn, det var rett video, bare jeg som var på en annen side, har lagt den på skrivebordet der jeg er kommet, men det er jo bare å klikke seg inn hvor som helst. Fint du la opp linken til det rette stedet. Kan rette det dit jeg også.... PS. Nå har jeg rettet linken min, det var i avdelingen for markering jeg fant det. Markere f.eks en blomst du vil beholde/endre fargen på, og så ta av farge på alt annet. Var greit forklart her. RandiA Endret 15. februar 2008 av RandiA Lenke til kommentar
RKR1992 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Hei igjen takk for sbar men det var ikke helt sånn jeg mente, det jeg mente at jeg gjør alle farger svarthvitt untatt feks. blå fargen og det uten og markere den, jeg vet ikke om det går ann men hvis noen vet noe om er jeg glad fo svar. Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Er det slik du mener: Du tar å åpner bildet i et bilderedigeringsprogram der du kan legge 2 bilder oppå hverandre (helt nøyaktig) det som ligger øverst gjør du om til svart/hvitt, så tar du viskelærfunksjonen og visker bort det som du vil ha farge på! (Viktig at du forstørrer slik at det blir lettere å få til fine kanter!) Forstørre stort bilde og lite viskelær! Kan få til mange tøffe bilder med enkle programmer, jeg bruker Microsoft Image Composer Legger ved etpar bilder til: Edit: IKKE se på hvordan disse bildene er i kantene,(de ser greie ut før du tar de i fullversjon) de er gjort i full fart! VIKTIG å ta seg GOD TID på disse! Forventer at du legger ut noen når du er ferdig! Endret 17. februar 2008 av kaarebeate Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Hei igjen takk for sbar men det var ikke helt sånn jeg mente, det jeg mente at jeg gjør alle farger svarthvitt untatt feks. blå fargen og det uten og markere den, jeg vet ikke om det går ann men hvis noen vet noe om er jeg glad fo svar.Ikkje noko problem det, er berre å bruke Hue/Saturation. Set Saturation for master ned til -99, og saturation for blå opp til +100. Det vert forklart i den andre videoen eg linka til over (denne: høgreklikk, lagre mål). Redigert: Dette er i PS, men du kan gjere det same i t.d. Gimp. Endret 17. februar 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Ikkje noko problem det, er berre å bruke Hue/Saturation. Set Saturation for master ned til -99, og saturation for blå opp til +100. Det vert forklart i den andre videoen eg linka til over (denne: høgreklikk, lagre mål). Redigert: Dette er i PS, men du kan gjere det same i t.d. Gimp. Eneste problemet da er dersom det er mer enn en blåfarge i bildet for eksempel. Lenke til kommentar
RKR1992 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Er det slik du mener: Du tar å åpner bildet i et bilderedigeringsprogram der du kan legge 2 bilder oppå hverandre (helt nøyaktig) det som ligger øverst gjør du om til svart/hvitt, så tar du viskelærfunksjonen og visker bort det som du vil ha farge på! (Viktig at du forstørrer slik at det blir lettere å få til fine kanter!) Forstørre stort bilde og lite viskelær! Kan få til mange tøffe bilder med enkle programmer, jeg bruker Microsoft Image Composer Legger ved etpar bilder til: Edit: IKKE se på hvordan disse bildene er i kantene,(de ser greie ut før du tar de i fullversjon) de er gjort i full fart! VIKTIG å ta seg GOD TID på disse! Forventer at du legger ut noen når du er ferdig! Her er resultatet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=913772 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå