Gå til innhold

HP dv8xxx - Er dette høytaler eller vifteutgang?


r2d290

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har en HP pavilion dv8231

 

Jeg sitter med en sak mot komplett her... kort fortalt ønsker jeg heving av kjøpet grunnet viftestøy for 3. gang.

 

2. gangs reprasjon fant de ikke feilen (da det tar ca. 20 timer før støy oppstår). Komplett skriver i brev til infocare: "Feilen er at lageret til vifta begynner å lage lyd når vifta går varm. Eneste som er rart er at man må bruke så lang tid før feilen kommer opp. Men det er garantert vifta som er løs, for når man trykker på viftegitteret så stopper vifta/lyden."

 

 

3. gangs reprasjon: vifta blir byttet da den er løs. Han jeg snakker med på telefon mener at viften ble løs fordi støvet som var i vifta har gjort den løs (dette i seg selv sliter jeg med å godta), men enda mindre godtar jeg det når jeg ser hvilke "beviser" de har på dette støvet. De sendte meg noen bilder, og da hadde jeg forventet at vifteinntaket var stappet fult med støv og masse annen drit, men nei; Det var noen bilder fra oppsiden av pc-en som viste litt støvdryss rundt om kring (spesielt i tastaturet, men det har jo ikke noe med vifta å gjøre).

Så er det også noen bilder av det tilstøvede vifteuttaket som han mente var skyld i problemet med at vifta hadde blitt løs (se vedlegg).

 

Denne risten sitter altså foran på maskinen, der det bl.a lyser at maskinen er på, den lader osv. Jeg trodde da virkelig at dette var en lydutgang og ikke en vifteutgang? For vifteutgangen sitter vel på baksiden av maskinen, ved sidenav batteriet? Dessuten er det jo selve vifta som støyer, og den sitter under maskinen, uavhengig av støvet som er ved utgangen, og jeg tviler på at vifta har klart å rive seg løs fordi støvet som er ved slutten av luftkanalen er delvis blokert?

 

 

Jeg lurer egentlig bare på om noen kan bekrefte/avkrefte at det som er foran bare er lydutgang, ikke vifteutgang?

 

På forhånd takk :)

post-79688-1231508529_thumb.jpg

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Bildet er tatt forfra.

2. Jeg blir ikke særlig klok på å legge øret inntil, da vifta ikke sitter ved utløpet for vifta. Er bare isåfall en kanal for luft.

3. Ja, jeg har også alltid vært i den oppfatning av at det er grillen til høytalerne... Derfor jeg lagde denne posten. Synes det er merkelig å bruke bilder fra høytalerne for å påvise hvorfor vifta er løs...

Lenke til kommentar

1. ikke send den til reparasjon til infocare er bare en hau med sauer som tror de hvet noe

 

2. send den til HP da de hvet 5 ganger bedre hva de skal gjøre

 

3. har du flasha nyeste BIOS (hvis det er løs vifte kan det hende det ikke hjelper :D)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...submit=Go%20%BB velg hva slags OS du har og under BIOS ;)

 

3. er en høytaler. har ikke set noen bærbare med (nesten) hele sia som viftegrill. er som regel bakers under og/eller på sia vifta tar inn luft :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
1. ikke send den til reparasjon til infocare er bare en hau med sauer som tror de hvet noe

 

2. send den til HP da de hvet 5 ganger bedre hva de skal gjøre

 

3. har du flasha nyeste BIOS (hvis det er løs vifte kan det hende det ikke hjelper :D)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...submit=Go%20%BB velg hva slags OS du har og under BIOS ;)

 

3. er en høytaler. har ikke set noen bærbare med (nesten) hele sia som viftegrill. er som regel bakers under og/eller på sia vifta tar inn luft :)

1. Det er ikke noe annet alternativ.

 

2. "Send til HP" er å sende den til InfoCare, som utfører alle reparasjoner på HP Pavilion.

 

3. Godt tips.

 

4. Helt korrekt, det er høyttaler.

 

5. Ikke uttal deg om service på maskiner når du helt klart ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om.

Lenke til kommentar

"5. Ikke uttal deg om service på maskiner når du helt klart ikke har den fjerneste anelse om hva du snakker om. "

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av Submit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...