chase Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 hei jeg sitter her med en go/tech "dremel" fra clas ohlson. til kr 250,-. jeg har kappet sidedøren med den og diamantblad, men det tok laaaang tid og den har ikke så mye kraft. (15.000-35.000 rpm) dette er kanskje mer enn en Dremel kan men jeg har sett at ALLE pro casemoddere bruker original dremel og det virker som om de kapper sidedørene sine lett som bare det.. hovedspørsmålet mitt er: Er Dremel bedre enn kopier eller er det ett fett hvilken du har? og i tillegg: er det noen som har erfaring med å kappe sidedør/metall med dremel? del gjerne erfaringer og "dremel" og Dremel. mvh Peaty Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Turtall (rpm) og kraft er IKKE det samme, og har egentlig ingenting med hverandre å gjøre. Du må evt. se på hvor mye effekt "dremelen" er på og sammenligne den. Lenke til kommentar
chase Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 noen som vet? jeg bruker forresten diamantkappeskiver til å kappe metall. er dette feil? har nemlig sett at mange bruker vanlige kappeskiver...:S mvh Peaty Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg brukte først noen supersprøe kutteskiver som knakk for ingenting. De fungerte ganske bra. Så fikk jeg tak i noe som ligna på no slags fiber-skiver. De fungerte sinnsykt bra, og sprakk ikke om de ble bøyd. De fulgte med i et sånnt lite sett med slipe/kutte-utstyr på Biltema. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Den originale som jeg har er nok best. Har hørt uttalige historier om billigkopier som blir ødelagt lett som ingenting! Diamantskiver er bra å bruke, så absolutt. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det folk klager mest på når det gjelder dremel er at skivene går til helvete. Men det burde jo ikke være noe problem å bruke orginale deler til på en dremel kopi. Personlig har jeg ofte gjort det motsatte. Jeg har en orginal dremel, men kjøper stort sett uorginale skiver til den siden orginalt har vært veldig dyrt. Når det gjelder at det tar tid så har du helt rett. Men det tar lenger tid om du skynder deg hvis du skjønner hva jeg mener. Presser man på slites bare skiva fortere. Lytt på dremelen når du jobber. Du skal ikke høre at motoren sakker veldig av. Da trykker du for fort. Når det er sagt ville jeg ikke brukt dremel til vindu hull. Det er alt for mye som skal kuttes. Er du lat så prøv å få tak i en stikksag. Hvis ikke så kan man ta i bruk litt muskler og bruke god gammel baufil på de rette kantene og dremle litt i svingene hvis man skal ha avrundet. Lenke til kommentar
chase Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 ah ok jeg så på Dremel på clas ohlson til 800,- med fleksibel aksling og tilbehørssett med 50 deler. siklet litt da... det jeg er misfornøyd med på min CO/TECH fra clas til 250,- er at den vibrerer noe inni *******, til og med når jeg har på laveste (15.000rpm) vurderer også å kjøpe et sånt borestativ til dremel hvis jeg kjøper original. lettere å bore skikkelig osv (plexi..etc) og til slutt: diamantblad? kappeskive?(Dremel) kappeskive? (jalla) til å kappe med? mvh Peaty Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=79493 I dette settet følger det med bl.a. to kutteskiver av noe som ligner på karbonfiber (?). Jeg synes de er veldig sterke og knekker så og si aldri. Ikke blir de fort nedslitt heller. De to heeelt til venstre. Noen som vet hvor man får kjøpt disse løse? Er så kjipt å kjøpe hele det settet bare for de to skivene. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Clas Ohlson har sånne forsterkede kutteskiver. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) det jeg er misfornøyd med på min CO/TECH fra clas til 250,- er at den vibrerer noe inni *******, til og med når jeg har på laveste (15.000rpm) Da er det noe som er bøyd\skeivt. Det handler om teknikk. Når man finner ut hvordan man skal gjøre det går det mye bedre, man bruker ferre kappeskiver og det går raskere. Multiverktøy kutter ikke raskt over lange strekninger. Skal man kappe mye\langt bør man heller gå over til stikksag. Jeg har vel brukt co/tech dremelen i ca 2 år og den virker enda helt fint. Når man kapper er det viktig å la kappeskiva\multiverktøyet gjøre jobben, ikke bruk makt, da slipper man kappeskiver som flyr veggimellom. Btw: Det tilbehørssettet de har på clas er ganske bra (det store settet). Der får man med mange typer kappeskiver. Tykke store skiver, tykke skiver og tynne skiver. Man får jo også med en hel del andre ting. (litt få sånne rundte pusse ting) Mener jeg så det samme settet på biltema også. Endret 20. september 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
chase Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 (endret) hei Jeg var på clas her om dagen dagen og nå hadde de fått et nytt sett med 250 deler til 200,-...har tenkt å kjøpe det. jeg vurderer sterkt innkjøp av Dremel siden min er litt "fucket" og jeg får snart stipend og skal modde litt på kabbiset.(nzxt trinity) ehhm så det dere sier er at det er ikke så stor forskjell på de og at kappeskiver er smak og behag? off topic: skal også kjøpe en varmepistol på clas..den til 99,- gode/dårlige erfaringer med den? sett:fant ikke direktelink men www.clasohlson.no Verktøy og maskiner/Maskiner/Multiverktøy/DREMEL tilbehør det med 250 deler... Endret 20. september 2005 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 20. september 2005 Forfatter Del Skrevet 20. september 2005 ser ut som om de har forskjellige kappeskiver inne på nettsiden til clas hvis du sjekker link ^^ du må sikkert ta en tur i butikken...(hedsberg) mvh Peaty Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 På www.dremel.no fant jeg liste over an haug med tilbehør (Inkludert kutteskivene jeg lette etter). Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Her har du kutteskivene du var ute etter! Personelig så har jeg et par 200kr Dremeler en proff dremel og det feteste tilbehørs settet. (Tilbehøret hadde jeg ikke kjøptvis det ikke var for at jeg brukte en sånn plast lapp som det sto firma kort på) Det er ingen tvil om at du får det du betaler for når du gir 100-200kr for et multiværktøy så kan du ikke reine med kvalitet for det! Samme hva det hetter. Lenke til kommentar
chase Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Her har du kutteskivene du var ute etter!Personelig så har jeg et par 200kr Dremeler en proff dremel og det feteste tilbehørs settet. (Tilbehøret hadde jeg ikke kjøptvis det ikke var for at jeg brukte en sånn plast lapp som det sto firma kort på) Det er ingen tvil om at du får det du betaler for når du gir 100-200kr for et multiværktøy så kan du ikke reine med kvalitet for det! Samme hva det hetter. tror du at du kan forklare litt nærmere? forsto ikke helt hva du mente.... er det bedre med originale kappeskiver fra dremel? mvh Petter Thorbjørnsen Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 tror du at du kan forklare litt nærmere?forsto ikke helt hva du mente.... er det bedre med originale kappeskiver fra dremel? mvh Petter Thorbjørnsen Sorry jeg snakket om selve Dremelen! Kapeskivene var til sedsberg. Når det gjelder kappeskiver så har jeg ikke prøvd så mye forskjelig men det har mest med trening og gjøre. jeg liker best de vanlige tynne for de trenger ikke jobbe seg gjenom så mye matriale som tykke forstrkede, men det kommer helt an på hvor stabilt og rett du kan føre dremelen. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dersom du skal drive med litt pirkearbeide som gravering på plexi o.l. er flexislange det viktigste du kan invistere i. Det er i hvertfall min beste invistering. Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 hei har en flexi slange som jeg fikk med co/tech'en. helt "grei" den men tror ikke det blir så proft med en vibrerende "dremel" når jeg skal gravere ig plexiglass o.l (gravere i plexi skal jeg faktisk og har prøvd med den jeg har nå..) tror jeg går for dremelen hvis jeg har penger til den, hvis ikke tar jeg med co/tech og kvittering og spør om jeg kan bytte den eller noe sånt oppe på clas. går for det ekstrasettet til dremel som koster 200,- med 250 deler+et par kappeskiver...sikkert glassfiberarmerte siden jeg fikk en kappeskive rett ved siden av øyet en gang når den knakk.. Mvh Peaty Lenke til kommentar
chase Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 hei jeg har nå snakket med clas så jeg får byttet co/tech'en og kjøper det ekstra settet og noen "armerte" DREMEL kappeskiver (20stk). ut ifra det dere sier så er det tenkikk som gjelder og ikke BARE utstyret så jeg nøyer meg heller med co/tech'en og bruker litt mer på modding takk for alle svar Mvh peaTy Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Smart, men når du har kjøpt såpass mange Co-tech'er at du kunne kjøpt deg en original så er det surt.. Har hatt et par billigvarianter før Natrium tipsa meg om et supertilbud på en original Dremel på Byggmakker Gilhus der'n jobber/jobba til noe med 200kr! Lenge leve byggmakker og vareutsalg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå